Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Maserati v interiérech tiše skrývají snad nejchytřejší řešení svého druhu
30.8.2018 | Mirek Mazal
Od Italů byste nečekali důraz na logiku a racionalitu, obvykle dávají přednost designu a stylu. V případě nových modelů Maserati se ale překonali a svým řešením ovládání strčí do kapsy většinu konkurence.
Zájem o nová Maserati v poslední době není valný. Proto se čas od času rozvíří spekulace o prodeji automobilky, koncern FCA ale jakékoli diskuze na toto téma odmítá. Sice by si asi přišel na slušný obnos, zbavit by se ale musel jedné ze svých nejcennějších značek, do níž v posledních letech investoval spoustu peněz.
Navzdory masivním investicím do vývoje není v nových vozech s trojzubcem všechno tak, jak by mělo být. Bylo by ale naivní si myslet, že se Italům nepodařilo vymyslet vůbec nic nového. Jednak jsou to vesměs vizuálně působivá auta, což byste od vozů tohoto ražení tak nějak čekali. Méně očekávat už byste ale mohli působivou ergonomii, jejímž symbolem je prvek, který se u modelu Levante a modernizovaných typů Ghibli a Quattroporte objevil na středovém tunelu.
Jde o způsob ovládání informačně-zábavního systému, který má daleko k tomu, co je dnes obvyklé. Moderní trendy diktují maximální použití dotykových obrazovek a minimální přítomnost fyzických tlačítek. Kam až tohle může zajít, nejlépe ukazuje nové Audi A8 - tlačítko už v něm na ovládání tradičních funkcí není ani jedno.
Možná to vypadá „cool”, ovládat v takovém autě něco za jízdy je ale za trest. Fyzický nedostatek tradičních přepínačů znepříjemňuje pohodlnou kontrolu klíčových funkcí zejména na méně kvalitních silnicích, kdy se s prstem marně snažíte trefit tu správnou dotykovou plošku bez možnosti se čehokoli „chytit”. Moudřejší návrháři kabin se drží více při zemi a svou kreativitu investují jiným směrem. A ti od Maserati udělali právě to.
Místo odstranění všech tlačítek jejich četnost jen omezili a uživatelskou přívětivost vozu tím paradoxně zvýšili. Vedle řadicí páky se totiž objevily dva otočné ovladače na sobě - jeden větší a jeden menší. Ten spodní, větší slouží k obsluze palubního systému. A ten horní, menší slouží k regulaci hlasitosti. Autu tak zůstala hned dvě zásadní fyzická tlačítka, která u jiných vozů chybí zcela nebo jsou dalece oddělena. Ať už vezmeme BMW, Mercedes, Audi či jiné vozy koncernu VW, buď nemáte k dispozici nic, nebo dva ovladače více či méně vzdálené od sebe. U Maserati stačí položit ruku na jedno místo a bez přehmatávání poslepu ovládnete vše podstatné. Je to jednoduše geniální a přitom se o tom prakticky nemluví. A tak jsme na to chtěli upozornit.
Listování v menu a regulace hlasitosti hudby vážně nemůže být jednodušší. Není tu žádné marné hledaní toho správného místa na displeji či jiné dotykové ploše, žádné špinavé otisky prstů na černém podkladu, nic takového. A přitom rozhraní s dotykovým displejem pro ty, kteří jej preferují, je tu též. Jak je vidět, není nezbytně nutné sázet jen na digitální rozhraní, pokud chcete udělat moderní interiér nepřeplácaný tlačítky. Stačí sdružit dva klíčové otočné ovladače na jedno místo a spojit příjemné s užitečným. Ostatní výrobci by se mohli inspirovat...
Dvě otočná kolečka na sobě jsou ukázkou jednoho z možných způsobů inteligentního ovládání palubních systémů moderních aut, ve kterých trendy diktují minimum fyzických ovladačů. V dobách dotykové mánie je to vážně nápad za milion
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda