Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce

Tedy alespoň v Německu, kde tamní řidiče děsí zaváděná omezení. Je docela pravděpodobné, že budou vyvezena na východ, tedy i k nám.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce

29.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tedy alespoň v Německu, kde tamní řidiče děsí zaváděná omezení. Je docela pravděpodobné, že budou vyvezena na východ, tedy i k nám.

Politici a jiní sociální inženýři si našli novou mantru. Prý se blíží smrt spalovacích motorů, zejména pak těch, které spalují naftu. Prezentováno je to jako reakce na skandál Volkswagenu, ten ovšem posloužil jen jako vítaná záminka přestat mluvit o emisích CO2 a vytáhnout jiného strašáka. Zmiňován je negativní dopad dieselů na životní prostředí, někteří dokonce dokážou spočítat, kolik lidí provoz „producentů sazí“ každoročně zabije. Titíž lidé ovšem nejeví zájem o čínské továrny, obří nákladní lodě či tisíce dopravních letadel, jež se na znečištění podílejí daleko více - ty totiž nejsou dost dobře vidět.

Jinými slovy, lidstvo potřebuje jasně identifikovatelného nepřítele, a tím dnes jsou dieselové motory. Nelze je okamžitě usmrtit ranou do týla, jejich skon ale lze urychlit. Prvním z opravdových hřebíků do jejich rakve budou zákazy vjezdu do center měst, dalším pak úplné zákazy prodeje a tak dále. Touto strategií ovšem trpí nejvíce ti, kteří se nechali stejnými politiky (Dieselgate není stará ani dva roky, vlády se tedy mnohde nestihly obměnit) přesvědčit k jejich koupi.

Jistě si vzpomenete na dobu před třemi čtyřmi pěti lety, kdy bylo v Evropě pomalu těžké o benzinový motor zakopnout. Diesely měly podporu z nejvyšších míst, lidé je kupovali jak na běžícím pásu. I proto, že jim bylo vsugerováno, že nižší spotřeba a tedy nižší emise CO2 znamenají větší ochranu naší planety. Nyní jim ovšem titíž politici tvrdí, že zde zamořují prostor k životu a proto by svůj vůz měli nechat sešrotovat a místo něj sáhnout po hybridu či elektromobilu.

V případě aut, jež plní emisní normy EU1 až EU4, přitom již existují programy, kdy se ono sešrotování a následná koupě nového vozu, i když bez hybridní techniky, zákazníkům vyplatí. Problémem ovšem jsou vozy plnící emisní normy EU5, na které se ono „šrotovné“ obvykle nevztahuje, nicméně zmiňované zákazy ano. Lidé se jich proto překotně zbavují, jen v Německu je 29 % lidí ochotno prodat auto už kvůli hrozící ztrátě hodnoty.

Otázkou je, komu ale tyto vozy prodat. Často zmiňované zákazy vjezdu jsou strašákem pro všechny. A pokud se svým autem nemůžete třeba odvézt děti do školy, zajet na nákup či k doktorovi, je vám vlastně na nic. V takovém případě se vám pak nikdo nemůže divit, že se rozhodnete jej zbavit, a to i pod cenou. Odkup si přitom na svá bedra bere hlavně dealer, který se vám snaží prodat nové auto s „čistější“ pohonnou jednotkou.

Má to ale stinnou stránku, podle německé automobilové federace ZDK jen u našich sousedů stojí ve skladištích 300 tisíc aut s dieselovými motory plnícími normy EU5. „Při průměrné ceně zhruba 392 000 Kč za kus (už to ukazuje, že obvykle nejsou až tak stará auta) ovšem tyto vozy mají kumulovanou hodnotu zhruba 117,45 miliard korun,“ uvádí ZDK. Jelikož ovšem tyto vozy nikdo nechce, o zmíněnou hodnotu postupně přicházejí.

Momentálně totiž opravdu nikdo neví, jakým způsobem a kdy k uplatnění oněch zákazů dojde. Na 77 procent všech dealerů proto přiznalo ochotu prodat ony vozy pod jejich tržní cenou. Ani to ale nevede ke zvýšenému zájmu. Nebylo by proto překvapivé, kdyby došlo k jejich přesunu směrem na východ, tedy i k nám.

Důvod není třeba dlouho hledat, spočívá ve větší benevolenci tamních úřadů. V tomto ohledu stačí jen pro příklad uvést Českou republiku, kde postarší vozy jsou penalizovány jen ekologickou daní. Pokud ale projdou STK, nikdo je a jejich majitele nikterak neomezuje, navíc s Euro 5 nemají žádný problém. Růst dovozu dieselů plnících tuto astronomickou měrou by tedy nebyl nikterak překvapující, spíše je očekáván.

Německým politikům pak onen přesun mnohdy jen o pár kilometrů dále nejspíše taktéž vadit nebude. Podpoří domácí automobilky, podpoří rozvoj elektromobility a zbaví zemi škodlivých emisí. Tedy naoko, stačí trocha větru a Němci mají ony výfukové zplodiny zpátky. Na to ale již nikdo reagovat nebude, a pokud ano, pak jen kritikou České republiky a jejího vozového parku, nejlépe zmínkami o „vrakovišti Evropy”...

Také v tom vidíte populismus a naplnění pořekadla „Vlk se nažral, ale koza zůstala celá“? Nejste sami. Přičemž bychom se vůbec nedivili, kdyby za pár let došlo k další rošádě a my vyvezli ona dieselová auta třeba do Rumunska, Bulharska. Že budou ničit přírodu a ovzduší zase někde o trochu jinde? A co, pod kobercem špínu nikdo nehledá...


Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 1 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 28Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 2 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 24Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 3 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 25Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 4 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 26Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 5 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 27Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 6 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 15Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 7 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 16Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 8 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 17Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 9 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 11Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 10 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 12Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 11 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 13Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 12 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 14Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 13 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 20Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 14 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 21Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 15 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 22Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 16 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 23Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 17 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 29Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 18 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 30Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 19 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 18Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 20 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 19Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 21 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 31Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 22 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 32Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 23 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 33

Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 24 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 34Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 25 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 35Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 26 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 36Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 27 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 37Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 28 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 38Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 29 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 39

Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 30 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 04Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 31 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 05Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 32 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 06Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 33 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 07Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 34 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 08Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 35 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 09Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 36 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 01Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 37 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 02Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 38 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 03Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 39 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 10

Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 40 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 42Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 41 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 40Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 42 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 43Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 43 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 44Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 44 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 45Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 45 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 46Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 46 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 47Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 47 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 48Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 48 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 49Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 49 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 50Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 50 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 51Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 51 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 52Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 52 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 53Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 53 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 54Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 54 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 55Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 55 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 56Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 56 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 57Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 57 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 58Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 58 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 41Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 59 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 59Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 60 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 60Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 61 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 61Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 62 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 62Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 63 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 63Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 64 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 64Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 65 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 65Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 66 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 66

Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 67 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 67Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 68 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 69Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 69 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 70Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 70 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 71Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 71 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 68Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 72 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 72

Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 73 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 73Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 74 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 74Němečtí dealeři mají na skladě dieselová auta za 117 miliard. Nikdo je nechce - 75 - Test VW Golf VII VAR 16 TDI 4M 2014 75
Ještě nedávno by VW Golf Variant 1,6 TDI v Německu představoval těžko dostupnou ojetinu, po které by bez váhání sáhla spousta zákazníků. Jako tříletý jej lze navíc klasifikovat jako skoro nový. Přesto jde jeho hodnota nyní rapidně dolů, zájem o něj je dnes u našich západních sousedů minimální

Zdroj: ZDK

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.