Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla

Testů Tesly Model 3 už jsme si mohli přečíst více, až Němci ale změřili vše od akcelerace po objem kufru. A znovu poukázali na docela závažnou slabinu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla

28.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Testů Tesly Model 3 už jsme si mohli přečíst více, až Němci ale změřili vše od akcelerace po objem kufru. A znovu poukázali na docela závažnou slabinu.

Na trh každoročně míří velké množství automobilových novinek, jen málokterá je však očekávána tak jako Tesla Model 3. Dodávky vozu americkým zákazníkům začaly již před několika měsíci a i když nejsou zrovna nejrychlejší, Model 3 už dnes v USA není vyslovenou raritou. V Evropě je to jinak, tady si zákazníci musí počkat nejméně do příštího roku. Není samozřejmě jisté, že automobilka svůj slib splní, tím se ale dnes zabývat nebudeme. Místo toho si posvítíme na jeden z exemplářů, který již cestu přes oceán zvládl a jenž skončil v rukou kolegů z německého Auto Bildu.

Začít musíme velkým překvapením, a sice chválou interiéru. Na tuto oblast dosud v rámci hodnocení odborníků i laiků pršela především kritika, zejména s ohledem na špatné spasování, horší materiály či třeba absenci klasických tlačítek, díky nimiž je třeba obtížně nastavovat v palubním menu i naprosté banality. Němci ovšem zmiňují, že Model 3 je kvalitativně na úrovni BMW 3, jen spodek interiéru tvoří nekvalitní plasty.

Ovládání skrze rozměrný tablet prý rovněž není takovým problémem, veškeré prvky jsou logicky uspořádány a jednoduše strukturovány. Je to přitom sice jiný způsob, než s jakým je spojena konkurence, nicméně prý nikoliv horší. Pro příznivce značky to jsou jistě dobré zprávy, nicméně tím nám ryzí pozitiva končí. U dalších totiž lze sice zmínit zlepšení vůči předchozím modelům značky, nicméně na chválu až do nebes to není.

Skutečnost, že k otevření slouží poněkud laciná magnetická karta, kterou je třeba podržet u prostředního sloupku, ještě prochází. Horší je to již s klikami dveří, které Němcům připomněli dnes již archaický Fiat Barchetta. Zklamáním je pak na 4,7 metru dlouhý vůz také zavazadelník, který pobere pouze 340 litrů. A ten přední s objemem 85 litrů není dostatečnou kompenzací.

Tím se pro změnu dostáváme ke kritice interiéru, kde s komfortem mohou počítat jen cestující vpředu. Vzadu ovšem budou mít pasažéři vyšší než 1,8 metru problém. Potěšení lze prý vyjádřit nad potlačením hluku od podvozku, i když s ohledem na absentující pohonnou jednotku vás bude i nadále rušit více než u konvenčních aut.

Jízdní dynamika je hodnocena kladně, ostatně při pohledu na akceleraci z klidu na stovku za 5,5 sekundy by člověk nic jiného ani nečekal. Je třeba dodat, že Tesla tuto disciplínu zvládla desetkrát za sebou, pokaždé bez zaváhání. V rámci decelerace však padáme do těžkého podprůměru, se studenými brzdami se totiž Model 3 zastaví až po 41 metrech, se zahřátými pak dokonce po 43. To je o zhruba 5 metrů za konkurencí, což je dramatický rozdíl.

Už dříve jsme psali, jak málo brzdy Modelu vydrží a test Auto Bildu ukazuje, že to není jen problém na okruhu, což by šlo mnohými zákazníky přejít. Brzdná dráha ze stovky mezi 41 a 43 metry je jedním z nejmizernějších výsledků, který Němci za poslední léta zaznamenali a oproti špičce se liší téměř o 10 metrů. A to je pořád brzdění ze 100 km/h - z vyšších rychlostí budou rozdíly dramaticky narůstat. Tady musí Tesla zjednat nápravu a nespoléhat jen na to, že autu s decelerací pomůže i elektromotor.

Němci dále hovoří, že vůz je citelně nedotáčivý - nikterak závratně, na druhou stranu má ale třeba do sportovně naladěného podvozku také daleko. Samotné zavěšení přitom zvládá pohltit většinu terénních nerovností, ačkoliv na čelní pozice v segmentu to nestačí.

Jaký je tedy závěr? S dojezdem 460 kilometrů může nejnovější Tesla podle Němců spolehlivě fungovat jako každodenní přibližovadlo. Očekávat od ní lze rychlou jízdu, sportovní však ani náhodou, zejména kvůli limitům brzd a naladění podvozku. Pár zásadních nedostatků se tedy najde, stejně jako některé podružné. Je přitom jen na vás, zda jsou takové, aby vás odradili od utracení 46 700 Eur (cca 1 190 000 Kč), respektive od ještě vyšší sumy v kombinaci s prémiovým paketem.

Hodnoty Tesly Model 3 naměřené v testu Auto Bildu


Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 1 - Tesla Model 3 Auto Bild tabulka

Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 2 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 01Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 3 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 02Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 4 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 03Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 5 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 04Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 6 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 05Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 7 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 06Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 8 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 07Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 9 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 08Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 10 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 09Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 11 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 10Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 12 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 11Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 13 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 12Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 14 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 13Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 15 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 14Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 16 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 15Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 17 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 16Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 18 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 17Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 19 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 18Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 20 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 19Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 21 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 20Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 22 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 21Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 23 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 22Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 24 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 23Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 25 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 24Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 26 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 25Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 27 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 26Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 28 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 27Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 29 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 28Němci otestovali Teslu Model 3. Změřili vše, v jednom ohledu znovu propadla - 30 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 29
Tesla Model 3 v testu německého Auto Bildu překvapivě obstála, kritika kupodivu nemířila na kvality jejího interiéru, jenž byl považován za největší slabinu

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.