Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to?
13.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Trojkové BMW platilo léta za jedno z nejprodávanějších aut Německa a bylo i mezi 5 nejprodávanějšími modely. Loni skončilo 23., proč?
Stávající generace BMW řady 3 byla světu představena v roce 2011. Rozhodně tedy nejde o žhavou novinku posledních dní, naopak lze mluvit o závěru životního cyklu. K odhalení nástupce dojde ještě letos, přičemž počítat můžeme s příchodem nové architektury CLAR. Ta podle odhadů může srazit hmotnost sedanu až o 80 kilogramů, díky čemuž by se nová trojka stala jedním z nejlehčích vozů v segmentu.
S nižší hmotností bude spojen ještě větší důraz na maloobjemové jednotky, většinu budou tvořit vozy poháněné tří- a čtyřválcovými agregáty. V nabídce naštěstí zůstanou i šestiválcové jednotky, chybět nebude ani plug-in hybridní provedení. Kromě toho se mluví rovněž o ryze elektrickém ústrojí, neboť zmíněná platforma by měla umožnit instalaci baterií o kapacitě až 90 kWh. Ty poté zaručí dojezd okolo 500 km.
Uvnitř je možné pro změnu očekávat ještě více prostoru na zadních sedadlech, než mají zákazníci k dispozici nyní, za čímž stojí nárůst rozvoru. Zlepšena kromě toho bude i kvalita materiálů, stejně jako dorazí nové multimediální systémy. Vše pak uzavře rozsáhlejší výčet bezpečnostních a asistenčních systémů, jež by řadu 3 měly posunout před konkurenci - stávající provedení za ní totiž výrazně pokulhává.
Právě fakt, že se na trh blíží nový model 3, bude jistě hrát roli v tom, proč se od generace F30 začala odvracet i její nejvěrnější klientela, tedy Němci. Za celý loňský rok vůz ve své domovině nasbíral pouze 38 343 registrací. To představuje meziroční pokles o nemalých 13 procent a zejména pak pád jak za většinu sourozenců (tedy za řady 1,2 nebo 5), tak za většinu konkurentů - znamená to až 23. místo mezi nejprodávanějšími modely.
Jenže jen koncem životního cyklu vše vysvětlovat nelze. Na trůn mezi prémiovými sedany vystoupal Mercedes třídy C, který oslovil skoro dvojnásobek zákazníků - našel si 68 584 kupujících, přitom ani ten není žhavou novinkou - letos bude mít na krku čtyři roky a čeká na facelift. Jediným novým vozem segmentu je Audi A4, které řadu 3 s 59 469 kusy také dalece překonalo. A také dosvědčuje, že „nové/nenové” pro Němce neznamená vše.
Odklon zákazníků od trojkové řady je dlouhodobější záležitostí a je třeba se ptát, čím to je. Svou roli jistě hraje i obecný úprk klientely od aut tohoto typu a přechod k SUV. Nepochybný je i vliv obrovského rozšíření nabídky bavorských aut všeho druhu. Tohle všechno ale dělá i Mercedes, přesto nyní třída C řadu 3 drtivě poráží, což v minulosti nebývalo zvykem. Že by nakonec bylo důvodem hlavně to, jak se BMW změnilo? Však i bývalý viceprezident značky říká, že už by si od mnichovské značky auto nekoupil. BMW nepochybně nehýčká svou tradiční klientelu, která byla s trojkou spojena a možná se to projevuje právě takto.
Jasnou odpověď vám nedáme, všechno ze zmíněného bude bude hrát svou roli, otázkou je, v jaké míře. Řekněte nám svůj názor. Vývoj na německém trhu nakonec může být předvojem toho, co se bude dít jinde - zatím je trojková řada pro BMW globálně nejprodávanějším typem, v Německu k tomu ale dnes má už hodně daleko...
O BMW řady 3 je aktuálně velmi malý zájem, zákazníci nejspíše již čekají na novou generaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva