Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodnes mimořádně zachovalý VW Passat B3 VR6 je krásný rychlý kombík, který si můžete dovolit
29.12.2022 | Petr Miler
Je to jedno z těch aut, která dokáží okouzlit skoro každého, však jsou rychlá, praktická a přitom nenápadná. Jenže obvykle jsou také velmi drahá, i když jde o ojetiny. Tento stroj je jiný, je neobvykle starý a ještě mimořádněji zachovalý.
Chtít jediné auto, které by obstálo před všemi myslitelnými výzvami, není zase tak neobvyklá touha. Udržovat při životě více vozů je náročné, ale i kdybyste na to měli čas a peníze, pořád se vám bude stávat, že budete s nevhodným vozem na nevhodném místě. Jeden univerzál, který by byl rychlý i komfortní, zábavný i cestovní, praktický a přesto ne příliš velký a těžký, to zní jako touha po suchém dešti. Jenže jeden typ auta se takovému ideálu blíží.
Jde o rychlé kombíky, které sice obvykle nebudou excelovat v ničem z výše zmíněného, ve všem ale mohou být tak dobré, že vám stěží bude chybět jiný vůz. Třeba takové Audi RS4 Avant je 450koňový stroj, který dokáže fungovat jako úplně obyčejné auto, pojme rodinu i s nákladem, neoddělá vás při 1000kilometrovém přesunu po Autobahnu a i když na klikaté okresce se svými kily a charakterem nebude zrovna rybou ve vodě, nadchnout dokáže také tam. Háček? Asi třímilionová cenovka v korunách za verzi v důstojné specifikaci. A i když se podíváte po léta starých RS4 ve slušném stavu, bez 1,5 milionu v kapse koupíte dobře jen s velkým štěstím.
Je tedy takový univerzální automobil jen výsadou bohatých? Ne nutně, pokud trochu slevíte ze svých představ. V prodeji se totiž právě objevil vůz, který představu o rychlém a nenápadném kombíku naplňuje bezezbytku a nezruinuje ani docela obyčejného člověka.
Jde o VW Passat Variant generace B3, což s ohledem na to, že dnes se prodává generace B8, nezní jako bůhvíjaká nabídka. Ale podívejte se na něj - tohle auto je sice z roku 1992, za 30 let na světě ale najelo jen 87 tisíc kilometrů. A vypadá spíše tak, jako by jich najelo spíše desetinu.
To by samo o sobě nestačilo, jedná se ale o výjimečnou verzi VR6 s manuální převodovkou, která je všechno, jen ne pomalá. Legendární motor o objemu 2,8 litrů a šest válcích sevřených v ostrém úhlu dává až 128 kW (174 koní) výkonu, což na dnešní dobu není zrovna ohromující číslo, s 1 280 kg hmotnosti je ale vůz také asi o 500 kg lehčí než třeba zmíněná RS4. Stovka za 8,2 sekundy a maximálka 224 km/h přinejmenším neurazí, to jsou i na dnešní poměry nadprůměrné hodnoty.
Auto je rovněž slušně vybavená a především opravdu v parádním stavu. Na fotkách není možné najít ani výrazné známky opotřebení a kompletní servisní historie dokumentuje příkladnou péči po celé více jak čtvrtstoletí existence. K vozu jsou i takové věci jako původní objednávky a faktura, veškeré původní klíče i dokumenty. Je to něco jako perfektní ojetina z roku 1992, taková auta se v prodeji opravdu nevídají.
Leckdo by v dnešní době čekal na takovém autě extrémní cenovku, ale není tu, třebaže vyloženě laciné tohle auto také není. Požadovaných 16 950 Eur (asi 410 tisíc Kč) na Passat z roku 1992 jistě není málo, vzhledem k tomu, co před námi stojí, to ale není ani moc. A především jsou to peníze, které může dát dohromady opravdu kdekdo. Pokud tedy máte zájem o nenápadný rychlý kombík, který si můžete dovolit, stojí za to zvážit návštěvu nizozemské firmy Premium Classics, kde tento „pašík” od tohoto týdne stojí.
Takto krásný Passat B3 už jsme dlouho neviděli, navíc v tak zajímavé specifikaci. Váš může být za peníze, které dá dohromady i obyčejný člověk. Foto: Premium Classics, publikováno se souhlasem
Zdroj: Premium Classics
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB