Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci vyzkoušeli jedno z nejlevnějších aut na světě. Může vůz za 78 tisíc fungovat?
19.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U nás se neprodává a nelze očekávat, že by se tu prodávat začal. O to více je zajímavé zjistit, jak jeho projev hodnotí někdo zvyklý na dražší evropské vozy.
Na sklonku loňského roku zamířila na evropské trhy nová Lada Vesta. U vozu ruského původu se neočekávalo, že by mohl zaujmout i něčím jiným než cenou, nicméně německý Auto Bild, který mohl sedan osazený atmosférickou jedna-šestkou naladěnou na 106 koní vyzkoušet, hodnotí novinku Lady poměrně kladně. Jistě, o zábavě za volantem můžete pouze snít, nicméně za nějakých 300 tisíc korun dostanete opravdu bohatou výbavu zahrnující automatickou klimatizaci, zpětnou kameru či navigaci s dotykovým displejem.
Pokud se na seznam prvků nabízených již standardně podíváte, pak vozu dost možná odpustíte jistou lacinost či nezáživnost při řízení. Koneckonců, posádku odveze z bodu A do bodu B bez problémů, navíc i v jistém komfortu, neboť Vesta má v základu třeba i vyhřívaná přední sedadla. Zavazadelník pobere 480 litrů, lze tak do něj napěchovat vše potřebné na víkend i na týdenní dovolenou u moře. Sedan Lady tak oslovuje nejen Čechy, ale i obecně náročnější Němce.
Může ale na něco podobného pomýšlet i mnohem levnější vůz? Na to se nyní zaměřili kolegové z německé odnože webu GT Spirit, kterým se do rukou dostal Datsun redi-GO. Ten lze v Indii v přepočtu pořídit za pouhých 78 500 Kč, tedy asi čtvrtinu toho, co necháte v showroomu Lady za Vestu či necelé tři průměrné české mzdy. Ve výsledku tak nemusíte ani příliš šetřit a i při placení všech složenek budete na japonský crossover za půl roku mít. Má ale smysl po něm toužit?
Dle Němců byste o tomto voze měli minimálně přemýšlet, pokud by byl na Starém kontinentu k mání. Je totiž sice určen pro rozvojové trhy a jeho rozměry jsou kapesní, nicméně špatně nevypadá. Při pohledu na délku 3,42 metru, šířku 1,56 metru a výšku 1,54 metru prý odvedli designéři Datsunu nadmíru dobrou práci. Zepředu sice redi-GO někomu připomene ocucaný bonbon jako svého času Nissan Micra, nicméně zezadu vypadá zajímavěji, zvláště díky výraznému prolisu, který víko zavazadelníku dělí napůl.
Uvnitř je již nízká cena daleko více patrná, máme tu totiž záplavu lacinějších plastů poskládaných takříkajíc bez nápadu. Ona útlost vozu se pak projevuje i na jisté stísněnosti, cestující hřmotnějších postav se tak vpředu i přes centrální tunel budou rameny dotýkat. Na druhou stranu vám však menší venkovní rozměry vozu nebudou dělat jediný problém v úzkých městských uličkách a svým způsobem tento prcek připomíná původní Mini. Zajímavé je, že redi-Go má zavazadelník o objemu 222 litrů, moderní Mini o 11 litrů méně.
Zatím to tedy se znovuzrozením Datsunu vypadá dobře, motorový prostor a bezpečnostní prvky ovšem jeho hodnocení sráží. V prvém případě byla totiž dosud jedinou volbou atmosférická jednotka o objemu 0,8 l a výkonu 54 k, která sice reagovala dobře na plynový pedál, ovšem pouze do rychlosti 100 km/h. Poté již bylo příliš patrné, že agregátu schází výkon a cokoli jako předjíždění ve stovce bylo velmi komplikované. Jízdní dojem pak ještě shazoval nepřesný pětistupňový manuál.
Němci ovšem správné dodávají, že redi-Go čeká v tomto směru světlejší budoucnost. Datsun aktuálně odhalil nový litrový motor (tříválec) se 68 koňmi, který již vozu propůjčí použitelnější dynamiku. I když na trhání asfaltu to stále nebude. S tím ale nejspíše nikdo nepočítá, stejně jako nelze očekávat, že by japonský crossover v ceně kabelky z Pařížské byl vybaven stejnými bezpečnostními a asistenčními systémy, jako třeba zmiňovaná Vesta.
Stávajícím evropským standardům stran ochrany posádky tedy redi-Go nevyhovuje, dle značky se jeho bezpečnostní výbava zlepší až v roce 2019. Není tedy překvapením, že Datsun s jeho dovozem do Evropy zatím nepočítá, i když ona nízká cena, pozitivně hodnocený vzhled či poměrně velký komfort, který vůz nabízí i při delších cestách, by dozajista nejednoho zákazníka uchvátily. A opět, nejen v České republice, ale i v Německu, kde by mnoha lidem na pořízení stačila jen výplata jedna. Někteří totiž prostě a jednoduše nic lepšího nepotřebují.
S ohledem na vysoké standardy zejména bezpečnostního charakteru je ale uvedení tohoto vozu na evropské trhy prakticky nemožné. A kdyby měl místní minimální pravidla změnit, necelých 80 tisíc už stát zdaleka nebude, s čím by zmizela i velká část jeho „indického kouzla”. Jestli je to škoda nebo ne, to už posuďte sami...
Datsun redi-GO prošel testem německých kolegů. A lze říci, že obstál, vzhledem ke své ceně nepředstavuje žádnou automobilovou tragédii
Zdroj: GT Spirit Deutschland, Foto: NDTV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda