Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to?

Trojkové BMW platilo léta za jedno z nejprodávanějších aut Německa a bylo i mezi 5 nejprodávanějšími modely. Loni skončilo 23., proč?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to?

13.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Trojkové BMW platilo léta za jedno z nejprodávanějších aut Německa a bylo i mezi 5 nejprodávanějšími modely. Loni skončilo 23., proč?

Stávající generace BMW řady 3 byla světu představena v roce 2011. Rozhodně tedy nejde o žhavou novinku posledních dní, naopak lze mluvit o závěru životního cyklu. K odhalení nástupce dojde ještě letos, přičemž počítat můžeme s příchodem nové architektury CLAR. Ta podle odhadů může srazit hmotnost sedanu až o 80 kilogramů, díky čemuž by se nová trojka stala jedním z nejlehčích vozů v segmentu.

S nižší hmotností bude spojen ještě větší důraz na maloobjemové jednotky, většinu budou tvořit vozy poháněné tří- a čtyřválcovými agregáty. V nabídce naštěstí zůstanou i šestiválcové jednotky, chybět nebude ani plug-in hybridní provedení. Kromě toho se mluví rovněž o ryze elektrickém ústrojí, neboť zmíněná platforma by měla umožnit instalaci baterií o kapacitě až 90 kWh. Ty poté zaručí dojezd okolo 500 km.

Uvnitř je možné pro změnu očekávat ještě více prostoru na zadních sedadlech, než mají zákazníci k dispozici nyní, za čímž stojí nárůst rozvoru. Zlepšena kromě toho bude i kvalita materiálů, stejně jako dorazí nové multimediální systémy. Vše pak uzavře rozsáhlejší výčet bezpečnostních a asistenčních systémů, jež by řadu 3 měly posunout před konkurenci - stávající provedení za ní totiž výrazně pokulhává.

Právě fakt, že se na trh blíží nový model 3, bude jistě hrát roli v tom, proč se od generace F30 začala odvracet i její nejvěrnější klientela, tedy Němci. Za celý loňský rok vůz ve své domovině nasbíral pouze 38 343 registrací. To představuje meziroční pokles o nemalých 13 procent a zejména pak pád jak za většinu sourozenců (tedy za řady 1,2 nebo 5), tak za většinu konkurentů - znamená to až 23. místo mezi nejprodávanějšími modely.

Jenže jen koncem životního cyklu vše vysvětlovat nelze. Na trůn mezi prémiovými sedany vystoupal Mercedes třídy C, který oslovil skoro dvojnásobek zákazníků - našel si 68 584 kupujících, přitom ani ten není žhavou novinkou - letos bude mít na krku čtyři roky a čeká na facelift. Jediným novým vozem segmentu je Audi A4, které řadu 3 s 59 469 kusy také dalece překonalo. A také dosvědčuje, že „nové/nenové” pro Němce neznamená vše.

Odklon zákazníků od trojkové řady je dlouhodobější záležitostí a je třeba se ptát, čím to je. Svou roli jistě hraje i obecný úprk klientely od aut tohoto typu a přechod k SUV. Nepochybný je i vliv obrovského rozšíření nabídky bavorských aut všeho druhu. Tohle všechno ale dělá i Mercedes, přesto nyní třída C řadu 3 drtivě poráží, což v minulosti nebývalo zvykem. Že by nakonec bylo důvodem hlavně to, jak se BMW změnilo? Však i bývalý viceprezident značky říká, že už by si od mnichovské značky auto nekoupil. BMW nepochybně nehýčká svou tradiční klientelu, která byla s trojkou spojena a možná se to projevuje právě takto.

Jasnou odpověď vám nedáme, všechno ze zmíněného bude bude hrát svou roli, otázkou je, v jaké míře. Řekněte nám svůj názor. Vývoj na německém trhu nakonec může být předvojem toho, co se bude dít jinde - zatím je trojková řada pro BMW globálně nejprodávanějším typem, v Německu k tomu ale dnes má už hodně daleko...


Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 1 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 050Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 2 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 047Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 3 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 042Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 4 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 059Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 5 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 062Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 6 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 065Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 7 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 021Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 8 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 011Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 9 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 034Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 10 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 070Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 11 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 073Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 12 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 076Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 13 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 084Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 14 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 085Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 15 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 086Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 16 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 094Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 17 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 095Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 18 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 098
O BMW řady 3 je aktuálně velmi malý zájem, zákazníci nejspíše již čekají na novou generaci

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.