Home > Rubriky a sekce > Představení, Zajímavosti > Článek
Němci konečně ukázali rekordní jízdu z nejlepší silnice Číny, je jako zrychlený film
16.10.2019 | Mirek Mazal
Rekordem jako takovým se pochlubili až dávno, záznam jízdy ale neukázali. To napravili až teď a je to fascinující podívaná - je až těžké věřit, že záběry nejsou zrychlené.
Německý Volkswagen už v létě avizoval snahu pokořit nejlepší silnici Číny v rekordní čase. Dle předpokladů se výprava v čele s profesionálním jezdcem Romainem Dumasem usadila 2. září na začátku klikaté horské silnice Tianmen Mountain Big Gate Road. Závratně točitá cesta k vrcholu zvaného Nebeská brána vede 99 ostrými zatáčkami s převýšením 1 100 metrů na délce 11 kilometrů.
Místy jen šest metrů široké serpentiny chtěli Němci zdolat v nejlepším možném čase pomocí vytříbeného jízdního stylu, který francouzský pilot zdokonaloval za volantem speciálů pro snad všechny disciplíny automobilového sportu. Ani zkušenosti z Le Mans nebo Pikes Peak by ale v Číně nestačily bez adekvátního vybavení, Dumas tak dostal k rukám pískající speciál ID R. Elektrický závoďák o výkonu 500 kW (680 koní) váží jen 1 100 kilogramů, zrychluje na stovku za 2,25 sekundy, proto dokázal trumfnout i dlouho nepřekonaný čas Stefana Belofa z proslulé Severní smyčky Nürburgringu.
Hora Tianmen kapitulovala v oficiálním čase 7 minut 38,585 sekund při průměrné rychlosti 85,4 km/h. Tím se Němci pochlubili už v září, záznam z rekordní jízdy ale chyběl. Ten byl uvolněn až nyní a neskutečným tempem chvílemi způsobuje závratě. Záběry místy připomínají zrychlený film a milimetrově přesnému kroucení volantem na hraně prudkých srázů je třeba vyseknout poklonu.
Splněný úkol je především dobře zvládnutý marketingový tah, protože změřený čas v podstatě nic neříká a ID R má jen pramálo společného se sériovou produkcí. Červený monopost je jen reklamní poutač uvádějící příchod nového segmentu elektrických aut z řady ID. V Číně se to Volkswagenu jisté vyplatí, jen loni tam prodal 3,11 milionu aut a na příští rok plánuje invazi vlastních elektromobilů.
Nebylo jiné volby než Nebeské brány, protože Pikes Peak Asiaty nezajímá, Nordschleife znají zprostředkovaně a šanghajský mezinárodní okruh nemá šanci konkurovat krásné přírodě. Zatáčkovitá stezka Big Gate Road je turistickým centrem hrdé velmoci, z toho důvodu si ji Němci vybrali.
Na místě se zástupci VW ukázali už koncem loňského roku, aby sesbírali co nejvíc potřebných dat sloužících k nastavení ID R. Auto bylo potřeba co nejlépe přizpůsobit profilu tratě a nadmořské výšce. Mezi přiznané modifikace před ostrým pokusem patřilo například zvýšení účinku posilovače řízení nebo montáž velkého křídla a dlouhého spliteru pod předním nárazníkem. Největší překážkou se jevil nekvalitní povrch z betonových desek spojených dohromady. Hrboly ubíraly trakci kol při brzdění i zrychlování. „V Pikes Peak mohl Romain vjet do zatáčky mnohem rychleji, protože byly otevřenější, ale zde prudké brzdění vyžadovalo odlišný přístup,“ přiblížil Sven Smeets z VW náročnost ladění všech aspektů.
Nakonec byl důvod k oslavě, když se po opakovaných jízdách elektromobil dostal nejblíže strmým útesům a betonovým blokům lemujícím členitou silnici. „Rozhodně jsem nečekal, že pojedu tak rychle,“ okomentoval autor rekordu svůj bleskový výjezd až ke schodům pod Nebeskou bránou. Podívejte se níže sami, jak mu to šlo.
Volkswagen se chystal co možná nejrychleji zdolat horu Tianmen s 99 zatáčkami
Velezkušený Romain Dumas dostal ID R na vrchol za sedm a půl minuty
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch