Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němečtí zelení se asi už dočista zbláznili. Toto chtějí udělat s tamními silnicemi
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že auta jsou ekologickým aktivistům trnem v oku, nemusíme říkat. Přesto překvapí, kam až zachází se svými návrhy. Z Německa teď přichází plán, jak prakticky zničit autoprůmysl.
Před několika málo týdny jsme se rozepsali o čínské elektromobilitě. Tamní vládní dotace, stejně jako zápal místních firem, jsou něčím, s čím se jinde ve světě nesetkáte. Řada lidí proto americkým, evropským či japonským automobilkám dává největší trh za příklad a požaduje, aby v jejich zemi bylo rovněž spalovacím motorům učiněno zadost. Jen málokdo však dokáže obhlédnout celý obraz - pokud by se tak stalo, nebyla by Čína za své kroky nekriticky obdivována.
Důvodem je skutečnost, že čínský energetický průmysl spoléhá hlavně na spalování fosilních paliv. Během pouhých tří týdnů tak v zemi vypustí do ovzduší takové množství emisí CO2, jaké v rámci celé Evropské unie vyprodukují všechny automobily za rok. Je tedy naprosto očividné, že jakékoliv přitahování opasků na Starém kontinentu nemá z globálního hlediska valný význam.
Tím samozřejmě nechceme jakkoliv vyzývat ke snižování ochrany životního prostředí. Je ale třeba, aby vše bylo prováděno se zdravým rozumem. Nikoliv ve stylu EU, jež od roku 2021 počítá s emisním limitem 95 gramů CO2 na kilometr. Tato hladina je nejpřísnější na celém světě, onu obdivovanou Čínu nevyjímaje. Problémem ale je, že splnit legislativní limity začíná být stále těžší.
„S lítostí vám musím oznámit, že se nám nepovede splnit naše vlastní cíle pro rok 2020,“ uvedla před zástupci Číny, Francie, Ruska, Spojených států a třiceti dalších zemí německá ministryně pro životní prostředí Svenja Schulze. Tím jen nahnala vodu na mlýn ekologických aktivistů, dle kterých „špinavé uhelné elektrárny a spalovací motory jsou zpátečnické technologie, jež nepatří do moderního Německa“.
Zelené organizace proto nyní požadují, aby si země tvrdě došlápla na individuální automobilovou dopravu. Jejich požadavky jsou naprosto absurdní: nejvyšší povolená rychlost by měla klesnout na 80 km/h, a to i na dnes rychlostně neomezených dálnicích. Kromě toho by 26 týdnů v roce, tedy každý druhý týden, platil naprostý zákaz pohybu aut. Jak by se přitom mnozí lidé dostali do práce a zboží do regálů, to již osvětleno nebylo.
Cílem těchto snah je samozřejmě likvidace automobilového průmyslu, či alespoň jeho části. „Pokud automobily nebudou výrazněji ekonomičtější a nebudou produkovat méně emisí, pak musí být zredukováno jejich množství v provozu. V takovém případě by nutně musela být navýšena daňová zátěž u pohonných hmot i silniční poplatky,“ uvedl k tématu německý ministr dopravy Michael Müller-Görnert.
Čeho přitom těmito kroky bude docíleno? V podstatě naprostého ekonomického kolapsu. Stačí si uvědomit, že díky své síti dálnic je Německo tranzitní zemí. Pokud se na nich drasticky omezí provozu, ničemu dobrému to neprospěje - leda zdražování a nedostupnosti zboží. Pokud by se navíc podařilo zeleným omezit používání aut ze strany Němců a tím nepochybně snížit jejich prodej, budou tím trpět i tamní automobilky, které jsou v Německu jedním ze stěžejních zaměstnavatelů. Výsledkem by tedy byla vyšší nezaměstnanost a Německo by se rázem bude muselo potýkat s ekonomickými problémy, které dnes nezná.
Vše tedy nasvědčuje tomu, že němečtí se definitivně zbláznili a planě volají po likvidaci automobilového průmyslu spoléhajícího na spalovací agregáty, i když zatím nemají v rukou žádnou rozumnou náhradu - elektromobily ji v masovém měřítku nepředstavují ani uživatelsky, ani ekonomicky. Doufejme tedy, že tyto tlaky vyzní do prázdna, v tuto chvíli jde ale o vážně míněnou iniciativu...
Takto vypadají povětšinou německé dálnice nyní...
...ekologičtí aktivisté ale touží po přibližně takovémto stavu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva