Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Superb s VW Arteon. Měl český vůz vůbec šanci?
19.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do obou rohů ringu se postavilo to nejlepší z nabídek obou modelů, tedy 280 benzinových koní a pohon všech kol. Co umí líp Čech a co líp Němec?
Před nedávnem se německý Auto Bild podíval na zoubek dvojici SUV koncernu Volkswagen. Na tom by na první pohled nebylo nic až tak zvláštního, však pod křídla VW Group patří spousta značek vyrábějících spoustu aut. Souboj Škody Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace byl ale docela pikantní, neboť v nabídce celého koncernu najdeme jen málo jiných dvojic modelů, které by si byly tak podobné. A když si k tomu přidáme německé soudce...
Byl tu navíc ještě jeden pozoruhodný faktor. Je to totiž český vůz, který je na německém trhu ve srovnatelné specifikaci dražší a pokud si k tomu přidáme, že podle Němců je v některých ohledech horší, vítězství logicky připadlo na stranu VW. Zaujatost? Kdo ví, nicméně aby to nebylo Škodě líto, dal ji Auto Bild šanci na revanš a postavil proti sobě Škodu Superb a VW Arteon. To už nejsou tak stejně zaměřené vozy, sourozenci stavící na stejných základech ale ano. Takže... kdo s koho v tomto případě?
Odpověď vám ještě malou chvíli neprozradíme, místo toho znovu v rychlosti představíme obě strany ringu. Na té české stojí vůz poháněný přeplňovaným dvoulitrem, který posílá 280 koní na všechna čtyři kola skrze šestistupňový automat DSG. Zrychlení z klidu na stovku přitom zabere 5,4 sekundy, nejvyšší rychlost činí 250 km/h a spotřeba během testu činila 8,8 l/100 km (respektive 11,3 litru při sportovní jízdě a 7,3 litru při ekonomickém provozu).
Kromě toho se Superb chlubí zavazadlovým prostorem o objemu 625 až 1 760 litrů či takřka pětimetrovou délkou. S ohledem na vrcholnou výbavu Laurin & Klement by pak asi neměla překvapit hmotnost 1 680 kg. Ještě o dvacet kilo výše pak stojí Arteon, který do vínku dostal identický motor. Spárován je ovšem již s automatem sedmistupňovým, zrychlení z klidu na stovku tak činí jen 5,3 sekundy. Průměrná spotřeba ovšem narostla na 9 l/100 km.
Jakkoliv je ale Arteon těžší, Superb rozměry překonává jen v řádu milimetrů. Jelikož však Němci kladli důraz spíše na komfort cestujících než na praktickou stránku, vejde se nad zadní nápravu „jen“ 563 až 1 557 l. Na druhou stranu však můžete počítat s tišší kabinou. Kromě toho byl u VW podle německých kolegů lépe odladěn i podvozek, který tak dovnitř propouští méně vibrací a hluku od nerovností než u Škody, a to i přes větší kola 20palcová kola (Superb má devatenáctky). Platí ale také, že Škoda je přes hlučnější podvozek komfortnější, plavnější, takže posádku trochu více hýčká; Arteon hraje na sportovnější notu.
Každý ze soupeřů dále útočí na trochu jiné spektrum zákazníků vzhledem, kteří mohou volit i mezi odlišným směřováním designu. Zatímco Superb kráčí konzervativnější cestou, Arteon sází na maximální vizuální agresi. Tedy v rámci Volkswagenu, u takové Hondy by nejspíše dali Němcům v rámci odvážného designu hodinovou přednášku.
Zatím tedy souboj vyznívá vyrovnaně, i když to znovu vypadá, že u VW bylo znovu věnováno více pozornosti odhlučnění. Škoda je přesto praktičtější a komfortnější, VW jízdně ostřejší a vizuálně výraznější. Konečný verdikt ale překvapivě klade na první místo na body Škodu, neboť za pěknou tvářičku Volkswagenu je potřeba jaksepatří zaplatit. A vzhledem k tomu zase o tolik více muziky nenabízí.
Německá cena za provedení R-Line činí 54 760 Eur (cca 1 389 200 Kč), což je výrazně více, než kolik necháte u dealera české značky za Superb ve zmiňované výbavě Laurin & Klement (48 500 Eur/1 230 500 Kč). Tentokrát tedy Němci domácí značce vítězství nepřisoudili, třebaže mohli - je otázkou, do jaké míry je v tomto cenovém spektru pro zákazníka důležitý rozdíl necelých 160 tisíc korun v ceně, však auto za cca 1,3 milionu si obvykle lidé nekupují z posledních peněz. Nic to ale nemění na tom, že více muziky za peníze Škoda v případě tohoto duelu podle Němců nabízí...
Śkoda Superb prošla i naším redakčním testem, a to právě ve verzi 2,0 TSI 4x4
Stejná motorizace poháněla i Arteon, za jehož volant jsme taktéž usedli
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan