Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Německá smetánka mezi auty ostrouhala, nejhodnotnější značka světa je odjinud
2.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Mercedes auta v podstatě vymyslel, VW jich prodává nejvíc, BMW má image k pohledání a o Porsche málokdo řekne křivého slova. Jenže nejhodnotnější značka je odjinud.
Organizace Kantar Millward Brown a WPP se již poněkolikáté zaměřily na vyhlášení nejhodnotnějších značek světa. Pod označením BrandZ Top 100 2018 se skrývá aktuální soupis firem, jejichž jména mají největší vliv na světový průmysl. Celková hodnota vyhlášených účastníků dosahuje 4,4 trilionu dolarů, což ve srovnání s loňským rokem představuje rekordní nárůst o 750 bilionů dolarů, tedy o 21 procent. Hlavně Asie posiluje své postavení vůči zbytku světa.
Co se týče automobilového trhu, za favority by leckdo mohl považovat německé firmy, které dokážou kombinovat dobrou image s vysokým odbytem. Jenže nejcennější značkou byla vyhlášena znovu Toyota, která svoji suverenitu zopakovala už pošesté v řadě. Hodnota značky se oproti roku 2017 zvýšila o 5 procent a dosáhla téměř 30 miliard dolarů (přesně 29,987 mld. USD). Toyota se těší silné poptávce po SUV ve Spojených státech a v Evropě, což dovoluje konzistentní kralování mezi konkurenty v oboru, říká Peter Walshe, ředitel společnosti Global BrandZ.
Chuť stříbrné medaile si může vychutnat Mercedes, který s nárůstem 9 procent navýšil hodnotu na 25,684 miliardy dolarů. Třetí se umístilo BMW s konečnou hodnotou 25,624 miliardy dolarů, což odpovídá čtyřprocentnímu navýšení proti minulému roku. Walshe vysvětlil, že se Mercedesu podařilo přeskočit BMW především díky růstu na trzích, jako je Čína, Brazílie a Rusko, také pomohl zájem o nový Mercedes-Benz třídy E. Ohledně zbylého pořadí nejlepší desítky, tak se za sebou postupně naskládal Ford, Honda, Nissan, Audi, Tesla, Maruti Suzuki a Volkswagen. Hlavně u VW mohou slavit - na první pohled vypadá desátá pozice jako neúspěch, ale koncern se vrací do hry poté, co se relativně uklidnily rozvířené vody aférou Dieselgate. Je vidět pár drobných změn proti minulému roku, ale stupně vítězů jsou obsazeny stejnými automobilkami.
Absolutní prvenství patří gigantu Google, s hodnotou 302 063 miliard dolarů si polepšil o 23 procent proti minulému ročníku. Za ním skončil Apple (300 596 mld. $, +28 %) a Amazon (207 594 mld. $, +49 %). Nepředstavitelná čísla ukazují, kdo je tu pánem. Ohromné sumy odpovídají vlivu společností na globální dění.
BrandZ vychází při tvorbě reportu mimo jiné z výpovědí více než 3 milionů spotřebitelů. Není to jen hra čísel, ale analýza odráží názory reálných lidí. Výzkumníci kombinují subjektivní pohled s důkladným rozborem finanční a obchodní výkonnosti každé značky. Kompletní pořadí je dostupné pod článkem na fotografiích.
Nejhodnotnější automobilové značky roku 2018 podle BrandZ
1. Toyota - 29,987 mld. $ = 36. místo celkově
2. Mercedes-Benz - 25,684 mld. $ = 46. místo celkově
3. BMW - 25,624 mld. $ = 47. místo celkově
4. Ford - 12,742 mld. $ = 96. místo celkově
5. Honda - 12,695 mld $ = 97. místo celkově
Kompletní výsledky vyhodnocení
Zdroj: BrandZ Top 100
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024 - 50 let starý, i u nás dobře známý sovětský offroad zesměšnil v přímém srovnání moderního amerického soupeře
26.2.2024 (398) - Hyundai po „násilném” zaříznutí ostrých spalovacích modelů pro EU zkouší Evropany uspokojit lacinou náhražkou
26.2.2024 - Téměř žádný elektromobil. Leasingová firma odhalila data o nejpopulárnějších služebních autech v Německu
26.2.2024 - Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva