Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo ujel s ceněným BMW za 17 let jen 14 tisíc km, teď ho prodává dvakrát dráž
22.10.2019 | Mirek Mazal
Návod, jak díky autu vydělat okolo 100 tisíc za rok a ještě s ním alespoň občas jezdit? Prodej tohoto, podle mnohých posledního ryzího BMW M5 tomu napovídá, ještě ho ale musí někdo koupit.
Mezi kultovními vozy mnichovské automobilky jistě nemůže chybět BMW M5 generace E39. Čtyřdveřový supersedan dodnes patří mezi obdivované produkty sportovní divize M. Následovaly jej sice rychlejší modely, charakteru posledního ryze manuálního stroje s minimem elektroniky (alespoň z dnešního pohledu) ale nedosahují.
V letech 1998 až 2003 vzniklo úctyhodných 20 482 kusů tohoto jednoduše střiženého, přesto nezapomenutelného stroje. Většina je dávno „odjetá”, jeden z jistě vůbec nejzachovalejších exemplářů se ale nyní objevil na prodej u Enthusiast Auto Group v americkém Cincinnati. Na tachometru má totiž pouhých 9 225 mil, tedy něco přes 14 tisíc km.
Úchvatné BMW ještě více fascinuje výjimečnou specifikací v rudé barvě Imola Red. Neuvěřitelně hladká karoserie obaluje skvělou techniku zaměřenou nikoliv na záchranu planety, ale na řidiče. Ten je pánem 4,9litrového osmiválce bez turba či kompresoru. Poctivý agregát produkuje 294 kW (400 koní) a 500 Nm točivého momentu na zadní kola přes manuální šestistupňovou převodovku.
Zrychlení na 100 km/h v čase 5,3 sekundy a maximální dynamika do 293 km/h bez omezovače jsou všeříkající, ovšem M5 E39 není jen dálniční expres. Auto funguje skvěle ve všech režimech jízdy, připomíná parádně vyvážený celek, proto po něm konzervativní piloti tolik dychtí, třebaže rychlostní rekordy s ním dávno nezlomí.
Červený exemplář vyrobený před 17 léty je nejen nejetý, dostával vždy i nadstandardní péči. Nasvícený lak oslní, vymetený prach není vidět ani pod kapotou nebo v kufru. Jediné smítko nesmělo dopadnout do dvoubarevného interiéru opět strohé, ale funkční architektury. Krása střídá nádheru, ale zde to není prázdná fráze, nýbrž shrnutí nabídky za 150 tisíc dolarů (3,4 milionu Kč).
To je jistě odvážná cena, jde přesně o dvojnásobek sumy, za kterou byl tento stroj na začátku milénia v USA k dispozici zájemcům o nový kus. V minulosti už ale padly za takto zachovalé M5 E39 i vyšší sumy, a tak ani tato zřejmě není přehnaná. Pokud majitel s nabídkou uspěje, auto mu za každý rok vlastnictví vydělalo 100 tisíc Kč - to zní jako dvojitá radost.
M5 E39 z roku 2002 není levné zboží, jeho stav ale hovoří za vše
Zdroje: Enthusiast Auto Group, Enthusiast Auto Group@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 11 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999