Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát?

Jde o srovnatelná provedení dvou aut střední třídy, Superb ale do tohoto klání nastoupil jako mírný favorit s 20 koňmi výkonu navíc. Obhájil svou pozici?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát?

30.4.2018 | Petr Prokopec

Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jde o srovnatelná provedení dvou aut střední třídy, Superb ale do tohoto klání nastoupil jako mírný favorit s 20 koňmi výkonu navíc. Obhájil svou pozici?

Není tomu dlouho, co německý magazín Auto Bild porovnal kvality Škody Superb s Volkswagenem Arteon. Český vůz osazený vrcholnou výbavou Laurin & Klement z tohoto srovnání vyšel se ctí, díky vyššímu komfortu, praktičnosti či nižší ceně svého německého příbuzného nakonec porazil. Nyní přišla řada na úroveň Sportline, která se pro změnu rozhodla porovnat síly s Opelem Insignia, který do testu dorazil v čerstvě znovuzrozené sportovně laděné verzi GSi.

Tato písmena dříve odkazovala na sportovní vrcholy automobilky, dnes značí spíše něco mezi standardními modely a skutečně ostrými verzemi OPC. Dostanete tedy specifický vzhled, výbavu či ladění podvozku, na výkon ale sáhnuto není. To je ovšem i případ Superbu Sportline, který standardnímu výkonu přidává velmi podobná specifika. Srovnatelnější soupeře abyste pohledali.

Velmi blízké jsou si oba vozy i svými technickými parametry. V obou případech je pohání dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, u Opelu ale produkuje 260 koní, tedy o 20 méně než u Superbu (zatím, během roku kvůli filtru pevných částic Superb o 8 koní přijde). Oba vozy standardně disponují pohonem všech kol, nicméně Superb sází na šestistupňový dvouspojkový automat, zatímco Insignia si vystačí s konvenčním osmistupňovým automatem.

V rámci jízdní dynamiky ovšem český liftback poráží Opel na hlavu. Nejpatrnější je to při akceleraci na stovku, kterou Superb dává za velmi zajímavých 5,2 sekundy, Insignia potřebuje o výrazných 1,5 s více. Při akceleraci na 200 km/h je rozdíl relativně menší, nominálně ale ještě markantnější - stoupá na rovných 5 sekund (21,8 s versus 26,8 s).

Člověk ovšem není živ pouze jízdou v přímém směru, Němci vytáhli oba vozy i na okruh Contidrom, kde se pro změnu Superb dočkal porážky. S časem 1 minuta a 41,82 sekundy za Opelem o 1,7 sekundy zaostal. Stojí za tím hlavně skutečnost, že je osazen brzdami náchylnějšími k rychlejšímu vadnutí. Se studenými tak Škoda zastaví o více než metr později (36,4 m versus 35,3 m), se zahřátými o více než čtyři (36,9 m versus 32,7 m).

Pokud je tedy pro vás sportovní chování prioritou, nejspíše již nemusíte číst dále a dáte při rozhodování na první místo Opel. Nicméně trváte-li zároveň na praktičnosti, možná budete muset vše přehodnotit - Superb má výrazně větší zavazadelník (až 1 760 l versus 1 450 l). Kromě toho si i navzdory lehce vyšší hmotnosti řekne o méně paliva, v rámci celého testu v průměru spotřeboval 9,6 l/100 km. Insignia si řekla o 10,5 litru.

Zbývá něco dodat? Jistě, ještě jsme nemluvili o ceně. Ta je dalším českým triumfem, nicméně pouze z německého úhlu pohledu. U našich sousedů Insignia GSi osazená navíc ještě 20palcovými litými koly vychází na 48 800 Eur (cca 1 243 400 Kč). Za Superb Sportline, který dostal navrch progresivní řízení, ale dáte 45 810 Eur (1 167 200 Kč), tedy o poznání méně. Zdá se tedy, že Opel dokáže zaujmout jen dynamičností.

Superb tedy nabízí více dynamiky v přímce, nižší spotřebu, více prostoru a nižší cenu. Insignia je lepší na brzdách a hlavně kvůli tomu i rychlejší na okruhu. To se nám zrovna u těchto aut nezdá zase tak podstatné, Němci ale přesto nakonec dávají na první místo Opel.

U nás nakonec můžete volit podobně, neboť jakkoliv na tuzemském trhu ony silné i slabé stránky obou modelů zůstávají stejné, cena vše převrací. Opel si v českých luzích a hájích za Insignii GSi účtuje 1 014 900 Kč, tedy citelně méně než Škoda za Superb Sportline (1 142 900 Kč). Karty jsou rozdány vcelku jasně, volba je pouze na vás...


Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 1 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 01Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 2 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 04Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 3 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 09Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 4 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 12Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 5 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 14Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 6 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 45Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 7 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 55Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 8 - Skoda Superb SportLine Dragon Skin nove 58
Škoda Superb Sportline, zvláště s unikátním lakem Dragon Skin, je působivou podívanou. U nás ale také poměrně drahou

Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 9 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 01Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 10 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 02Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 11 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 03Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 12 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 04Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 13 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 05Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 14 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 06Němci srovnali špičkovou Škodu Superb s domácím sportovcem. Kdo asi mohl vyhrát? - 15 - Opel Insignia GSi 2017 prvni foto 07
Opel Insignia GSi vrací úder poladěným podvozkem i bodykitem, dražší je pak pouze v Německu

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše