Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo ujel s ceněným BMW za 17 let jen 14 tisíc km, teď ho prodává dvakrát dráž
22.10.2019 | Mirek Mazal
Návod, jak díky autu vydělat okolo 100 tisíc za rok a ještě s ním alespoň občas jezdit? Prodej tohoto, podle mnohých posledního ryzího BMW M5 tomu napovídá, ještě ho ale musí někdo koupit.
Mezi kultovními vozy mnichovské automobilky jistě nemůže chybět BMW M5 generace E39. Čtyřdveřový supersedan dodnes patří mezi obdivované produkty sportovní divize M. Následovaly jej sice rychlejší modely, charakteru posledního ryze manuálního stroje s minimem elektroniky (alespoň z dnešního pohledu) ale nedosahují.
V letech 1998 až 2003 vzniklo úctyhodných 20 482 kusů tohoto jednoduše střiženého, přesto nezapomenutelného stroje. Většina je dávno „odjetá”, jeden z jistě vůbec nejzachovalejších exemplářů se ale nyní objevil na prodej u Enthusiast Auto Group v americkém Cincinnati. Na tachometru má totiž pouhých 9 225 mil, tedy něco přes 14 tisíc km.
Úchvatné BMW ještě více fascinuje výjimečnou specifikací v rudé barvě Imola Red. Neuvěřitelně hladká karoserie obaluje skvělou techniku zaměřenou nikoliv na záchranu planety, ale na řidiče. Ten je pánem 4,9litrového osmiválce bez turba či kompresoru. Poctivý agregát produkuje 294 kW (400 koní) a 500 Nm točivého momentu na zadní kola přes manuální šestistupňovou převodovku.
Zrychlení na 100 km/h v čase 5,3 sekundy a maximální dynamika do 293 km/h bez omezovače jsou všeříkající, ovšem M5 E39 není jen dálniční expres. Auto funguje skvěle ve všech režimech jízdy, připomíná parádně vyvážený celek, proto po něm konzervativní piloti tolik dychtí, třebaže rychlostní rekordy s ním dávno nezlomí.
Červený exemplář vyrobený před 17 léty je nejen nejetý, dostával vždy i nadstandardní péči. Nasvícený lak oslní, vymetený prach není vidět ani pod kapotou nebo v kufru. Jediné smítko nesmělo dopadnout do dvoubarevného interiéru opět strohé, ale funkční architektury. Krása střídá nádheru, ale zde to není prázdná fráze, nýbrž shrnutí nabídky za 150 tisíc dolarů (3,4 milionu Kč).
To je jistě odvážná cena, jde přesně o dvojnásobek sumy, za kterou byl tento stroj na začátku milénia v USA k dispozici zájemcům o nový kus. V minulosti už ale padly za takto zachovalé M5 E39 i vyšší sumy, a tak ani tato zřejmě není přehnaná. Pokud majitel s nabídkou uspěje, auto mu za každý rok vlastnictví vydělalo 100 tisíc Kč - to zní jako dvojitá radost.
M5 E39 z roku 2002 není levné zboží, jeho stav ale hovoří za vše
Zdroje: Enthusiast Auto Group, Enthusiast Auto Group@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:56 - M.Z.
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda