Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili

Rok a půl trvalo najet s českým kombíkem přes 100 tisíc kilometrů německému Auto Bildu. Teď se konečně pochlubil svými závěry.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili

29.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rok a půl trvalo najet s českým kombíkem přes 100 tisíc kilometrů německému Auto Bildu. Teď se konečně pochlubil svými závěry.

Před několika málo dny proběhla médii zpráva o návratu Škody Fabia Combi z německého dlouhodobého testu. Během roku a půl tento vůz najel přes 100 tisíc kilometrů, načež byl ve svém rodišti rozmontován do posledního šroubku. Jednotlivé komponenty pak Škoda hodlá zaslat německým školám, jež je využijí ke své výuce. Taková byla ve zkratce tisková zpráva a nebyla nezajímavá, my jsme byli ovšem více zvědavi na výsledek samotného dlouhodobého testu. A teď ho máme k dispozici.

Německý magazín Auto Bild zveřejnil své závěry a rovnou můžeme říci, že jsou pozitivní, s ohledem na některé potíže až překvapivě. Tou největší se staly patálie s krátkým kabelem ke startéru, který Škodě Fabia Combi sebral hezkou řádku bodů. V továrně jej totiž vyrobili příliš krátký, kvůli čemuž musel být upevněn řádně napnutý. To následně vedlo k sérii zkratů a nakonec i k nucené návštěvě několika autoservisů.

Rozhodně přitom nešlo o problém pouze tohoto exempláře, neboť Škoda v mezičase provedla zásahy na montážních linkách. Nyní jsou tedy již kabely delší, přičemž pokud budete s podobným nešvarem konfrontováni (v dlouhodobém testu se objevil až po ujetí 83 tisíc kilometrů), automobilka vám jej vymění. Tím ovšem patálie kombíku neskončily, další jsou spojeny s převodovkou DSG.

Testovací Fabia Combi byla skutečně osazena automatem, ten však při jízdě s ještě studeným motorem poněkud rachtal a řadil spíše letargicky. Ještě horší to bylo při jízdě do kopce, neboť dvouspojková převodovka se nedokázala rozhodnout pro ten či onen rychlostní stupeň. Ve výsledku tedy největším pomocníkem byl manuální režim, u kterého měli řidiči k dispozici daleko vyšší otáčky.

Kritika se snáší také na systém start-stop, který bylo potřeba nakonec zcela deaktivovat, stejně jako na místy stávkující vyhřívání předních sedadel (tento problém se objevil po ujetí 84 016 km). Kromě toho nebyl Auto Bild spokojen ani s předním stěračem, který se automaticky spouštěl buď příliš pozdě, nebo začal fungovat rovnou už ve chvílích, kdy čelní okno bylo téměř suché.

I přes to všechno - k výčtu negativ lze přiřadit i začínající korozi, jenž byla objevena během zmiňované demontáže - si ale nakonec české kombi vysloužilo pozitivní hodnocení. Za tím stojí do značné míry i fakt, že na trhu kromě Renaultu Clio Grand Tour prakticky nemá konkurenci. Většina výrobců se rozhodla jít cestou crossoverů a SUV, nikoli upřednostněním kombíku.

Dle Němců se ale Škoda rozhodla správně, z čehož samozřejmě těží zákazníci. Ačkoliv tento verdikt dnes platí do jisté míry pouze pro dříve vyrobené vozy, neboť testovací exemplář byl ještě osazen 1,2litrovým benzinovým čtyřválcem. A právě ten byl schválen za dynamiku, spotřebu i zábavu za volantem. Teď už ale není v prodeji a víme, že náhrada v podobě litrového tříválce není tak přesvědčivá

Fabia Combi byla rovněž pochválena za praktický zavazadelník, stejně jako za hezkou řádku chytrých detailů. I proto byla magazínem překřtěna na „Švýcarský nožík na kolech“. Navlečen pak sice mohl být do pneumatik s vyšším profilem, což by vylepšilo komfort, zejména pak na vozovkách s horším povrchem. To je však již oběť, kterou je třeba přinést vzhledu.

Lze tedy sesumírovat, že vůz obstál se ctí. Během testu dosáhl průměrné spotřeby 6,5 litru na sto kilometrů, jeho akcelerace se po zajetí pohonné jednotky zlepšila a vyjma onoho kabelu Němci neměli tu čest s problémy, které by nějak výrazně narušovaly jeho každodenní použitelnost. Pokud tedy nejste fanoušky SUV a hledáte malé kombi, Fabia by mohla být tím pravým, i když zrovna nejezdíte jen od chalupy k rybníku - nájezd přes 60 tisíc km za rok nebude u Fabie zrovna obvyklý...


Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili - 1 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 09
Škoda Fabia Combi prošla v Německu dlouhodobým testem, během kterého zaujala i zklamala

Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili - 2 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 01Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili - 3 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 02Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili - 4 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 03Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili - 5 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 04Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili - 6 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 05Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili - 7 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 06Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili - 8 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 07Němci najeli 100 tisíc km se Škodou Fabia Combi a rozebrali ji do mrtě. Toto zjistili - 9 - Skoda Fabia Combi 2018 rozmontovana 08
Některé problémy byly objeveny až při závěrečné demontáži vozu

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše