Nizozemská policie si koupila 70 stíhacích Audi A6 TDI, většinu z nich nemá kdo řídit

Nemějte obavy, šlendrián není vlastní jen české státní správně. I ve vyspělém Nizozemsku nakupují za peníze daňových poplatníků věci pochybného charakteru, které nakonec ani nemohou využívat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nizozemská policie si koupila 70 stíhacích Audi A6 TDI, většinu z nich nemá kdo řídit

21.9.2019 | Petr Miler

Nizozemská policie si koupila 70 stíhacích Audi A6 TDI, většinu z nich nemá kdo řídit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nemějte obavy, šlendrián není vlastní jen české státní správně. I ve vyspělém Nizozemsku nakupují za peníze daňových poplatníků věci pochybného charakteru, které nakonec ani nemohou využívat.

Pokud se trochu zajímáte o autoparky policejních sborů z celého světa, pak vám v souvislosti s Nizozemskem zřejmě vytanou na mysli stíhací Volva V70 s 230koňovými turbomotory. Po léta to byly konkurenceschopné vozy, v době neustále rostoucích výkonů aut ale začaly rychle zastarávat. Policie si stěžovala, že už v nich při pronásledování nestačí podezřelým, a tak si vysloužila auta nová.

Potud je to v pořádku, první pochybný moment už ale nastává při samotném výběru typu aut pro tento účel. Policie jako po náhradě sáhla po Audi A6 Avant 3,0 TDI o výkonu 200 kW (272 koní), které označuje za „superrychlé”. To je opravdu zvláštní volba - se stovkou za 5,5 sekundy a maximální rychlostí 250 km/h to jistě není pomalý vůz a nejspíše bude v reálu citelně rychlejší než zmíněné Volvo z minulé dekády. Třílitrový diesel je ale v A6 spíše nejobvyklejší než jakkoli výjimečnou volbou a „superrychle” si v něm asi připadá málokdo.

Pokud bychom byli zločinci odhodlaní ujíždět policii, asi bychom se Audi A6 nebránili, ale leda ve verzi RS. To je s 605 koňmi a maximálkou přes 300 km/h skutečně rychlé auto, které si třílitrové diesely dává k snídani před rozcvičkou. Ale budiž, nejrychlejší auto je pořád policejní vysílačka, takže i s A6 Avant TDI lze nadělat dost parády, jenže to není celý příběh.

Policie tato auta zařadila mezi tzv. SIV, vozy pro rychlý zásah, což ostatně odpovídá jejich skutečnému určení. Jenže aby takto mohla být použita, musí za jejich volantem sedět člověk s výcvikem pro řízení SIV, a takových lidí je u nizozemské policie zoufale málo. Ve výsledku se tedy stalo, že ačkoli má policie aktuálně k dispozici 70 těchto Audi (a dalších 70 ještě dorazí), 40 z nich není používáno, protože neexistuje dost proškolených řidičů. Říkáte si, ať si tedy udělají školení a vyrazí? Zní to chytře, policejní akademie ale konstatuje, že kapacity těchto kursů jsou omezené a vyškolit další desítky řidičů zabere nejméně rok.

Policie tedy nakoupila rychlá auta, která vlastně nejsou až tak rychlá, jako rychlá je ale kategorizovala a současně si nezjistila, jestli má dost zaměstnanců s oprávněním je řídit. Auta tak stojí, zločinci se smějí a daňový poplatník pláče, protože nakoupená auta bez užitku jsou jen mrtvým břemenem jeho odvodů. A člověk by řekl, že něco takového se může stát jen v ČR...


Nizozemská policie si koupila 70 stíhacích Audi A6 TDI, většinu z nich nemá kdo řídit - 1 - Audi A6 Avant TDI policie Nizozemsko 01Nizozemská policie si koupila 70 stíhacích Audi A6 TDI, většinu z nich nemá kdo řídit - 2 - Audi A6 Avant TDI policie Nizozemsko 02Nizozemská policie si koupila 70 stíhacích Audi A6 TDI, většinu z nich nemá kdo řídit - 3 - Audi A6 Avant TDI policie Nizozemsko 03
Nizozemská policie stíhací Audi A6 spíše leští, většinu nemá kdo řídit

Nizozemská policie si koupila 70 stíhacích Audi A6 TDI, většinu z nich nemá kdo řídit - 4 - Audi A6 Avant TDI policie Nizozemsko 04Nizozemská policie si koupila 70 stíhacích Audi A6 TDI, většinu z nich nemá kdo řídit - 5 - Audi A6 Avant TDI policie Nizozemsko 05Nizozemská policie si koupila 70 stíhacích Audi A6 TDI, většinu z nich nemá kdo řídit - 6 - Audi A6 Avant TDI policie Nizozemsko 06Nizozemská policie si koupila 70 stíhacích Audi A6 TDI, většinu z nich nemá kdo řídit - 7 - Audi A6 Avant TDI policie Nizozemsko 07
I ten zbytek už si ale na silnici užil své

Zdroje: Telegraaf, Autoblog.nl

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše