Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Scala s konkurenty, jak se jeví nezávislým pohledem?
17.6.2019 | Petr Prokopec
Německý Auto Bild proti sobě postavil čtveřici kompaktních hatchbacků a z Německa z nich nebyl ani jeden. Škoda Scala tak dostala šanci výrazně zabodovat a neprováhala ji.
Stále více sice zákazníků inklinuje k SUV, tradiční karosářské styly ale na trhu zdaleka neřekly poslední slovo. Pokud jsou vyvedeny v působivém designu, který jde ruku v ruce s nemalou praktičností a naopak nevelkou cenou, kupce loví velmi úspěšně. Tomuto zadání odpovídá podle německého Auto Bildu hned několik aut, včetně nové Škody Scala. Právě tu proto Němci poslali do srovnávacího testu s korejskou a francouzskou konkurencí. Stranou tak z významných soupeřů zůstal vlastně jen VW Golf, a to proto, že jeho sedmá generace je již na konci životního cyklu a jako taková by v některých oblastech mohla působit zastarale. A přesto by v německém testu nejspíš vyhrála - dodáme jízlivě.
Takto máme otevřenou cestu k nezávislému verdiktu, kolem nějž nemusíme dlouho chodit jako kolem horké kaše. Scala tentokrát trefila střed terče a z testu si odnesla 536 bodů ze 750 možných, díky čemuž získala zlaté vavříny. Zajímavé ovšem je, že dle Němců druhá Kia Ceed s 530 body představuje vůz s mnohem lepším poměrem muziky za dané peníze. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby řada lidí právě z finančních důvodů nakonec dala přednost korejskému hatchbacku. I když z našeho úhlu pohledu hlavně u Kie hodně záleží na volbě laku - zatímco totiž Škoda vypadá lákavě v jakékoliv barvě, Ceed třeba v modré působí zastarale a nudně.
Se vzhledem přitom rozhodně nemá problémy Renault Mégane, ovšem tato oblast je víceméně jedinou, ve které Francouz exceluje. I proto skončil s 492 body až na posledním čtvrtém místě, zatímco Hyundai i30 zamířilo s 522 body na příčku třetí. V jeho neprospěch přitom hovoří hlavně vyšší cena, jakkoliv sdílí techniku s Kiou. I proto je na nejslabší motor v testu, přeplňovanou jedna-čtyřku se 140 koňmi, nahlíženo daleko hůře než u Ceedu.
Mégane oproti tomu může dynamicky excelovat, o jeho pohon se totiž stará nový 1,33litrový motor vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem. Agregát přitom v tomto případě posílá na přední kola 160 koní, tedy o deset více, než má k dispozici Scala s jedna-pětkou. Renault ale tento výkon nedoprovází zrovna příkladnou praktičností, neboť zavazadelník se směrem dozadu zužuje a navíc je zakončen výraznou hranou, která znesnadní manipulaci s těžkými předměty.
Francouzskému zástupci Němci dále vytýkají občas letargický multimediální systém R-Link, zatímco Kia Ceed byla kritizována za problémy při parkování, stejně jako dříve VW Golf. Český vůz se pak staral o „hudební” doprovod pasažérů i bez zapnutého audio systému, a to častým vrzáním tvrdých plastů, zatímco u Hyundai bylo potřebu kvůli nedostatku výkonu motor co nejvíce točit. A to pro změnu taktéž vyprodukovalo soundtrack, rovněž spíše nepříjemný.
Suma sumárum má tedy každý „účastník zájezdu“ své chyby, otázkou ale bylo, kdo z nich má na svém kontě nejvíce kladů. Jak již bylo zmíněno, králem se stala Škoda, a to proto, že její pohonná jednotka disponuje jak slušným zátahem, tak i sympatickým zvukovým doprovodem. Zavazadelník je více než královský, stejně jako prostor v kabině, a to díky implementaci nejdelší verze modulární platformy MQB A0, která vychází z architektury VW Polo.
Pokud tedy toužíte po kompaktním hatchbacku a chcete vůz, který dokáže vyřešit vaše každodenní potřeby, čeká vás cesta do showroomu Škody. Pokud však zamíříte k prodejcům Kie či Hyundai, budete od nich rovněž odcházet spokojeni. A ve výsledku vás totéž čeká v případě Renaultu, pokud si francouzského zástupce kupujete kvůli designu a dynamice. V opačném případě ale budete se zklamáním v oku pošilhávat směrem k Mladé Boleslavi.
Škoda Scala skončila ve srovnávacím testu Auto Bildu na prvním místě...
...a Renault Mégane na čtvrtém
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 7 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 8 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry