Reklama

Němci potvrdili, že Euro normy jsou blud. Diesely s Euro 3 jsou čistší než ty s Euro 5

 | 96 příspěvků | 3.6.2017 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený

Zakazat diesly smradlavy | 3.6.2017 15:53reagovat
avatar

Zakazat diesly smradlavy

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Abre

Myslim ze uz si jen vsichn.. | 3.6.2017 15:59reagovat
avatar

Myslim ze uz si jen vsichni lzou do kapsy. Evropska komise prisla s nesmyslem typu porucime vetru, desti ktery neni fyzicky mozne splnit, ale soucasne nemuze nechat padnout vsechny evropske automobilky, ktere by nemely co prodavat. Tak skoncili u kockopsa, kdy jako ze v laboratori plnime na 110%, a realita se nam do tabulek nema jak dostat.

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Zakazat diesly smradlavy | 3.6.2017 16:04reagovat
avatar

Tak pokud je u tebe hodnotící kriterium smrad, tak víc smrdí benzíny. Uchlastaný.

Jinak jsou ty emisní limity pěkná habaďůra (vím, to je známo). Takže moje pradavná O1 s Euro 2, která nevědomky plnila i E3, na tom byla lépe, než současný vůz s E5, který váží jak slon a má plno kurvítek.

Nepřihlášený XTad

Nejdriv,CO2, ted zase NOx... | 3.6.2017 17:04reagovat
avatar

Nejdriv,CO2, ted zase NOx. Oboji je neskodne ve srovnani s tim, co dalsiho z vyfuku muze lezt.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sir CHerokee

Reakce na: Zakazat diesly smradlavy | 3.6.2017 17:05reagovat
avatar

Zakázat anonymní ekofašisty.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Matoo

Reakce na: Zakázat anonymní ekofašist.. | 3.6.2017 18:35reagovat
avatar

+1 :)

Nepřihlášený Jindra

Reakce na: Zakázat anonymní ekofašist.. | 3.6.2017 18:52reagovat
avatar

To nic nemění na tom, že diesel je cesta špatným směrem, jak se ukazuje zas a znova, mimo jiné i v tomto článku... ... milý anonymní šlechtici...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: To nic nemění na tom, že d.. | 3.6.2017 19:40reagovat
avatar

Jindra: Odhaduji, že diesly s filtry a vstřikováním chcanek jsou dnes čistší než benzíny. Benzíny zabíjí asi mezioběhová nestabilita - proto přímé vstřikování pro lepší kontrolu nad tvorbou směsi, ale ne úplnou a za cenu zvýšené tvorby sazí, které se údajně hůře zachytávají. Doby, kdy motory byly vybaveny nanejvýš katalyzátory, jsou pryč a s nimi odešel emisní náskok benzínů nad diesly.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený nobody

Reakce na: Zakazat diesly smradlavy | 3.6.2017 20:20reagovat
avatar

A slyšel jste o tom, že dnešní benzíny s přímým vstřikem produkují pevné částice jako diesely? A to již spoustu let co se vyrábí - TSI, GDi atd. Proto od letošního roku některé automobilky zavádí filtry pevných částic i na benzinové motory. Bohužel tato informace je málo známa - motorističtí novináři mají v tomto velký dluh. Proto se dál šíří proti dieselová hysterie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: A slyšel jste o tom, že dn.. | 3.6.2017 23:53reagovat
avatar

nojo co chceš po novináři, co dá do článku x fotek jak vypadá octavie a golf. Jako by snad někdo neveděl jak vypadá...

Nepřihlášený Arni

Autá s euro 3 sú rovnako či.. | 4.6.2017 08:23reagovat
avatar

Autá s euro 3 sú rovnako čisté ako s euro 5-6,ale za nemecké diaľnice ktoré bude spoplatnené od budúceho roku budú platiť násobne viac.

Nepřihlášený JaRy

EU je blud. Možná spíš obl.. | 4.6.2017 08:49reagovat
avatar

EU je blud. Možná spíš obludárium.

Nepřihlášený KARLOS BEP

Ti kdo vymýšlejí normy Eur.. | 4.6.2017 10:15reagovat
avatar

Ti kdo vymýšlejí normy Euro nikdy nestudovali termodynamiku.U proudových motorů se výkon hluk a dokonalejší spálení paliva,které mimochodem je v podstatě čistší verze nafty, snižuje zvýšením množství vzduchu potřebného k dostatečnému spálení směsi.Každý tuner ví že když chce zvýšit výkon motoru tak musí tzv otevřít sání výfuk. Novější euronormy jdou proti fyzice. Logicky každý ví že když budu dusit jakékoliv spalování tak směs nemůže dokonale prohořet a vzniknou saze. Zároveň zapoměli na zákon zachování hmotnosti.Když spálím kilo hmoty nemůže mi zbýt polovina použitelných i nepoužitelných energetických výsledků. Normy Euro jsou spíše výsledky ropné lobby ke zvyšování spotřeby paliv . Dnes je jedno jestli se spaluje benzín nebo nafta, protože i dnes kvůli emisním normám dušení motorů různými filtry vytváří pevné částice obě paliva. O nesmyslném přidávání biopaliv a jejich omezování spalování je zbytečné mluvit. Nejsmutnější fenomén této doby je potlačování fyzikálních zákonů teoretickými matematiky a ekonomy. Když něco z fyzikálního hlediska nevychází tak to dopočítají a skutečnost je někde jinde. Pak dochází k vytváření těchto bludů jako emisní normy Euro.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený KARLOS BEP

Reakce na: A slyšel jste o tom, že dn.. | 4.6.2017 10:23reagovat
avatar

Je to jednoduchý výkřik do tmy zakázat diesely, ale když se přestane vyrábět nafta nebude ani benzín , protože je odpadním produktem při její výrobě. Elektřina je zatím nedostatečná, při její výrobě se musí také počítat s emisemi. Obnovitelné zdroje jsou spíše reklamní trik, protože vyrábí energii když není aktuálně potřeba. Její uchování je velmi náročné , ta se do nádoby nenalije.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený vdo

Reakce na: Zakazat diesly smradlavy | 4.6.2017 11:26reagovat
avatar

sam si smrad

Nepřihlášený František Slavíček

Co to je za blud na konci.. | 4.6.2017 11:33reagovat
avatar

Co to je za blud na konci že každé větší auto s dieselovym motorem má vstřikování močoviny SCR. Alfa Romeo Stelvio nemá!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený P1e70r

Ale vlády si za to mohou s.. | 4.6.2017 11:51reagovat
avatar

Ale vlády si za to mohou samy. A EU taky. Kdyby nebyla daň za naftu nižší (např. v Německu je to výrazný rozdíl) ale naopak benzín by měl nižší daň tak by to bylo hotovo. Nákladní auta by se přestěhovaly na železnici a po cestách by jezdili benzínové auta, které nesmrdí jak ty blbé ropáky, kterým každý kuchá DPF a na starých autech přidává na čerpadle, protože každý řidič ropáku si myslí No smoke, No fun....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Hombre Pedro

Reakce na: Ale vlády si za to mohou s.. | 4.6.2017 14:28reagovat
avatar

Blbej ropák jsi ty ňoumo, který zřejmě nevíš že i benzín je ropným produktem. A nauč se česky. "jezdili benzínová auta máš tam rovnou 2 hrubky ---- když tak "jezdily" ale hlavně "benzínová auta jezdila", tak je to správně. (a nákladní auta se přestěhovala) - podle tvé češtiny vidíme co jsi za mudrlanta.

Nepřihlášený Emerika

co je ta mocovyna? to jako.. | 4.6.2017 14:41reagovat
avatar

co je ta mocovyna? to jako nascat do nadrze jakko adytivum a jede to jako lip?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Míra

Reakce na: To nic nemění na tom, že d.. | 4.6.2017 15:14reagovat
avatar

Tak mi napište alespoň jedno ne naftové auto, ktré má výkon 100kW & 300Nm a spálí 5 až 5,5 litru paliva na 100km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza

Reakce na: Ti kdo vymýšlejí normy Eur.. | 4.6.2017 16:10reagovat
avatar

Euro normy jsou prvotně tvořeny lidmi s oboru, nikoli nějakými uředníky jak se nám měkteří pisálci snaží namluvit. Prvotní impulz možná vzešel od úředníků, ale o to co je a není možné dosáhnout se musí postarat fyzikové, konstruktéři, technologové. Bohužel do jejich práce často zasahuje managment automobilových firem a je s toho nereálný jízní cyklus pro schvalování, nebo v tom horším případě dieselgate.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený bla bla bla

diesel je kultivovany moto.. | 4.6.2017 16:24reagovat
avatar

diesel je kultivovany motor, je jak kulturista ktery vý kčemu ty svaly má a ví jak a kdy je využije a za to se odmění spolehlivostí a spotřebou.

až nebude potřeba klikovka a bude to super top dávkováni paliva a časování co jsme tu viděli možná ta spotřeba a emise budou ještě lepší jak u benzínu....

benzín musíš točit, jinak ho dusíš nanic na našich cestách a cenách...

Nepřihlášený Folk

Nepřímovstřikové benzíny j.. | 4.6.2017 19:24reagovat
avatar

Nepřímovstřikové benzíny jsou jasně nejčistší. Bravo Toyoto a další, co ještě nějaké takové kousky vyrábíte.

Nepřihlášený Pepin

Jedině LPG! Levné a nesmrd.. | 4.6.2017 19:36reagovat
avatar

Jedině LPG! Levné a nesmrdí. EU by měla krachnout, ta jejich propaganda je blbější než to co předváděli nacisté.

Nepřihlášený tendencni clanek

Zase tendencne napsany cla.. | 5.6.2017 09:01reagovat
avatar

Zase tendencne napsany clanek pro naftofily a Trumpofily. Vsimnete si, ze autor srovnava Euro 3 a Euro 5. Pri 5, jak vsichni vime, podvadeli s NOx vsichni. Normy byly spravne. Az po dieselgate NOx aftere je kladen duraz na skutecne hodnoty NOx. Tedy EU6 a NEDC.

Nepřihlášený honza

Rozdíl mezi USA a EU je v.. | 5.6.2017 09:37reagovat
avatar

Rozdíl mezi USA a EU je v energetické (ne)soběstačnosti. I odtud plyne tlak na snižování spotřeby, hledání náhradních zdrojů nejen na polích s řepkou aj. Že je to občas nerozumné, není překvapivé, páč vždy a všude existují lidé, kteří mají zájem se na tom přiživit. Ke srovnání nafty a benzínu bych podotkl, že omyl se děje při srovnávání spotřeby měřené v objemových jednotkách namísto správnějších jednotek hmotnostních (energetický obsah na kg je velice podobný). 5 L nafty energeticky odpovídá asi 5,5 L benzínu.

Nepřihlášený

Reakce na: Zakazat diesly smradlavy | 5.6.2017 10:56reagovat
avatar

sám si smradlavej

Nepřihlášený 5 litru

Reakce na: Tak mi napište alespoň jed.. | 7.6.2017 14:39reagovat
avatar

Klidne, pri stejnem jizdnim stylu a stejnych otackach treba vsechny 1.4Turbo benziny na trhu.

Nepřihlášený Jirka_1

Pokud něco vytváří 805 mg.. | 7.6.2017 22:35reagovat
avatar

Pokud něco vytváří 805 mg a cosi 507 mg NOx, znamená to, že to něco vytváří více emisí, než to cosi. Tudíž titulek a některé věty v článku jsou zcestné. Ano, procentuálně je to správně, euro 5 vytváří procentuálně více, než euro 3, ovšem životní prostředí nezajímají procenta, ale absolutní čísla. Tož tak asi...

Nepřihlášený Noro

Stačí si pričuchnúť k výfu.. | 9.6.2017 08:32reagovat
avatar

Stačí si pričuchnúť k výfukovým plynom 10 ročnému dieslu octavia a k 4 ročnému dieslu opel napr či jazdenému novému dieslu s vela km nabehanými..

Pri novom aute to je fuk aká norma furt to je krasne čisté, treba to sledovať pri jazdených už zabehaných autách, tam kde je euro 3 po 5 rokoch prevadzky, bude Euro 5 už pri roku a pol, dvoch...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený DS

A přitom se stačí vrátit k.. | 9.6.2017 09:29reagovat
avatar

A přitom se stačí vrátit k něčemu tak bezproblémovému jako je MPI.

Nepřihlášený Papi

Reakce na: Jindra: Odhaduji, že diesl.. | 9.6.2017 10:27reagovat
avatar

Nejsou. Uz z principu benzin nikdy nebude mit tak vysoke nox, jako diesel. A kdyby se tolik netlacilo na CO2, stacilo by neprime vstrikovani a problem se sazemi by neexistoval.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Papi

Reakce na: Nejdriv,CO2, ted zase NOx... | 9.6.2017 10:28reagovat
avatar

NOx rozhodne neskodny neni, jednak nema moc priznivy vliv na organismus a jeste reaguje v atmosfere a vznikaji kyseliny... CO2 je inertni a temer neskodny.

Nepřihlášený

Každá Liška chváli svuj oc.. | 9.6.2017 11:27reagovat
avatar

Každá Liška chváli svuj ocas i když ho nemá.

Nepřihlášený older

Reakce na: Je to jednoduchý výkřik do.. | 9.6.2017 14:51reagovat
avatar

Carlos Bep. Co se týče elektroaut, tak záměr elektroloby je jasný. Již nyní se výrobci elektřiny se potýkají se zouvalou situací na trhu s elektřinou. Ceny elektřiny jsou na historickém minimu. Nic jiného než přechod s pevných paliv u automobilů na elektřinu by nemohlo výrobce elektřiny zachránit. Proto ten tlak na diesely a benzíni budou následovat...

Nepřihlášený older

Reakce na: Je to jednoduchý výkřik do.. | 9.6.2017 15:14reagovat
avatar

Honza.....Prvotní impulz možná vzešel od úředníků....

Špatně! Prvotní impulz vyšel od ekofašistů financovaných Al Gorem, který si na ekohysterii založil miliardový byznys.

Nepřihlášený thegrid

S letitou combi astrou 1,7.. | 9.6.2017 15:35reagovat
avatar

S letitou combi astrou 1,7 CDTI jezdím za 5,5 l/100, nevím kolik vypouští reálně emisí, ale už jen tím palivem si myslím, že nebude horší jak dnešní litrový tříhrnky, který do kopce jedou na max. A věřím, že spotřeba je úměrná těm emisím.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Nejdriv,CO2, ted zase NOx... | 9.6.2017 16:30reagovat
avatar

https://www.irz.cz/repository/latky/oxidy_dusiku.pdf

víc čti pak piš. Jediné co ti dám za pravdu, ano nejsou nejhorší, protože pak tady máme SOx , které zatím "snad raději" nejsou objektem moderní emisní hysterie...... Protože Sírovky ti čuchat vážně nedoporučuji ----- nicméně o těch řeč až jindy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Papi

Reakce na: https://www.irz.cz/reposit.. | 9.6.2017 16:37reagovat
avatar

Sira v palivech se resila uz nekdy v minulem stoleti.. Tyto problemy se daji resit zpracovanim paliva, dnes by mel byt obsah siry zanedbatelny.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: S letitou combi astrou 1,7.. | 9.6.2017 16:40reagovat
avatar

Spotřeba se jen zjednodušeně definuje jako přímá úměra k CO2.... množství CO2 je proměnná hodnota, nicméně ze všech emisních plynů asi nejméně (jelikož je jich nejvíc)...

To že ti starý dízl žere 5,5l nafty na 100km ještě neznamená že neprodukuje 5x víc rakovinometných oxidů síry a dusíku ! Tohle totiž souvisí s kondicí motoru obecně.

A jinak nechci tě urazit, špatně se ten knedlík polyká, ale ten zmíněný moderní litrový tříhrnek je kromě pevných částic, čistější, tišší, kultivovanější dynamičtější, na zadním kole mnohem silnější, a výkonější než tvůj miláček..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Papi

Reakce na: S letitou combi astrou 1,7.. | 9.6.2017 16:41reagovat
avatar

U CO2 to plati, ale NOx je zavisle na jinych faktorech, hlavne na mnostvi prebytecneho kysliku pri spalovani. Tim padem jsou tu mensi motory ve vyhode. Co se tyka benzinu, mnozstvi kysliku je peclive regulovane a lze diky tomu pouzit katalyzator pro dalsi redukci NOx. U dieselu takova regulace chybi a ve vyfukovych plynech je prilis kysliku, takze nelze pouzit ani katalyzator redukujici NOx

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: Sira v palivech se resila.. | 9.6.2017 16:49reagovat
avatar

Ano, je utažená na nějakých 10mg/kg. Otázka je, zda další redukce není na ranici rentability při výrobě a cena paliva by pak nestoupala.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Papi

Reakce na: Ano, je utažená na nějakýc.. | 9.6.2017 17:20reagovat
avatar

Otazka je, jestli je dalsi snizovani vubec mozne a jestli ma vubec smysl. I v prirode je koncentrace siry vyssi, napr v morske vode je ji 900mg/l. Ve vyfukovych plynech ho pak bude nejakych 500mg/1000km, to je vskutku zanedbatelna hodnota a radove mensi, nez oxidy dusiku

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Ti kdo vymýšlejí normy Eur.. | 10.6.2017 02:00reagovat
avatar

Ty máš tak učňák, max. maturito co?

Nepřihlášený Saman

Reakce na: Otazka je, jestli je dalsi.. | 14.6.2017 10:36reagovat
avatar

morskou vodu nedychas, vzdych ano

Nepřihlášený Tom

Celá dnešní moderní euroat.. | 16.6.2017 13:33reagovat
avatar

Celá dnešní moderní euroatlantická civilizace je založena na lži, toto je jen jeden malý sřípek, který do toho zapadá. Všichni vědí, že je to lež, ale všichni se tváří, že je to pravda. Politická korektnost tuto civilizaci dříve či později zničí a nahradí ji civilizace, která, bohužel, bude jednat podle zákonů přírody...

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Stačí si pričuchnúť k výfu.. | 3.7.2017 06:52reagovat
avatar

Čichání výfukových zplodin je jistě relevantní vědecký postup ke zjištění jejich obsahu... Tím objektivně nezjistíte vůbec nic.

Nepřihlášený DAF

A to tam není zahrnuto to.. | 5.7.2017 13:23reagovat
avatar

A to tam není zahrnuto to obrovské množství pevných části motorů TSI, TFSI atd. proti starým dobrým nepřímovstřikovým benzínům jako např. MPI.

Nepřihlášený Ukázka

Mám 16 let starý diesel (2.. | 26.10.2017 18:48reagovat
avatar

Mám 16 let starý diesel (2001, EURO3, bez jediného kurvítka). Jednoznačně nekouří, oxidy dusíku jsou někdy cítit někdy ne, záleží jak je motor zahřátý a jak se mu chce makat, dusí to člověka málokdy (většinou lze za výfukem bez problémů stát a klidně klábosit).

Původní rakouský techničák (narozdíl od českého který u spalin uvádí jen obsah CO2) se odkazuje na normu 2001/1A EG (EURO3). Pro kombinovanou spotřebu (což je 5.9l/100km a potvrzuji že jezdím, bez klimatizace, za míň) se uvádí CO 0.488 g/km, NOx 0.379 g/km, HC+NOx 0.415 g/km, Partikel 0.034 g/km, CO2 157 g/km. Kdo potřebuješ vynásob 1000 abys získal mg/km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ukázka

K vašemu "boji" (do kteréh.. | 26.10.2017 19:53reagovat
avatar

K vašemu "boji" (do kterého jste vtahováni) diesel versus benzín bych chtěl, bez nároku na výklad, přidat pár poznámek:

- Nafta, diesel, uchovává více energe na g či kg chcete-li

- Diesel motor má vyšší účinnost

- Paliva kurví především biosložky

- Ne jen to co lze dnes měřit vypovídá o spalinách a jejich nebezpečnosti

- Skrze filtry procházejí mnohem menší částice než obvykle, které dokáží působit i tak jak doposud netušíme

- Například v Německu, ale i jinde v Evropě jezdí spousta aut schopných spalovat tzv. bio-naftu. Bylo by zajímavé zjaistit kolik z ojetin neumožňuje spalovat bez nebezpečí zničení bio-naftu )pokud to tedy nebyl jen boom, který již skončil - nesleduji nemám vhodné auto, bio-naftu považuji za extra svinstvo). Lidem bylo umožněno vyrábět si bio-naftu v omezeném množství vlastními silami a na západ od nás lze na to koupit i hotová zařízení. Je to něco jako s minipivovarem,

Nepřihlášený rava

Celé to ukazuje pouze dvě.. | 24.2.2018 07:49reagovat
avatar

Celé to ukazuje pouze dvě věci a to platí i pro benzínové motory.Ta první je,jak se automobilky přizpůsobily laboratorní EURO metodice měření,k čemuž je donutily úředníci EU a ta druhá věc je, že vše,kde se najdete slovo EURO,hledejte zradu,podvod a lež!! Euro dotace,euro norma, euro měna,eurobanán,eurohujer... Prostě si dáme vznešené eurocíle(jako kdysi pětiletky), které krásně obejdeme a pak do statistiky nalžeme, že jsme je splnili na 120%. Stejně jako za totáče.Dnes eurototáče.

Nepřihlášený Zbyšek

Dobrý den Eu je jen o lha.. | 3.3.2018 15:11reagovat
avatar

Dobrý den

Eu je jen o lhaní lidem.. a kdo věří v EKO lži které jsou, jen kec a podvod.. je to velký EkoPodvod na podporu a výroby součástek které naopak zhoršují výkon a spotřebu.. zvyšují naaklady na servis ničí atmosferu a škodí zdraví.. a naší peněženku, a plní kapsy pár vyvoleným... takže kdo věří EkoLžím a co navíc podpiruje to!!! Škodí nejen sám sobě ale Nám všem!!

Jen BioSložka v našem palivu už uškodí víc tím že roste, a to malo kdo tuší že se velká část dováží z číny v takerech které plní Euro 0 a za cestu do evropy spotrebuje Tisice (možná desetitisice) tun surovéropy nebo mazutu, a my tsi snažíme do ucpat motory a plnit trapné a pidvodné Eko normy nesmyslně nastavené EU!!

Nepřihlášený SAM

Reakce na: Spotřeba se jen zjednoduše.. | 18.3.2018 19:09reagovat
avatar

Proti mýmu 5 hrnku 2,4 dieselu ten tříhrnek s plným zatížením do kopce leze jako želva vole.

Nepřihlášený Martin

Jsem jen zvědavý kdy u nás.. | 30.3.2018 15:17reagovat
avatar

Jsem jen zvědavý kdy u nás zakážou vjezd nafťákům do větších měst tak jak to schválily v Německu.Tam bude cena takových aut padat rychle dolů a naši to budou s tama vozit ve velkém.

Nepřihlášený

Blud je všechno v dnešním.. | 7.4.2018 21:22reagovat
avatar

Blud je všechno v dnešním světě lidská blbost nezná mezí.

Nepřihlášený peppan

To je hezké. Ovšem stále s.. | 8.4.2018 10:36reagovat
avatar

To je hezké. Ovšem stále se zde mluví o ekologii a škodlivosti výfuk. zplodin, ale nikdo se jaksi nezamýšlí nad tím, kolik kdo skutečně z auta vypustí za rok. A když to člověk zhruba porovná, tak i ten nejnovější automobil s EURO VI je na tom stejně, jako ten starý s EURO I pokud najede 5 x tolik km. TAKŽE O ČEM SE TI "ODBORNÍ" TROTLOVÉ VE VLÁDĚ DOHADUJÍ???

Nepřihlášený peppan

Reakce na: Zakazat diesly smradlavy | 8.4.2018 10:36reagovat
avatar

To je hezké. Ovšem stále se zde mluví o ekologii a škodlivosti výfuk. zplodin, ale nikdo se jaksi nezamýšlí nad tím, kolik kdo skutečně z auta vypustí za rok. A když to člověk zhruba porovná, tak i ten nejnovější automobil s EURO VI je na tom stejně, jako ten starý s EURO I pokud najede 5 x tolik km. TAKŽE O ČEM SE TI "ODBORNÍ" TROTLOVÉ VE VLÁDĚ DOHADUJÍ???

Nepřihlášený ekoterroristi

Cele "snizovani" emisi je.. | 9.4.2018 12:06reagovat
avatar

Cele "snizovani" emisi je jeden velkej blud!

Nepřihlášený nepřihlašený

Kolik takový osobáček nafťáče.. | 15.4.2018 17:35reagovat
avatar

Kolik takový osobáček nafťáček, když najede 1 milionek km vypustí do ovzduší smrtících jedovatých plynů,kdyby to někdo dokázal spočítat, tak ho automobilky,za hrozivou zprávu zavřou,až zčerná.

Nepřihlášený poloboh

Reakce na: Co to je za blud na konci.. | 19.4.2018 22:58reagovat
avatar

Klud, ved napisali auto, nie Alfa...

Nepřihlášený Vašek

Reakce na: Ale vlády si za to mohou s.. | 14.5.2018 07:10reagovat
avatar

Snad si nemyslíš že kamiony budou jezdit na železnici.... Krom toho benzínová vozidla mají ve větším případě také pevné částice a vyšší oxid dusíku, zakážeme je také? DPF filtry už se do nich dávají také a proč? Zkuste přemýšlet...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Well

Reakce na: Ti kdo vymýšlejí normy Eur.. | 19.5.2018 19:30reagovat
avatar

V principu fyziky lze souhlasit, ale dovolím si opravit. Čistší verze nafty do proudových motorů je nesmysl. Kerosin je sice, stejně jako nafta, směs uhlovodíků o daném rozpětí destilačních teplot a dalších charakteristik, ale tím shodnost končí. Jsou to zcela jiné směsi jiných uhlovodíků. Stejně jako nemůžete napsat, že svíčková je čistší verze kuřecích křidýlek, tak nemůžete napsat, že palivo pro proudové motory je čistší verzí nafty.

Nepřihlášený Well

Reakce na: Je to jednoduchý výkřik do.. | 19.5.2018 19:36reagovat
avatar

Tady pravdu nemáte. Pravda, benzín i nafta se vyrábí z ropy, ale tím spojitost končí. Krakovací procesy a následné rektifikace jsou vedeny nezávisle. Takže i kdyby se nafta přestala vyrábět, výrobě benzínu by nic nebránilo. A místo výroby nafty by se krakovací procesy nastavily trošku jinak, aby se ropné řetězce "trhaly" trošku jinak a aby vznikaly jiné, žádoucí, látky nebo směsi.

Nepřihlášený Well

Reakce na: co je ta mocovyna? to jako.. | 19.5.2018 19:39reagovat
avatar

Močovina je organická sloučenina - mimochodem první organická látka uměle syntetizovaná - kde na uhlíku karobonylové skupiny jsou jednoduchou vazbou vázány dvě aminoskupiny.

Snad jsem Vám pomohl

Nepřihlášený Well

Reakce na: Snad si nemyslíš že kamion.. | 19.5.2018 19:48reagovat
avatar

Protože kvůli CO2 musela být osazena turbodmychadla, aby benzín hořel ve větším přebytku vzduchu. Jenže za těchto podmínek se uvolňuje větší teplo, tím významně roste teplota. A při teplotách a tlacích v současných turbomotorech již reaguje vzdušný dusík s kyslíkem za vzniku oxidů dusíku (jeden průšvih) a vznikající saze jsou ve formě mikročástic (druhý průšvih) Mikročástice jsou škodlivější než běžně vznikající saze (lépe vnikají do plic a dělají tam větší paseku). Proto se filtry částic montují už i na benzíny.

Lze říci, že kvůli řešení menšího průšvihu (emise CO2) jsme způsobili a musíme řešit větší průšvihy (NOx a mikrosaze). Holt klasika EU

Nepřihlášený Well

Reakce na: Mám 16 let starý diesel (2.. | 19.5.2018 19:52reagovat
avatar

Obdivuji Vás, pane kolego. Pokud cítíte NOx v koncentracích běžně přítomných ve spalinách motoru, máte mimořádně extrémně vyvinutý čich. Oxidy dusíku sice pekelně smrdí, ale v těchto koncentracích čichem zachytitelné nejsou.

Nepřihlášený Well

Reakce na: Euro normy jsou prvotně tv.. | 19.5.2018 19:57reagovat
avatar

Nevím, kdo tvoří normy Euro. Ale se svojí, poměrně dobrou, znalostí fyziky a chemie bych si vsadil spíš na toho úředníka. Fyzikové nemají ve zvyku jít proti zákonům svého oboru. Kdežto úředník je schopen prohlásit za neplatné i Newtonovy gravitační zákony, když se mu nebudou hodit

Nepřihlášený

Reakce na: Nejsou. Uz z principu benz.. | 19.5.2018 20:04reagovat
avatar

Dovolím si nesoiuhlasit. NOx vznikají při vysokých teplotách a tlacích reakcí vzdušného dusíku a kyslíku. To znamená, že stlačíte-li a dostatečně ohřejete čistý vzduch, budou NOx vznikat také. Nikde není psáno, že v benzínovém a naftovém motoru nemohou být principiálně stejné podmínky. Takže to vyloučené není.

Nepřihlášený

Osobní vozy by měli jezdit.. | 19.5.2018 22:39reagovat
avatar

Osobní vozy by měli jezdit jen na benzín a plyn. Nafta patří do kamionu a traktoru.

Nepřihlášený Roman

Osobní vozy by .... Mám To.. | 27.5.2018 18:41reagovat
avatar

Osobní vozy by .... Mám Toyotu 2.2 TD a když jedu za fabií popř felicií,tak zavírám přívod vzduchu z venku jinak bych se udusil. Je všeobecně známé že řidiči se střelenou slepicí ve znaku jsou závistiví hňupi a je mi jich líto.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Sasa

Je pravda, že diesely kouří,.. | 11.7.2018 13:12reagovat
avatar

Je pravda, že diesely kouří, pokud řidič sešlápne plyn a nepodřadí a motor to "nevezme" Byl bych pro osobní dieselová auta pouze s automatickým řazením, bez možnosti manuálního. Sám jsem schválně zkoušel u automatu dupnout na plyn, převodovka si sama podřadí klidně o 2 stupně( mě se neptá) a žádný kouř. Řidič jsou líní podřadit, přidají plyn, kdy jsou otáčky motoru na daný stupeň na hraně a potom je jasné, že se za autem kouří dokud otáčky dosáhnou optima. Tak asi můj názor

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JOSEF

Reakce na: Zakazat diesly smradlavy | 29.7.2018 06:03reagovat
avatar

zakázat i smradlavý benzíny

Nepřihlášený Illi

Reakce na: Osobní vozy by .... Mám To.. | 30.8.2018 20:18reagovat
avatar

Mám rok starou Oktávií combi 2.0 Tdi a tu vaši Toyotu vám vůbec nezávidím. Ba co víc nezávidím ani sousedovi nového Codiaka a druhému sozsedovi Bmw7. To jen tak na okraj. Ale největší radost mi děla moje 1000 MB 1968 při víkendových jízdách.

Nepřihlášený Aleš Mašín

Reakce na: Ti kdo vymýšlejí normy Eur.. | 7.9.2018 08:03reagovat
avatar

Souhlas.Malokdo chape zakon dochovaní hmoty.

Nepřihlášený Adolf

Když to řekli němci tak to.. | 1.10.2018 19:45reagovat
avatar

Když to řekli němci tak to bude pravda,

Nepřihlášený gvbc

KDYBY VAG NELHAL (DIZELGAT.. | 31.10.2018 08:11reagovat
avatar

KDYBY VAG NELHAL (DIZELGATE) TAK JE SECKO V PORADKU

Nepřihlášený Jan

Reakce na: Je to jednoduchý výkřik do.. | 10.11.2018 16:47reagovat
avatar

Z ropy se destiluje lehký benzín těžký benzín i navfta a další produkty se získávají vzájemný mychsnim ty chtraku nejdřív si zjisti něco a rafinaci než prsknes na fórum takový hovno ?

Nepřihlášený Jan

Reakce na: Je pravda, že diesely kouří,.. | 10.11.2018 16:53reagovat
avatar

A některý mrchy naftové hulí ještě víc když podradi a chce mi na konci vesnice ukázat jak mu ta ochcavka jede... Jenže já mám 2.2 benzín a neskutečně ho vysmeju když musi řadit tak to hodím do levého pruhu a nes se mu ten smradlavý diesel znovu vzpatuje a začne trochu jet tak já jsem v prdeli ?

Nepřihlášený Laco

Naprosto zbytečná debata,.. | 18.11.2018 19:55reagovat
avatar

Naprosto zbytečná debata, nafta nebo benzín, vždyť je to jedno. Brzy vše převálcují elektromobily. Momentálně se v Evropském parlamentu připravuje zákon, kterým bude pozměněn stávající Ohmův zákon. Pokud se tato revize Ohmova zákona europoslanci schválí, otevře se tím cesta pro masivní nástup elektromobilů. Poté bude zbytečné jednat o tom, zda je nafta či benzin výhodnější. Je to tedy jen a jen na europoslancích.

Nepřihlášený

A to vám museli říct Němci.. | 11.2.2019 15:23reagovat
avatar

A to vám museli říct Němci nemáte vlastní názor ,? A ta eletrifikace to je další blud všechno na elektriku ? to co tady je bude ještě minimálně 25 let někteří se toho ani nedožijí a co bude pak to už bude jiná generace politiků ale určitě nebude svět závislý jen na elektrice,

Nepřihlášený Petr

já vám nevim,ale dnes si v.. | 13.3.2019 10:43reagovat
avatar

já vám nevim,ale dnes si vetšina lidí myslej že i když nemám v aute DPF tak dam za auto BÍLOU HOLUBICI a hned je z NÍ ČERNÁ VRÁNA..lidi tak to faakt neni...a těm co řikaj PRYČ S NAFTOU...kdo vám postavil stožáry,ze kterejch máte signal,v čem bydlíte??kdo postavil silnice???PŘEDPOKLADÁM že tatrovky nebo liazky a ti PÁNOVE co je řidili tak umiraj URČITĚ NA RAKOVNU V 50TI LETECH ŽIVOTA!!!!ZRUŠIT DPF,ZRUŠIT EU..JEDNODUCHÝ

Nepřihlášený Hammond

Už aby EU konečně zakázala.. | 15.3.2019 15:22reagovat
avatar

Už aby EU konečně zakázala dieselové motory v osobních automobilech. Nafta patří na pole, ne do města.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše