Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci si to rozdali v souboji o krále supersedanů. Takový výsledek nikdo nečekal
26.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
I když se auta vyrábí po celém světě, opravdu výkonné sedany a kombíky vznikají hlavně v Německu. Dva ty úplně nejnovější si to teď rozdaly tváří v tvář.
Konečně zase jednou někdo postavil proti sobě dvě zcela srovnatelná auta. Do přímého souboje se pustili dva zástupci německých prémiových sedanů z nejvyšších sfér. Nové BMW M5 srovnalo síly s Mercedesem-AMG E63 S a jejich klání dopadlo docela překvapivě.
Srovnatelnost obou aut je opravdu skoro dokonalá. Mercedesu všechna čtyři kola pohání čtyřlitrový osmiválec posilněný přeplňováním na výkon 612 koní (456 kW) a 850 Nm točivého momentu. Stovky tak dvoutunové monstrum z Affalterbachu dosáhne za 3,4 sekundy. Nejvyšší rychlost má omezenu na standardních 250 km/h, při dokoupení paketu AMG Driver's Package je možné dosáhnout 300 km/h.
Hozenou rukavici zvedl konkurent z Mnichova, později představené BMW M5, který má pod přední kapotou též dvakrát přeplňovaný osmiválec, jen o objemu 4,4 litru a s výkonem 600 koní (447 kW), který doplňuje 750 Nm točivého momentu. Stovku nejrychleji pokoří za 3,4 sekundy, nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h, v případě volby příplatkového M Driver's Package se hranice posouvá na 305 km/h. Automatická převodovka rozděluje pohon na obě nápravy, systém M xDrive ve třech režimech - v prvním jde o běžný systém 4x4, ve druhém přichází jeho sportovní naladění, třetí zapojuje pouze zadní nápravu.
Vzhledem k tomu, že AMG je o něco starší, dalo by se čekat vítězství M5. Tak to zkrátka chodí - německé prémiovky se dokola přebíjejí ve všem, co vás napadne a poslední novinka obvykle kraluje. Tady ale zažitá pravidla neplatila. Konaly se dvě jízdy v přímém směru a následně zkouška brzdného účinku. Oba sprinty pod plným plynem ovládl Mercedes, BMW nepomohlo ani přepínání režimů. Časově závod vyšel na 11,2 vteřiny pro Mercedes proti 11,4 sekundy u BMW na dráze dlouhé čtvrt míle.
Sportovněji založené BMW M5 si věřilo na měření brzdné vzdálenosti. Chyba, Mercedes se zastavil o něco dříve, ovšem moderátor vítězství svedl na dřívější zmáčknutí brzdového pedálu. Proti M5 hrají roli karbon-keramické brzdy, které na první sešlápnutí bez zahřátí nemají stoprocentní účinnost. Každopádně žádná odplata se nekonala.
Poslední možností záchrany reputace bylo pružné zrychlení. Obě auta najela vedle sebe přibližně stejnou rychlostí (cca 100 km/h). Po odpočtu oba řidiči sešlápli plyn na podlahu. Pro překvapení nezbyl prostor, E63 AMG S poodjelo a nedalo BMW šanci. Jedna porážka za druhou, celé klání kupodivu ovládl Mercedes...
Skoro dvoutunové „über-sedany“ z Německa vedle sebe na dráhu postavil Mat Wilson z Carwow. Napínavý souboj se změnil v jednoznačné vítězství podceňovaného Mercedesu
Zdroj: carwow@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry