Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo najel s moderním Porsche Turbo neobvyklé kilometry, v „kašovitém” stavu ho prodává
16.10.2021 | Mirek Mazal
Jen 10 let staré Porsche s enormním nájezdem je běžně neexistující věc a pokud se nějaká přece objeví, jde o dieselový model. Tady máme na své stáří pozoruhodně ojeté Turbo, také ale podle toho vypadá.
Pokud se zeptáte jakéhokoli člověka trochu orientujícího se v autech na ideální sporťák pro každý den, obvykle odpoví: „Porsche!” Zejména model 911 je koncipován tak, aby nebyl nutně jen víkendovou či okruhovou hračkou, ale klidně autem, se kterým můžete jezdit den co den do práce a v případě potřeby do něj naložit i manželku s menším dítětem.
Tento stav má za výsledek, že se jednak s auty od Porsche více jezdí a jednak nemá vyšší kilometráž tak drastický vliv na hodnotu vozu. Supersport s 60 nebo 70 tisíci kilometry je jinak už dost obtížně prodejná věc, alespoň za slušnou cenu, u Porsche 911 je to nepřekvapivý nájezd. Ještě více to platí o modelech jako Cayenne či Panamera, které nejsou tak úplně sporťáky, přesto je velmi neobvyklé vidět na jejich tachometrech nájezdy v mnoha stech tisících km.
Důvod je prostý - pokud někdo má tři čtyři nebo pět milionů korun na koupi takového auta, nouzí obvykle netrpí a za tři roky chce novější. Za tu dobu většina lidí nestihne najet více než nějakých 150 tisíc kilometrů, i to bývá hodně. A druhý majitel, který koupí takové auto za zlomek ceny, už obvykle nemá dost peněz na to, aby ojeté Porsche udržoval při životě při ježdění podobným stylem.
Když se tedy podíváte do nabídky ojetin na nejojetější Porsche, obvykle najdete dekády staré 911, u kterých se vysoké kilometry prostě postupně poskládaly, nebo nanejvýš něco jako Cayenne Diesel, s nímž není zase tak drahé jezdit a jezdit. Výjimky ale existují a jednu vám dnes ukážeme.
Jde o Cayenne Turbo druhé generace, tedy auto z roku 2011 s nájezdem nemalých 353 tisíc km. Nic na poměry naftových Passatů a ještě celkem vídaná porce u Cayenne Diesel, tady ale někdo musel vydatně „krmit” 4,8litrové turbo a jeho 500 koní. A nejde zdaleka jen o palivo, možná i proto jsou snad roky strávené za volantem na voze hodně znát. Už přístrojová deska svítící jako vánoční stromeček je varovná - problémy jsou s řadou elektronických systémů a auto si stěžuje i na opotřebené brzdy. To je ale teprve začátek.
Vizuálně je auto opravdu na kaši, spousta šrámů zvenčí, které rozbily i jeden z blinkrů, ponechává málokterý díl karoserie „zdravý”, interiér je pak kapitolou samou pro sebe. Kožené čalounění je sedřené a zhuntované, výplně dveří poškozené či zcela chybějící, všechno je špinavé a neudržované. Tohle auto mělo opravdu těžký život a byť bychom jinak řekli, že Cayenne jsou kvalitní a vydrží, majiteli tohoto stroje zjevně neodolalo.
Pozitivem budiž, že vůz jezdil pravidelně do autorizovaného servisu, ani ten jej ale nakonec nezachránil před téměř úplnou zkázou. Za 14 995 euro, tedy asi 380 tisíc Kč, je to bezpečně nejlevnější Cayenne Turbo starý jen 10 let, ovšem v tomto stavu bychom je nechtěli snad ani za 180 tisíc. Jen zbavit se chybových hlášek může chtít statisícové investice a i když je podstoupíte, budete mít pořád poničeného auto, na jehož stavu bude přes 350 tisíc najetých km znát na každém dílu.
Určitě vám tedy tento vůz neukazujeme jako zajímavou koupi, je to jen zajímavost. Je na jednu stranu pozoruhodné, co lze také s takovým autem najet, na tu druhou alespoň tento kus nenaznačuje, že by mu to dělalo nějak zvlášť dobře.
Porsche Cayenne Turbo druhé generace s více jak 350 tisíci km se nevídá. Nestojí moc, také ale podle toho vypadá, je totálně na kaši. Foto: Autojorg, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 29 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22