Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německá Škoda Kodiaq není tak dobrá jako ta česká, říká britský novinář. Proč?
3.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přišel na trh jako německý ekvivalent Škody Kodiaq a jako takový by měl být lepší. Jenže VW Tiguan Allspace lepší není. A říká to Brit, kterého stěží označíte za zaujatého.
Na sklonku loňského roku německý magazín Auto Bild otestoval Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace, dva koncernové SUV sourozence cílící na úplně stejnou klientelu. Z tohoto srovnání především kvůli nižší ceně vzešel jako vítěz Tiguan. Za menší peníze nabídl i více muziky, což je přitom přesně to, s čím byla dosud spojovaná Škoda. Nezdálo se tedy, že by Auto Bild byl vůči českému SUV zaujatý.
Nyní je pro změnu na světě recenze Mata Watsona z britského Carwow a prodlouženému Tiguanu se od něj mnoho chvály nedostalo. Kritizován je hlavně za omezený prostor ve druhé a třetí řadě sedadel, což je vskutku udivující, neboť vůz měří na délku o pár milimetrů více než Kodiaq. Problém zde ale není jen s místem pro nohy, ale především s celkovým uspořádáním celé třetí řady sedadel a praktičností řešení prostoru pro cestující vůbec.
Není tomu tak u předních míst, kde Mat oceňuje velké množství úložných schránek. Ty jsou prakticky všude, kam se podíváte - mezi sedadly, pod sedadly, na palubní desce i v její spodní části. Hlavní schránka před spolujezdcem ale není zrovna prostorná, v rámci plastů ve spodní části interiéru vpředu pak Volkswagen zvolil příliš laciné materiály.
Ještě tvrdší plasty čekají vzadu, tedy alespoň v případě výplně dveří. Zvenčí tu pro změnu máme zastarale a levně vypadající světlomety, ačkoliv za jejich pořízení dáte nemalé peníze. Typicky „italskou“ finesou je pak servisní poloha stěračů. Pokud totiž chcete kupříkladu omýt čelní okno pod nimi, pravděpodobně si odřete lak - abyste tomu zabránili, je zapotřebí zapnout a vypnout zapalování.
Dnes již poměrně obvyklé jsou falešné koncovky výfuku, jejichž tvar a hlavně velikost by mohly svádět k domněnce, že pod kapotou je minimálně osmiválec. Není tomu tak, o pohon se stará dvoulitrový diesel, jehož koncovky jsou pod vozem a vedou směrem k silnici. Přesto Watson dodává, že za bodykit R-Line byste si měli připlatit, neboť nemalou měrou zvyšuje přitažlivost vozu.
Jak je na tom Allspace jízdně? V podstatě naprosto stejně jako pětimístný Tiguan, což není nic negativního. Zpoza volantu vůz působí spíše jako osobní auto než mohutné SUV, přičemž 2,0 TDI se vyznačuje slušným zátahem. Pokud ovšem jezdíte spíše po městě, měli byste zvážit benzinový 1,5litrový čtyřválec, stejně jako není třeba pohon všech kol, pokud nechcete být v terénu častěji než doma.
Jaké je tedy závěrečné hodnocení? Podle Mata stojí Tiguan Allspace za zvážení, nicméně pokud prý toužíte po sedmimístném SUV, existují lepší alternativy. A je docela paradoxní, že tou nejzajímavější má být právě Kodiaq, který Watson rovnou doporučuje ke koupi bez jakéhokoliv přemýšlení. Ač má také tvrdší plasty, zaplatíte za ně méně a ještě dostanete navrch více praktičnosti a prostoru - tedy přesně to, co člověk s koupí sedmimístné verze hledá především...
Mat Watson nebyl z Volkswagenu Tiguan Allspace tak nadšený jako ze Škody Kodiaq, hlavně kvůli praktičnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
před 10 hodinami - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
včera - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejčtenější články
- Nepřipomíná vám tento nový Volkswagen něco? Ve skutečnosti to žádný Volkswagen není
17.3.2024 - Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Asistenční systémy moderních aut jsou téměř bez výjimky k ničemu, zjistil test. Spíš vám ublíží, než aby vám pomohly
17.3.2024 - Elektrický nástupce VW Passat kombi se ukázal v úplném základu. Nemá ani hezká zadní světla, ač bude stát přes 1,5 milionu
17.3.2024 - První a jediný elektromobil Jaguaru dál hoří. Stovky aut lidé nesmí plně nabíjet, musí do servisů pro nové baterky
17.3.2024
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.17. 20:57 - řidičBOB
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 04.17. 12:31 - Truck Daškam