Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německá Škoda Kodiaq není tak dobrá jako ta česká, říká britský novinář. Proč?
3.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přišel na trh jako německý ekvivalent Škody Kodiaq a jako takový by měl být lepší. Jenže VW Tiguan Allspace lepší není. A říká to Brit, kterého stěží označíte za zaujatého.
Na sklonku loňského roku německý magazín Auto Bild otestoval Škodu Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace, dva koncernové SUV sourozence cílící na úplně stejnou klientelu. Z tohoto srovnání především kvůli nižší ceně vzešel jako vítěz Tiguan. Za menší peníze nabídl i více muziky, což je přitom přesně to, s čím byla dosud spojovaná Škoda. Nezdálo se tedy, že by Auto Bild byl vůči českému SUV zaujatý.
Nyní je pro změnu na světě recenze Mata Watsona z britského Carwow a prodlouženému Tiguanu se od něj mnoho chvály nedostalo. Kritizován je hlavně za omezený prostor ve druhé a třetí řadě sedadel, což je vskutku udivující, neboť vůz měří na délku o pár milimetrů více než Kodiaq. Problém zde ale není jen s místem pro nohy, ale především s celkovým uspořádáním celé třetí řady sedadel a praktičností řešení prostoru pro cestující vůbec.
Není tomu tak u předních míst, kde Mat oceňuje velké množství úložných schránek. Ty jsou prakticky všude, kam se podíváte - mezi sedadly, pod sedadly, na palubní desce i v její spodní části. Hlavní schránka před spolujezdcem ale není zrovna prostorná, v rámci plastů ve spodní části interiéru vpředu pak Volkswagen zvolil příliš laciné materiály.
Ještě tvrdší plasty čekají vzadu, tedy alespoň v případě výplně dveří. Zvenčí tu pro změnu máme zastarale a levně vypadající světlomety, ačkoliv za jejich pořízení dáte nemalé peníze. Typicky „italskou“ finesou je pak servisní poloha stěračů. Pokud totiž chcete kupříkladu omýt čelní okno pod nimi, pravděpodobně si odřete lak - abyste tomu zabránili, je zapotřebí zapnout a vypnout zapalování.
Dnes již poměrně obvyklé jsou falešné koncovky výfuku, jejichž tvar a hlavně velikost by mohly svádět k domněnce, že pod kapotou je minimálně osmiválec. Není tomu tak, o pohon se stará dvoulitrový diesel, jehož koncovky jsou pod vozem a vedou směrem k silnici. Přesto Watson dodává, že za bodykit R-Line byste si měli připlatit, neboť nemalou měrou zvyšuje přitažlivost vozu.
Jak je na tom Allspace jízdně? V podstatě naprosto stejně jako pětimístný Tiguan, což není nic negativního. Zpoza volantu vůz působí spíše jako osobní auto než mohutné SUV, přičemž 2,0 TDI se vyznačuje slušným zátahem. Pokud ovšem jezdíte spíše po městě, měli byste zvážit benzinový 1,5litrový čtyřválec, stejně jako není třeba pohon všech kol, pokud nechcete být v terénu častěji než doma.
Jaké je tedy závěrečné hodnocení? Podle Mata stojí Tiguan Allspace za zvážení, nicméně pokud prý toužíte po sedmimístném SUV, existují lepší alternativy. A je docela paradoxní, že tou nejzajímavější má být právě Kodiaq, který Watson rovnou doporučuje ke koupi bez jakéhokoliv přemýšlení. Ač má také tvrdší plasty, zaplatíte za ně méně a ještě dostanete navrch více praktičnosti a prostoru - tedy přesně to, co člověk s koupí sedmimístné verze hledá především...
Mat Watson nebyl z Volkswagenu Tiguan Allspace tak nadšený jako ze Škody Kodiaq, hlavně kvůli praktičnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva