Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nikiho Laudu dostihly následky jeho 42 let staré nehody. Teď už může jít o všechno
7.1.2019 | Petr Prokopec
Sám rakouský šampión přiznává, že tohle je nejtěžší boj, který kdy v životě vedl. Po dvojité transplantaci plic jej trápí oslabená imunita, po krátkém pozitivním období je znovu v nemocnici.
V létě loňského roku trojnásobný světový šampión Niki Lauda zamířil do nemocnice na plánovanou dvojitou transplantaci plic. Rekonvalescence po této operaci se ovšem zkomplikovala, rakouský pilot a nevýkonný šéf týmu Mercedes F1 tak zůstal v ozdravném zařízení prakticky až do Vánoc. Poté byl propuštěn do domácího ošetřování, přičemž s rodinou zamířil na svátky na Ibizu. K tomu měl i svolení lékařů, neboť teplé počasí a mořský vzduch byly pro jeho uzdravení prospěšné. Stejně tak měl navíc Lauda k dispozici i dva fyzioterapeuty, se kterými musel cvičit šest hodin denně.
Bohužel, nic z toho nakonec neochránilo nejen slavného pilota, ale také podnikatele v letecké přepravě před chřipkou. Tato nemoc by pro něj za jiných okolností nebyla velkou hrozbou, nicméně Laudův imunní systém je po oné náročné operaci zeslaben, a to kvůli lékům, které mu byly podávány, aby jeho tělo nové plíce neodmítlo. I z toho důvodu se doktoři ještě před jeho propuštěním obávali možné infekce. Ta nakonec dorazila ve chvílích, kdy ji již nikdo z ošetřujícího personálu neočekával, z dovolené se tak Lauda vrátil rovnou zpátky do vídeňské nemocnice.
„Věděl jsem, že to bude těžké, opravdu hodně těžké. Za těchto okolností můžu udělat jedinou věc, a to bojovat. Bojovat jsem musel každou chvíli v životě, a tak to i zůstane,“ uvedl Lauda loni krátce po svém propuštění. Zároveň dodal, že jeho poslední pobyt v nemocnici byl překvapivě horší než léčba, jíž postoupil ihned po svém hrozivém incidentu na Nürburgringu v roce 1976, od něj v létě uplyne 43 let. Tehdy málem uhořel, přičemž současné komplikace jsou stále důsledkem této nehody, při které byly jeho plíce poškozeny.
„Tehdy jsem ovšem v nemocnici strávil jen měsíc. Ano, měl jsem popáleniny, ale dostal jsem se z toho velmi rychle. Tentokráte to ale bylo opravdu dlouhé,“ dodal Lauda s tím, že jeho aktuální patálie jsou tím nejtěžším bojem, který kdy v životě vedl. A to si během něj prošel nespočtem radostí i strastí. Rakouská legenda mimo to uvedla, že během rekonvalescence mu náladu zlepšovaly vzkazy od fanoušků. Z jednoho byl přitom nadmíru překvapen, zaslal jej totiž jezdec Ferrari Sebastian Vettel. Ten prý Laudovi poslal „ručně psaný dopis plný milých slov. A to jsem nečekal. Jezdci toto obvykle nedělají. Jen jezdí.“
Zda se s něčím podobným vytasili Lewis Hamilton a Valtteri Bottas, to již Lauda, který dříve za Ferrari jezdil rovněž (a právě v barvách této stáje na Ringu havaroval) nedodává. Každopádně od Vettela šlo o neskutečně lidský krok. My doufáme, že s Lauda brzy uzdraví a z nemocnice bude opět propuštěn, lékaři ale v tuto chvíli konstatují jen tolik, že nejde o banalitu - v jeho věku (69 let) a aktuálním stavu se boj s chřipkou může rychle proměnit v boj o holý život...
Nikiho Laudu loni dohnaly následky havárie na Ringu v roce 1976. Po náročné dvojité transplantaci plic přišla komplikovaná rekonvalescence, nakonec však byl Rakušan z nemocnice propuštěn. Nyní je ale kvůli chřipce ve špitálu zpátky
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 55 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch