Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení

Naši západní sousedé přišli s dalším pozoruhodným nápadem. Chtějí zakázat stále více se rozmáhající SUV, protože jim připadají velká, těžká a především neekologická.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení

25.6.2019 | Petr Prokopec

Naši západní sousedé přišli s dalším pozoruhodným nápadem. Chtějí zakázat stále více se rozmáhající SUV, protože jim připadají velká, těžká a především neekologická.

Němečtí politici jako by v posledních letech měli problém používat zdravý rozum. Příkladem za všechny budiž aktuální tah levice, zelených a SPD, jež v Německu volá po zákazu SUV. Tyto vozy jsou považovány za „přemotorované tanky s obřím výkonem“, jsou velké a těžké. Jako takové jsou tedy mnohými politiky považovány za pojízdnou ekologickou katastrofu, které musí být zabráněno co nejdříve.

„SUV mají v porovnání s malými vozy výrazně vyšší emise, jsou ale velmi populární kvůli své zvýšené jízdní pozici, schopnostem při tažení přívěsu nebo při výletech do terénu,“ uvedla na adresu aut se zvýšenou karoserií a podvozkem mluvčí SPD Kirsten Lühman. Levicová politička Ingrid Remmers dále dodává, že „je absurdní, když 1,9tunový vůz veze 80kilového člověka“.

Zrovna těmito slovy ale dámy jen potvrzují, kterak jsou mimo realitu. Typické SUV již dávno není oním těžkým monstrem, před nímž varují. Hned 52 procent všech SUV zaregistrovaných za první letošní čtyři měsíce v Německu dosahuje délky maximálně Volkswagenu Golf. Navíc hned 58 procent disponuje pohonem předních kol, přičemž systém 4x4 je na ústupu. A aby toho nebylo málo, pak s VW Golf je spojena spotřeba 4,7-7 l/100 km, zatímco T-Roc se pohybuje v pásmu 4,3-6,7 litrů a Tiguan mezi 4,7 a 7,7 litry na sto kilometrů.

Z těchto dat jasně vyplývá, že většina SUV je na tom dosti podobně jako tradiční karosářské varianty. Jen ty lákají stále méně lidí. I proto, že již nejsou citelně lehčí než vozy se zvýšeným podvozkem, neboť třeba takový Seat Ateca váží mezi 1,3 a 1,6 tuny, tedy prakticky stejně jako Leon. Přitom ale disponuje větší praktičností než takový Nissan Leaf, který je větší a těžší. Pokud bychom zůstali u pohledu výše zmíněných dam, pak by vlastně měl být zakázán - realita je však taková, že místo toho je spojen s vládními dotacemi.

I přes finanční podporu ze strany státu jsou přitom elektromobily pro automobilky prodělečné. Ty pak jejich vývoj mohou financovat jen díky zisku, kterého momentálně dosahují zejména s pomocí SUV. Pokud by tedy došlo na realizaci politických názorů, pak elektrifikace skončí dříve, než vůbec začala, neboť žádný výrobce na ni nebude mít. Toto přitom chápe kdokoliv, kdo vidí svět v širších souvislostech.

Ovšem jak jsme naznačili, něco takového od německých politiků očekávat nelze a snahy o zavedení podobných zákazů jsou míněny smrtelně vážně. Znamenalo by to konec SUV? Ne tak docela, bývalá ministryně životního prostředí Barbara Hendricks prohlásila, že „prodej SUV by měl být povolen zemědělcům a lesníkům“, takže na zvláštní povolení by takové auto koupit šlo. Otázkou ovšem je, kdo by jej jen pro pár vyvolených byl schopen nabídnout za rozumnou cenu...


Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení - 1 - Nemci chteji zakazat SUV 01Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení - 2 - Nemci chteji zakazat SUV 02Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení - 3 - Nemci chteji zakazat SUV 03
Němečtí politici mají SUV nadále zafixované jako těžká a neekologická monstra

Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení - 4 - Nemci chteji zakazat SUV 04Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení - 5 - Nemci chteji zakazat SUV 05Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení - 6 - Nemci chteji zakazat SUV 06
Že realita je dnes zcela jiná, se jim evidentně nedoneslo...

Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení - 7 - Nemci chteji zakazat SUV 07Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení - 8 - Nemci chteji zakazat SUV 08Němci chtějí zakázat SUV, lidé by si je mohli koupit jen na zvláštní povolení - 9 - Nemci chteji zakazat SUV 09
...a že mohou být dokonce elektrická, již definitivně ne

Zdroj: Welt

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše