Němci si nepřímo utahují ze selhání Tesly na Ringu, nedokázala nic, jen jim pomohla

Šéf Tesly hodlal první konkurenci po letech obratem zesměšnit, jenže dle šéfa komunikace Porsche udělal spíše pravý opak. Místo zviditelnění Tesly proslavil Taycan i mezi těmi, kteří by o něm ani nevěděli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci si nepřímo utahují ze selhání Tesly na Ringu, nedokázala nic, jen jim pomohla

24.9.2019 | Petr Prokopec

Němci si nepřímo utahují ze selhání Tesly na Ringu, nedokázala nic, jen jim pomohla

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf Tesly hodlal první konkurenci po letech obratem zesměšnit, jenže dle šéfa komunikace Porsche udělal spíše pravý opak. Místo zviditelnění Tesly proslavil Taycan i mezi těmi, kteří by o něm ani nevěděli.


Twitterový účet Elona Muska patří k nejsledovanějším na světě, prakticky každé slovo šéfa Tesly tak hltají desítky milionů lidí. V této skupině se skrývá obrovský potenciál, pro kalifornskou automobilku tak jde o vítaný způsob marketingu, který je zcela zadarmo. Dopad přitom ani zdaleka není pouze lokální, jako by tomu bylo při zaplacení billboardu nebo reklamy v nějakém internetovém médiu. Zásah je globální, přičemž o novinkách ví každý již pár minut poté, co Musk zasedne ke klávesnici.

Je ovšem třeba pamatovat na to, že každá mince má dvě strany. Musk totiž svou zesílenou aktivitou na Twitteru v posledních dvou či třech týdnech prospěl hlavně jiné než vlastní automobilce. Tu původně hodlal zesměšnit, dokonce na jejím vlastním písečku. Proto bylo do pohoří Eifel vysláno hned několik exemplářů Tesly Model S, aby zadupaly do země nové Porsche Taycan. Nic z toho se ovšem nepovedlo, rekord zůstal v Zuffenhausenu a lidé z Fremontu si museli po selhání vozu předčasně sbalit kufry.

Pro Muska muselo jít o hořkou pilulku, ještě hůře stavitelné sousto mu ale připravil šéf komunikace Porsche Mayk Wienkötter. Ten twitterovou aktivitu šéfa Tesly více než kvituje. „Pro nás se jedná o PR zadarmo. Nejsem si jist, zda každý měl nějaké povědomí o modelu Taycan,“ říká Wienkötter. Přesně to ovšem Musk změnil, jakkoliv jeho záměrem bylo, aby německou novinku okamžitě po premiéře upozadil. Jenže jak se říká, kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá.

Dnes tak celý svět ví, že Tesla se pokusila překonat Porsche na Ringu, ovšem Model S nakonec musel být potupně odvezen na odtahovce, zatímco Taycan si vesele kroužil po okruhu dále bez zjevných problémů. Ve světle této skutečnosti pak vlastně i zcela zaniká neoficiální čas, jehož měla kalifornská automobilka v pohoří Eifel dosáhnout. Ten opravdu byl výrazně lepší než u konkurence. Taycan potřeboval 7 minut a 42 sekund, Tesle mělo stačit o nějakých 20 sekund méně.

Kalifornská automobilka již přislíbila, že se příští měsíc na Ring vrátí a že nemožný není dokonce ani čas 7 minut a 5 sekund. Problémem ale je, že na okruhu jezdí verze P100D+, která se oproti standardu výrazně liší. Dostala tři elektromotory místo dvou, zakázkový bodykit, vykuchaný interiér, poladěný podvozek, karbon-keramické brzdy a prořezané slicky.

Wienkötter navíc naznačuje, že nikdo neví, zda a případně jaké udělala Tesla změny v rámci hnacího ústrojí a baterií. Z toho důvodu si z náskoku Modelu S zatím vrásky nedělá. A dodává, že pokud konkurence zajede rychlejší kolo s opravdu produkčním vozem, pak se Porsche při své soutěživosti pokusí adekvátně odpovědět. Prostor ještě má - rekord na Ringu zajela slabší varianta Taycan Turbo.

Komunikační šéf Porsche ovšem přiznává, že vrcholné Turbo S není od tohoto modelu až tak moc vzdáleno. Oněch 20 sekund by tedy stáhnout nejspíše nezvládlo, Porsche ale hodlá soutěžit jen s „jablkem proti jablku”, tedy produkčním modelem proti produkčnímu. Co jsme před pár dny viděli na Ringu, byl v podstatě na míru postavený speciál se závodními pneu, který si nelze koupit. A ani ony pneu nakonec nelze koupit - Goodyear, který za nimi stojí, je zatím nevypustil do prodeje, i v jejich případě jde o prototyp.

Uvidíme tedy za měsíc, co se stane na Ringu, co následně Tesla pustí do prodeje a jak na to případně Porsche odpoví. Ze zkušeností jiných ale víme, že získat rekord na Ringu není vůbec jednoduché a jakýkoli neúspěch Tesly může být přetaven v další PR zadarmo pro Porsche.


Němci si nepřímo utahují ze selhání Tesly na Ringu, nedokázala nic, jen jim pomohla - 1 - Tesla Model S vs Porsche Taycan 2019 prvni srovnani 03Němci si nepřímo utahují ze selhání Tesly na Ringu, nedokázala nic, jen jim pomohla - 2 - Tesla Model S vs Porsche Taycan 2019 prvni srovnani 04
Díky aktivitám Elona Muska na Twitteru celý svět ví, že Tesla chtěla překonat Porsche na jeho domácím písečku

Němci si nepřímo utahují ze selhání Tesly na Ringu, nedokázala nic, jen jim pomohla - 3 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring konec prvniho testu 04Němci si nepřímo utahují ze selhání Tesly na Ringu, nedokázala nic, jen jim pomohla - 4 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring konec prvniho testu 05Němci si nepřímo utahují ze selhání Tesly na Ringu, nedokázala nic, jen jim pomohla - 5 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring konec prvniho testu 06Němci si nepřímo utahují ze selhání Tesly na Ringu, nedokázala nic, jen jim pomohla - 6 - Tesla Model S P100D Plus 2019 Ring konec prvniho testu 07
Stejně tak ale celý svět ví, jak vše dopadlo

Zdroj: Jalopnik

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.