Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to?

Trojkové BMW platilo poslední léta za jedno z nejprodávanějších aut Německa a objevovalo se i mezi 5 nejprodávanějšími modely. Loni skončilo 23., proč?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to?

13.1.2018 | Petr Prokopec | 41 příspěvků

Trojkové BMW platilo poslední léta za jedno z nejprodávanějších aut Německa a objevovalo se i mezi 5 nejprodávanějšími modely. Loni skončilo 23., proč?

Stávající generace BMW řady 3 byla světu představena v roce 2011. Rozhodně tedy nejde o žhavou novinku posledních dní, naopak lze mluvit o závěru životního cyklu. K odhalení nástupce dojde ještě letos, přičemž počítat můžeme s příchodem nové architektury CLAR. Ta podle odhadů může srazit hmotnost sedanu až o 80 kilogramů, díky čemuž by se nová trojka stala jedním z nejlehčích vozů v segmentu.

S nižší hmotností bude spojen ještě větší důraz na maloobjemové jednotky, většinu budou tvořit vozy poháněné tří- a čtyřválcovými agregáty. V nabídce naštěstí zůstanou i šestiválcové jednotky, chybět nebude ani plug-in hybridní provedení. Kromě toho se mluví rovněž o ryze elektrickém ústrojí, neboť zmíněná platforma by měla umožnit instalaci baterií o kapacitě až 90 kWh. Ty poté zaručí dojezd okolo 500 km.

Uvnitř je možné pro změnu očekávat ještě více prostoru na zadních sedadlech, než mají zákazníci k dispozici nyní, za čímž stojí nárůst rozvoru. Zlepšena kromě toho bude i kvalita materiálů, stejně jako dorazí nové multimediální systémy. Vše pak uzavře rozsáhlejší výčet bezpečnostních a asistenčních systémů, jež by řadu 3 měly posunout před konkurenci - stávající provedení za ní totiž výrazně pokulhává.

Právě fakt, že se na trh blíží nový model 3, bude jistě hrát roli v tom, proč se od generace F30 začala odvracet i její nejvěrnější klientela, tedy Němci. Za celý loňský rok vůz ve své domovině nasbíral pouze 38 343 registrací. To představuje meziroční pokles o nemalých 13 procent a zejména pak pád jak za většinu sourozenců (tedy za řady 1,2 nebo 5), tak za většinu konkurentů - znamená to až 23. místo mezi nejprodávanějšími modely.

Jenže jen koncem životního cyklu vše vysvětlovat nelze. Na trůn mezi prémiovými sedany vystoupal Mercedes třídy C, který oslovil skoro dvojnásobek zákazníků - našel si 68 584 kupujících, přitom ani ten není žhavou novinkou - letos bude mít na krku čtyři roky a čeká na facelift. Jediným novým vozem segmentu je Audi A4, které řadu 3 s 59 469 kusy také dalece překonalo. A také dosvědčuje, že „nové/nenové” pro Němce neznamená vše.

Odklon zákazníků od trojkové řady je dlouhodobější záležitostí a je třeba se ptát, čím to je. Svou roli jistě hraje i obecný úprk klientely od aut tohoto typu a přechod k SUV. Nepochybný je i vliv obrovského rozšíření nabídky bavorských aut všeho druhu. Tohle všechno ale dělá i Mercedes, přesto nyní třída C řadu 3 drtivě poráží, což v minulosti nebývalo zvykem. Že by nakonec bylo důvodem hlavně to, jak se BMW změnilo? Však i bývalý viceprezident značky říká, že už by si od mnichovské značky auto nekoupil. BMW nepochybně nehýčká svou tradiční klientelu, která byla s trojkou spojena a možná se to projevuje právě takto.

Jasnou odpověď vám nedáme, všechno ze zmíněného bude bude hrát svou roli, otázkou je, v jaké míře. Řekněte nám svůj názor. Vývoj na německém trhu nakonec může být předvojem toho, co se bude dít jinde - zatím je trojková řada pro BMW globálně nejprodávanějším typem, v Německu k tomu ale dnes má už hodně daleko...

Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 1 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 050Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 2 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 047Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 3 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 042Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 4 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 059Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 5 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 062Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 6 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 065Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 7 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 021Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 8 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 011Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 9 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 034Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 10 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 070Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 11 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 073Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 12 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 076Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 13 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 084Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 14 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 085Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 15 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 086Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 16 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 094Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 17 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 095Němci přestávají kupovat BMW řady 3, padlo za konkurenty i sourozence. Čím to? - 18 - BMW 3 facelift 2015 nova sada 098
O BMW řady 3 je aktuálně velmi malý zájem, zákazníci nejspíše již čekají na novou generaci

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 41 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše