Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někdo ujel s ceněným BMW za 17 let jen 14 tisíc km, teď ho prodává dvakrát dráž
22.10.2019 | Mirek Mazal
Návod, jak díky autu vydělat okolo 100 tisíc za rok a ještě s ním alespoň občas jezdit? Prodej tohoto, podle mnohých posledního ryzího BMW M5 tomu napovídá, ještě ho ale musí někdo koupit.
Mezi kultovními vozy mnichovské automobilky jistě nemůže chybět BMW M5 generace E39. Čtyřdveřový supersedan dodnes patří mezi obdivované produkty sportovní divize M. Následovaly jej sice rychlejší modely, charakteru posledního ryze manuálního stroje s minimem elektroniky (alespoň z dnešního pohledu) ale nedosahují.
V letech 1998 až 2003 vzniklo úctyhodných 20 482 kusů tohoto jednoduše střiženého, přesto nezapomenutelného stroje. Většina je dávno „odjetá”, jeden z jistě vůbec nejzachovalejších exemplářů se ale nyní objevil na prodej u Enthusiast Auto Group v americkém Cincinnati. Na tachometru má totiž pouhých 9 225 mil, tedy něco přes 14 tisíc km.
Úchvatné BMW ještě více fascinuje výjimečnou specifikací v rudé barvě Imola Red. Neuvěřitelně hladká karoserie obaluje skvělou techniku zaměřenou nikoliv na záchranu planety, ale na řidiče. Ten je pánem 4,9litrového osmiválce bez turba či kompresoru. Poctivý agregát produkuje 294 kW (400 koní) a 500 Nm točivého momentu na zadní kola přes manuální šestistupňovou převodovku.
Zrychlení na 100 km/h v čase 5,3 sekundy a maximální dynamika do 293 km/h bez omezovače jsou všeříkající, ovšem M5 E39 není jen dálniční expres. Auto funguje skvěle ve všech režimech jízdy, připomíná parádně vyvážený celek, proto po něm konzervativní piloti tolik dychtí, třebaže rychlostní rekordy s ním dávno nezlomí.
Červený exemplář vyrobený před 17 léty je nejen nejetý, dostával vždy i nadstandardní péči. Nasvícený lak oslní, vymetený prach není vidět ani pod kapotou nebo v kufru. Jediné smítko nesmělo dopadnout do dvoubarevného interiéru opět strohé, ale funkční architektury. Krása střídá nádheru, ale zde to není prázdná fráze, nýbrž shrnutí nabídky za 150 tisíc dolarů (3,4 milionu Kč).
To je jistě odvážná cena, jde přesně o dvojnásobek sumy, za kterou byl tento stroj na začátku milénia v USA k dispozici zájemcům o nový kus. V minulosti už ale padly za takto zachovalé M5 E39 i vyšší sumy, a tak ani tato zřejmě není přehnaná. Pokud majitel s nabídkou uspěje, auto mu za každý rok vlastnictví vydělalo 100 tisíc Kč - to zní jako dvojitá radost.
M5 E39 z roku 2002 není levné zboží, jeho stav ale hovoří za vše
Zdroje: Enthusiast Auto Group, Enthusiast Auto Group@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch