Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali korejskou Škodu Octavia s českým originálem. Co je v čem lepší?
31.8.2018 | Petr Prokopec
Srovnání českého bestselleru a nového Hyundai i30 Fastback se nabízí. Míří přímo proti Škodě a český pohled může být zkreslený, co říkají Němci?
Hyundai i30 Fastback již od počátku titulujeme jako korejskou Škodu Octavia. Hyundai sice nelze úplně přesně zaškatulkovat, rozměrově i cenou je někde uprostřed mezi českým bestsellerem a modelem Rapid, nikdy ale neskrývalo ambice sebrat zákazníky právě české značce, která s kompaktními liftbacky po léta boduje jako žádná jiná. Škoda novou verzi i30 sama raději srovnává s menším vozem, který tak vychází levněji, obecně je ale stavěn častěji proti Octavii.
Stejně to vidí i Němci, kteří srovnali novinku Hyundai právě s Octavií. Fastback i30 testu nastoupil v zatím vrcholné konfiguraci, tedy s přeplňovanou jedna-čtyřkou a 140 koňmi pod kapotou. Škoda na to pak odpověděla motorizací 1,5 TSI Evo, která disponuje výkonem o 10 koní vyšším, aktuálně jediným rozumným motorem v nabídce.
Tabulky naznačují, že Škoda by v rámci jízdní dynamiky mohla mít navrch a Němci to potvrzují. Octavia je rychlejší při akceleraci na stovku (8,6 sekundy versus 9 sekund), stejně jako se může pochlubit vyšší maximálkou (220 km/h versus 208 km/h). Zároveň jí pak během testu byla naměřena o chlup nižší průměrná (a nutno dodat reálná) spotřeba (7,6 versus 7,9 l/100 km).
Za tento náskok vděčí Škoda nejen vyššímu výkonu, ale také sedmistupňovému automatu DSG. Hyundai si vedle toho musí vystačit se šestistupňovým manuálem, do jisté míry tak bylo v tomto klání řidičštějším vozem. Ne však jen díky odlišné specifikaci - stojí za tím i přímější řízení, které navzdory většímu volantu daleko lépe informuje o situaci pod předními koly. Také jeho podvozek na naladěn spíše pro přesnost a stabilitu než na komfortní strunu.
Octavia se oproti tomu může pochlubit systémem DCC s variabilními tlumiči. Umí tedy nabídnout větší komfort na silnicích s horším povrchem, na druhou stranu v nejtužším nastavení za Hyundai ve stabilitě nezaostává. Mladoboleslavský vůz nabídne větší prostor uvnitř i v zavazadelníku, v i30 Fastback je na zadních sedadlech poněkud těsno, což je daň za karoserii ve stylu kupé.
Zatím se tedy nezdá, že by Hyundai dokázalo navzdory působivější vizáži krást Škodě zákazníky. Korejci ovšem mají v rukávu schované trumfové eso, a tou je cena a výbava. Za i30 Fastback totiž dáte na německém trhu o 3 500 Eur (cca 89 300 Kč) méně, i přesto, že je již standardně vybaven zpětnou kamerou, parkovacími senzory nebo bezklíčovým vstupem.
Ač se tedy oba tito kohouti budou pohybovat na stejném smetišti, každý si bude hlídat hlavně svůj roh. Na straně korejské je vzhled, bohatá standardní výbava a cena, stejně jako větší zapojení řidiče. Mladoboleslavský vůz pak vítězí ve všem ostatním, tedy nejen praktičností, ale i dynamikou, na druhou stranu je ale citelně dražší. Sami tedy zvažte, co z předností obou aut je pro vás důležitější. Ani Němci nevyhlásili jednoznačného vítěze - na to zeje mezi oběma modely příliš velká cenová propast.
Němci porovnali nové Hyundai i30 Fastback...
...se Škodou Octavia. Přitom zjistili, že každý vůz jde vstříc docela odlišným prioritám
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 54 minutami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 51 minutami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před hodinou - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 3 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva