Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to?
13.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trojkové BMW platilo léta za jedno z nejprodávanějších aut Německa a bylo i mezi 5 nejprodávanějšími modely. Loni skončilo 23., proč?
Stávající generace BMW řady 3 byla světu představena v roce 2011. Rozhodně tedy nejde o žhavou novinku posledních dní, naopak lze mluvit o závěru životního cyklu. K odhalení nástupce dojde ještě letos, přičemž počítat můžeme s příchodem nové architektury CLAR. Ta podle odhadů může srazit hmotnost sedanu až o 80 kilogramů, díky čemuž by se nová trojka stala jedním z nejlehčích vozů v segmentu.
S nižší hmotností bude spojen ještě větší důraz na maloobjemové jednotky, většinu budou tvořit vozy poháněné tří- a čtyřválcovými agregáty. V nabídce naštěstí zůstanou i šestiválcové jednotky, chybět nebude ani plug-in hybridní provedení. Kromě toho se mluví rovněž o ryze elektrickém ústrojí, neboť zmíněná platforma by měla umožnit instalaci baterií o kapacitě až 90 kWh. Ty poté zaručí dojezd okolo 500 km.
Uvnitř je možné pro změnu očekávat ještě více prostoru na zadních sedadlech, než mají zákazníci k dispozici nyní, za čímž stojí nárůst rozvoru. Zlepšena kromě toho bude i kvalita materiálů, stejně jako dorazí nové multimediální systémy. Vše pak uzavře rozsáhlejší výčet bezpečnostních a asistenčních systémů, jež by řadu 3 měly posunout před konkurenci - stávající provedení za ní totiž výrazně pokulhává.
Právě fakt, že se na trh blíží nový model 3, bude jistě hrát roli v tom, proč se od generace F30 začala odvracet i její nejvěrnější klientela, tedy Němci. Za celý loňský rok vůz ve své domovině nasbíral pouze 38 343 registrací. To představuje meziroční pokles o nemalých 13 procent a zejména pak pád jak za většinu sourozenců (tedy za řady 1,2 nebo 5), tak za většinu konkurentů - znamená to až 23. místo mezi nejprodávanějšími modely.
Jenže jen koncem životního cyklu vše vysvětlovat nelze. Na trůn mezi prémiovými sedany vystoupal Mercedes třídy C, který oslovil skoro dvojnásobek zákazníků - našel si 68 584 kupujících, přitom ani ten není žhavou novinkou - letos bude mít na krku čtyři roky a čeká na facelift. Jediným novým vozem segmentu je Audi A4, které řadu 3 s 59 469 kusy také dalece překonalo. A také dosvědčuje, že „nové/nenové” pro Němce neznamená vše.
Odklon zákazníků od trojkové řady je dlouhodobější záležitostí a je třeba se ptát, čím to je. Svou roli jistě hraje i obecný úprk klientely od aut tohoto typu a přechod k SUV. Nepochybný je i vliv obrovského rozšíření nabídky bavorských aut všeho druhu. Tohle všechno ale dělá i Mercedes, přesto nyní třída C řadu 3 drtivě poráží, což v minulosti nebývalo zvykem. Že by nakonec bylo důvodem hlavně to, jak se BMW změnilo? Však i bývalý viceprezident značky říká, že už by si od mnichovské značky auto nekoupil. BMW nepochybně nehýčká svou tradiční klientelu, která byla s trojkou spojena a možná se to projevuje právě takto.
Jasnou odpověď vám nedáme, všechno ze zmíněného bude bude hrát svou roli, otázkou je, v jaké míře. Řekněte nám svůj názor. Vývoj na německém trhu nakonec může být předvojem toho, co se bude dít jinde - zatím je trojková řada pro BMW globálně nejprodávanějším typem, v Německu k tomu ale dnes má už hodně daleko...
O BMW řady 3 je aktuálně velmi malý zájem, zákazníci nejspíše již čekají na novou generaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 2 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 3 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 5 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 6 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis