Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport

Říkáte si, že když si koupíte supersport, připravíte se sice o praktičnost běžného auta, ale získáte rychlost navíc? Nemusí to tak být, ne v dnešní době.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport

25.3.2019 | Mirek Mazal

Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Říkáte si, že když si koupíte supersport, připravíte se sice o praktičnost běžného auta, ale získáte rychlost navíc? Nemusí to tak být, ne v dnešní době.

Druhá generace Hondy NSX ztělesňuje jeden ze současných vrcholů japonského automobilového inženýrství. Použití nejmodernějších systémů doprovázených strhující dynamikou opět evokuje připodobnění k japonskému Ferrari. Placatý supersport s čtveřicí motorů působí na papíře jako přehlídka pokroku, ale načechraný hřebínek poněkud vadne při srovnání s daleko praktičtějšími automobily z druhého konce Eurasie.

Hondu pohání hybridní soustava tří elektromotorů a jednoho přeplňovaného šestiválce o celkovém výkonu 427 kW (581 koní) a 645 Nm. S tímto výkonem a devítistupňovým automatem je zrychlení na stovku otázkou 3,3 sekundy. S hmotností 1 725 kilogramů se ručička tachometru dostane až na 308 km/h. Nepochybně ohromující specifikace, zář německých supersedanů ale staví japonskou delikatesu do trochu jiného světla.

Redakce Top Gearu přidala na startovní pozici Mercedes-AMG E63S s přeplňovaným osmiválcem o výkonu 450 kW (612 koní) a 850 Nm, který katapultuje čtyřdveřový stroj o váze 1 880 kg na stokilometrovou rychlost za 3,4 sekundy. Bez elektronického omezení se tachometr dostane až za hranici 300 km/h. Údaje Hondy už se nezdají tak skvělé, a to na řadu přichází ještě BMW.

Ukázku schopností současných supersedanů přijelo doplnit BMW M5 Competition vybavené 4,4 litrovým V8 a dvěma turby naladěnými na 460 kW (625 koní) a 750 Nm. Monstrum vážící 1 865 kilogramů působí vedle Hondy jako neobratný slon, ale díky osmistupňové automatické převodovce zrychluje na stovku taktéž za 3,3 sekundy. Omezovač je nastaven na 305 km/h.

Najednou se asijská ikona rychlosti se dvěma sedadly musí bát svůj skalp vedle větších, těžších a o poznání prostornějších strojů. Právem, neboť ve srovnání s nimi dojede do cíle až jako poslední - čtvrtmílový sprint nejrychleji zvládne BMW následované Mercedesem a až třetí prosviští Honda s těžištěm těsně nad zemí. Rozdíl prvního a posledního na dráze dlouhé čtvrt míle tvořily téměř dvě desetiny sekundy a 2,8 km/h. Nic propastného, sporťák by ale v takovém klání měl vládnout, jinak těžko ospravedlňuje svou existenci.

I když rychlost v přímce není vše, člověk si prostě musí říkat, proč vlastně přemýšlet o NSX, která se svou hmotností a charakterem vedle ještě civilizovanějších sedanů nepředvede nic zázračného ani na okruhu. Dnes je těžké obstát se supersportem před takovými monstry, jako je M5 a E63 S, proto také výrobci supersportů ženou výkony do stále absurdnějších výšin - aby si v takových kláních udrželi svo tvář. Hondě se to nepodařilo, navzdory mnohem komplikovanější technice...


Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 1 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 01Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 2 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 02Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 3 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 03Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 4 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 04Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 5 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 06Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 6 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 07Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 7 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 08Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 8 - Mercedes AMG E63S vs BMW M5 Competition vs Honda NSX drag 01Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 9 - Mercedes AMG E63S vs BMW M5 Competition vs Honda NSX drag 02Německé sedany ve srovnání Top Gearu vyškolily japonský supersport - 10 - Honda NSX proti Mercedesu AMG E63S a BMW M5 Competition sprint 05
Honda NSX působí na pohled jako jasný vítěz takového klání, ve skutečnosti ale ve srovnání s nejlepšími německými supersedany dostala na frak

Zdroj: Top Gear@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.