Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodnes mimořádně zachovalý VW Passat B3 VR6 je krásný rychlý kombík, který si můžete dovolit
29.12.2022 | Petr Miler
Je to jedno z těch aut, která dokáží okouzlit skoro každého, však jsou rychlá, praktická a přitom nenápadná. Jenže obvykle jsou také velmi drahá, i když jde o ojetiny. Tento stroj je jiný, je neobvykle starý a ještě mimořádněji zachovalý.
Chtít jediné auto, které by obstálo před všemi myslitelnými výzvami, není zase tak neobvyklá touha. Udržovat při životě více vozů je náročné, ale i kdybyste na to měli čas a peníze, pořád se vám bude stávat, že budete s nevhodným vozem na nevhodném místě. Jeden univerzál, který by byl rychlý i komfortní, zábavný i cestovní, praktický a přesto ne příliš velký a těžký, to zní jako touha po suchém dešti. Jenže jeden typ auta se takovému ideálu blíží.
Jde o rychlé kombíky, které sice obvykle nebudou excelovat v ničem z výše zmíněného, ve všem ale mohou být tak dobré, že vám stěží bude chybět jiný vůz. Třeba takové Audi RS4 Avant je 450koňový stroj, který dokáže fungovat jako úplně obyčejné auto, pojme rodinu i s nákladem, neoddělá vás při 1000kilometrovém přesunu po Autobahnu a i když na klikaté okresce se svými kily a charakterem nebude zrovna rybou ve vodě, nadchnout dokáže také tam. Háček? Asi třímilionová cenovka v korunách za verzi v důstojné specifikaci. A i když se podíváte po léta starých RS4 ve slušném stavu, bez 1,5 milionu v kapse koupíte dobře jen s velkým štěstím.
Je tedy takový univerzální automobil jen výsadou bohatých? Ne nutně, pokud trochu slevíte ze svých představ. V prodeji se totiž právě objevil vůz, který představu o rychlém a nenápadném kombíku naplňuje bezezbytku a nezruinuje ani docela obyčejného člověka.
Jde o VW Passat Variant generace B3, což s ohledem na to, že dnes se prodává generace B8, nezní jako bůhvíjaká nabídka. Ale podívejte se na něj - tohle auto je sice z roku 1992, za 30 let na světě ale najelo jen 87 tisíc kilometrů. A vypadá spíše tak, jako by jich najelo spíše desetinu.
To by samo o sobě nestačilo, jedná se ale o výjimečnou verzi VR6 s manuální převodovkou, která je všechno, jen ne pomalá. Legendární motor o objemu 2,8 litrů a šest válcích sevřených v ostrém úhlu dává až 128 kW (174 koní) výkonu, což na dnešní dobu není zrovna ohromující číslo, s 1 280 kg hmotnosti je ale vůz také asi o 500 kg lehčí než třeba zmíněná RS4. Stovka za 8,2 sekundy a maximálka 224 km/h přinejmenším neurazí, to jsou i na dnešní poměry nadprůměrné hodnoty.
Auto je rovněž slušně vybavená a především opravdu v parádním stavu. Na fotkách není možné najít ani výrazné známky opotřebení a kompletní servisní historie dokumentuje příkladnou péči po celé více jak čtvrtstoletí existence. K vozu jsou i takové věci jako původní objednávky a faktura, veškeré původní klíče i dokumenty. Je to něco jako perfektní ojetina z roku 1992, taková auta se v prodeji opravdu nevídají.
Leckdo by v dnešní době čekal na takovém autě extrémní cenovku, ale není tu, třebaže vyloženě laciné tohle auto také není. Požadovaných 16 950 Eur (asi 410 tisíc Kč) na Passat z roku 1992 jistě není málo, vzhledem k tomu, co před námi stojí, to ale není ani moc. A především jsou to peníze, které může dát dohromady opravdu kdekdo. Pokud tedy máte zájem o nenápadný rychlý kombík, který si můžete dovolit, stojí za to zvážit návštěvu nizozemské firmy Premium Classics, kde tento „pašík” od tohoto týdne stojí.
Takto krásný Passat B3 už jsme dlouho neviděli, navíc v tak zajímavé specifikaci. Váš může být za peníze, které dá dohromady i obyčejný člověk. Foto: Premium Classics, publikováno se souhlasem
Zdroj: Premium Classics
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 19:51 - Spectral
- Pneu koutek 04.18. 18:43 - Snowman000
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch