Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci chtějí dát dieselům poslední ránu. Po tomto kroku jich už přežije minimum
11.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němcům zjevně nestačí do jaké pozice se dostaly diesely po nedávném soudním rozhodnutí. Teď chtějí nařídit povinné úpravy, které by je prakticky dorazily.
Diesely momentálně nemají na růžích ustláno a pravidelně se mluví o jejich konci. V některých automobilových třídách jsou sice nadále nesmírně populární, v důsledku možného zákazu vjezdu takových aut do center měst se ale v některých zemích lidé odvracejí nejen od starších pohonných jednotek, které skutečně lze označit za producenty sazí, ale i od těch nových, jenž již dostaly do vínku filtr pevných části, selektivní katalytickou redukci a mnoho dalších anti-emisních opatření.
Z nám blízkých zemí to platí zejména o Německu, kde není zájem o ojeté nafťáky, ani o nové vozy s těmito motory. Přesto německá vláda dosud vzbuzovala dojem, že sice naoko proti dieselům brojí, nicméně ve skutečnosti je hodlá zachránit. Nebylo by to nic podivného, neboť právě německé automobilky - především pak ty prémiové - na diesely v Evropě spoléhají měrou vrchovatou. Showroomy takového Audi, BMW či Mercedesu by bez nich pomalu osiřely.
Pokud by tedy německá vláda nepodnikala podpůrné kroky, zakrátko by mohla čelit značným ekonomickým problémům. Tedy alespoň z našeho úhlu pohledu. Politici jsou ale zjevně zcela jiného názoru, jak informuje magazín Der Spiegel. Chystá se totiž plán, který by minimálně naprosté většině ojetých dieselů definitivně zatnul tipec.
Vláda chce zavést povinně osazení starších dieselových vozů novými komponenty, jenž by zredukovaly jejich emisní stopu. Řeč je o již zmíněné selektivní katalytické redukci, kvůli které by každé ze zhruba 12,5 milionu dieselových aut, jenž po Německu jezdí a nechlubí se emisní třídou EU6, musel být vybaven nádržkou na roztok močoviny AdBlue, příslušnými hadičkami, vstřikování i novým výfukem. Kromě toho by samozřejmě dorazil i nový software, pročež je zcela jasné, že by šlo o finančně i časově náročnou modifikaci.
Německá vláda zvažuje, že by kvůli těmto změnám vytvořila fond, do kterého by vložila 5 miliard Eur (126,6 mld. Kč), které by pokryly část nákladů potřebných na provedení změn. Na programu by pak měly finančně participovat i automobilky. A uvažuje se i o tom, že by modifikace zaplatili samotní motoristé (kteří je tak jako tak zaplatí, ať už přes daně nebo ceny nových vozů), což by u starších aut s nízkou zůstatkovou hodnotou znamenalo jejich okamžitý konec.
Jak tento záměr dopadne, je zatím pochopitelně otázkou. Nicméně se dá předpokládat, že pokud bude skutečně realizován (a Němci jsou na to blázniví dost, už dosavadními kroky si řežou větev, na které sedí), pak diesely v Německu téměř zcela vyklidí pole. Lidé se totiž budou hromadně zbavovat starých, se kterými už nebudou moci vyjet na jakoukoliv silnici a v provozu zůstane jen zlomek nejnovějších či dodatečně upravených starších agregátů. A že podobné tažení proti naftovým motorům neprospěje ani prodeji těch nových, je nabíledni.
Pro automobilky by tato situace pochopitelně znamenala problém, a to i zprostředkovaně. Nejde tu jen o možný nižší prodej nových dieselů, ale také o vyšší emise CO2 benzinových motorů, které povedou k hrozbě miliardových pokut za nesplnění limitů. Už kvůli tomu bychom čekali, že se Němci touto cestou nevydají, ale to jsme čekali i v případě oněch omezení vjezdu do center. A jak to dopadlo...
Německá vláda zvažuje povinné retrospektivní osazení starších dieselů nádržkami a příslušnými komponenty na roztok močoviny AdBlue. Takový krok by ale v podstatě znamenal konec dieselů v Německu, přinejmenším těch starších
Zdroj: Der Spiegel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 2 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 4 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 09:13 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch