Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání

Hovořme o krásném automobilovém životě, když můžete stovky tisíc km strávit za volantem jednoho z nejvýjimečnějších BMW světa. Díky tomu je teď navíc relativně levně k mání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání

20.8.2020 | Mirek Mazal

Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání

/

Foto: Mobile.de

Hovořme o krásném automobilovém životě, když můžete stovky tisíc km strávit za volantem jednoho z nejvýjimečnějších BMW světa. Díky tomu je teď navíc relativně levně k mání.

BMW vyrábělo, vyrábí a jistě ještě bude vyrábět kde co, jedné věci se ale velmi přesvědčivě vyhýbá - opravdu ostrým kombíkům. Zatímco konkurenční Audi a Mercedes s nimi slaví slušné úspěchy, BMW vkročilo do této řeky dvakrát a pokaždé to byl obchodní propadák. Brzy to zkusí potřetí se současnou generací trojkové řady a jsme zvědavi, co z toho bude tentokrát, dnes se ale vrátíme na úplný začátek příběhu.

Prvním eMkovým kombíkem se totiž už skoro před 30 léty stala M5 Touring generace E34, která byla současně posledním ručně vyráběným BMW historie. Od roku 1992 bylo zkompletováno pouze 891 exemplářů, protože o víc nikdo nestál - méně divize M vyrobila už jen supersportovních M1. V prodeji je jich tak dnes jen pár a narazit na mimořádně zachovalý exemplář má blízko k výhře v loterii, a tak... vám dnes ani žádný takový neukážeme.

Zaujal nás jiný, který nabízí soukromý majitel z Velké Británie. Navzdory místu výskytu vozu nejde o auto s pravostranným řízením, protože takové ani neexistovalo. A zrovna tak se nejedná o garážovou „uloženku”, ale pořádně ježděný exemplář. Možná vás to předem odrazuje, ale krom toho, že je zajímavé na něj pohlédnout, přináší spousta kilometrů na tachometru nižší cenu. Jedná se tak o možnost dostat se k originální M5 Touring z roku 1993 za 36 900 Eur, v přepočtu asi 964 tisíc Kč. Není to obecně vzato málo peněz, na M5 Touring E34 to ale málo je - jde o přibližně polovinu toho, za co se prodávají zachovalé kousky s nízkým nájezdem.

Tohle rychlé a vzácné kombi ujelo za svůj život přes 214 tisíc kilometrů, což je na jakékoli M slušná porce. Auto je po technické stránce původní, což platí i o motoru 3,8 R6 o výkonu 250 kW (340 koní) a točivém momentu 400 Nm. Jedná se o vůz s pořadovým číslem 677, tedy o jeden z posledních vyrobených kousků s pětistupňovým manuálem.

Prodávající vypsal do inzerátu skoro slohovou práci na téma úžasného stavu vozu a péče o něj a podle všeho nepřehání. Vůz se zdá být navzdory své kilometráži ve velmi pěkném stavu, a to i díky výměně řady viditelných a k opotřebení náchylných dílů, jako je třeba hlavice řadicí páky. Bohužel si nevede historii všech provedených servisních zásahů, odhaduje však, že do vozu nacpal v průběhu let desítky tisíc liber, tedy nejméně 580 tisíc Kč.

Vyleštěná černá karoserie nevzbuzuje žádné pochyby o svědomitém přístupu. Tvrzení jen potvrzují krásně čistá kola zbavená usazenin z provozu. Vyklizený tmavý kožený interiér není nečekaným překvapením jako vymydlený motorový prostor. Byla by snad škoda nechat tohle auto někde stát - na ježdění je zjevně zvyklé a svým jízdním projevem jistě neurazí ani dnes. Tohle je na to na rozdíl od většiny jiných alespoň zvyklé...


Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 1 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 01Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 2 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 02Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 3 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 03Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 4 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 04Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 5 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 05Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 6 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 06Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 7 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 07Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 8 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 08Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 9 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 09Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 10 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 10Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 11 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 11Někdo najel s druhým nejvzácnějším BMW M historie 214 tisíc km, je výhodně k mání - 12 - BMW M5 Touring E34 1993 prodej UK 12
BMW M5 Touring bývá hodnotná sběratelská trefa, ale tohle auto prostě jezdilo - má za sebou skoro 215 tisíc km. I tak vypadá pořád velmi slušně a po pečlivém majiteli je k mání za zajímavou cenu. Foto: Mobile.de

Zdroj: Mobile.de

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše