Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Někteří se diví, že Max Verstappen zuřil, i když vyhrál závod. Jedna věc jim uniká
6.11.2018 | Petr Prokopec
Vyhrát velkou cenu Formule 1 je pro většinu pilotů nesplněný sen, stále mladý Max Verstappen by tak měl být za další vítězství neskonale vděčen. Nebyl, mohl totiž získat ještě víc.
Již více než týden známe nového mistra světa Formule 1. Stal se jím Lewis Hamilton, který sice během Velké ceny Mexika dojel na čtvrtém místě, ale na pojištění titulu mu to stačilo. Sebastian Vettel by musel dojet první, aby mu zbyla alespoň matematická šance a od pátečních tréninků bylo jasné, že na to on ani jeho Ferrari nemají.
Dnes však nebudeme mluvit ani o britském pilotovi, ani o tom německém, místo toho se zaměříme na nizozemského závodníka Maxe Verstappena. Ten dominoval celému víkendu, neboť vyhrál oba zmiňované páteční tréninky, stejně jako ten sobotní. Kromě toho vládl i prvním dvěma částem kvalifikace a vyhrál i samotný závod. To je skoro dokonalý závodní víkend a hodně důvodů k nadšení, Max Verstappen ale dvakrát nadšeně nepůsobil. A jak se později ukázalo, byl dokonce naštvaný.
Prozradil to jeho otec Jos Verstappen, který taktéž léta působil ve Formuli 1. Ačkoliv však odjel 106 závodů, pouze ve dvou dosáhl na pódium. Vítězství se však na rozdíl od svého syna nedočkal. I on by tedy mohl být spokojen, ale nebyl. Důvod? Maxovi chyběl k opravdu perfektnímu víkendu ještě zisk pole position a nejrychlejšího kola.
To druhé nejspíše nechalo Verstappena chladným, vítězství jeho stájového kolegy Daniela Ricciarda v kvalifikaci jej ale rozzuřilo. „Byl neskutečně otráven nejen tím, že přišel o pole position, ale také Ricciardem, který vítězství v kvalifikaci slavil, jako kdyby se stal mistrem světa. To Maxe opravdu rozčílilo,“ uvedl Jos Verstappen v rozhovoru pro nizozemskou TV Ziggo Sport.
To zní až trochu komicky - jako byste vyhráli olympijský běh na čtvrtmíli a byli jste naštvaní, že jste nebyli nejrychlejší na všech mezičasech, na to se přece historie ptát nebude. Na první pohled tedy není divu, že zahraniční tisk vyjadřuje nad pocity obou Verstappenů rozčarování a třeba Elizabeth Werth z Jalopniku na jejich adresu utrousila i ostřejšího slůvka. Jenže uniká jim jedna důležitá souvislost.
Americká novinářka, ani její kolegyně a kolegové netuší, že Mexiko bylo za současné formy Red Bullu velmi pravděpodobně poslední Verstappenovou šancí, jak se stát nejmladším vítězem kvalifikace v historii. Aktuálně totiž tento rekord drží Vettel, který svou první pole position získal v Itálii v roce 2008. Tehdy mu bylo 21 let a 72 dní.
I Verstappenovi je letos jedenadvacet a narozeniny slavil v září při příležitosti závodu v ruském Soči, kde si nadělil páté místo. Pro letošek má přitom k dispozici ještě dva závody, přičemž Brazílie se jede tento víkend a do Abú Zabí šampionát zamíří na sklonku listopadu. V té chvíli přitom Maxovi bude 21 let a 55 dní (počítáno do sobotní kvalifikace). Překonat Vettela tedy může, jak jsme ovšem naznačili, velmi pravděpodobně se tak nestane.
V turbohybridní éře je totiž dominantní Mercedes, jemuž zvládá sekundovat (a místy jej samozřejmě i překonávat) pouze Ferrari. Red Bull je pak silný pouze na tratích, kde nehraje velkou roli výkon, tedy v Monaku, Maďarsku či v Mexiku. A všechny tyto závody se již jely.
Brazílie oproti tomu vyhovuje daleko více třícípé hvězdě i vzpínajícímu se koníkovi, což ostatně platí také o závodě v Abú Zabí. Verstappenova hořkost přesto může působit malicherně, ale v širším kontextu nikdo nemůže říci, že na mexický „neúspěch” se historie ptát nebude - Verstappen by mohl získat historický zápis, který by dlouho nemusel být překonán.
Možná to od Maxe není znakem bůhvíjak krásného jednání, ale vzpomeňme Senny, Schumachera a dalších špičkových pilotů historie tohoto sportu. I oni se uměli chovat velmi arogantně, nabubřele a byli hladoví po zisku každé myslitelné trofeje. Asi ne nadarmo se říká, že milí hoši končívají poslední...
Max Verstappen byl v Mexiku naštvaný...
Osvětlil to jeho otec Jos v rozhovoru pro TV Ziggo Sport
Důvodem bylo vítězství Daniela Ricciarda v kvalifikaci
Pátý titul mistra světa pak tamtéž získal Lewis Hamilton, ale to zatím Verstapenna netrápí
Inspirace: Jalopnik
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva