Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová Mazda 3 nejede, prodeje s příchodem nové generace poklesly o 27 procent
19.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatím se opíráme jen o čísla z amerického trhu, kde zákazníci dávají zákazníci přednost Civicu a Corolle. Jejich registrace jsou tak třikrát vyšší než u trojky.
Mazda má v Americe velký problém a je otázka, jestli zůstane vyhrazen jen tomuto kontinentu. Nová trojka totiž sice uspěla v rozličných testech jako vůz zaměřený na řidiče, k samotné koupi ovšem zláká jen málokoho. Prodeje se tak souvisle propadají již od loňského srpna, přičemž první dva měsíce letošního roku jsou pro japonskou automobilku skoro katastrofální. Pokles o 27 procent totiž znamená, že registrace poklesly z více než 18 tisíc nových vozů na pouhých třináct a půl. Tento stav si ovšem Mazda jakožto malá nezávislá automobilka nemůže dovolit, neboť trojka je jejím klíčovým, nejlépe prodávaným modelem.
Důvodem tohoto pádu jsou zřejmě především relativně vysoké ceny, které nejdou dohromady s bojem o zákazníka, jež mezi sebou svádějí Toyota Corolla a Honda Civic. Oba modely jsou totiž nabízeny se slevami, které podle lokality a modelu mohou vyšplhat až na více než 3 000 USD (cca 60 tisíc Kč). Ve srovnání s tím jste ovšem v lednu u Mazdy dostali maximální bonus ve výši 1 233 USD (25 tisíc korun). Přitom ještě loni v létě, kdy byla v prodeji předchozí generace, tyto slevy činily 2 700 USD (54 000 Kč).
„Pokud v tomto segmentu nenabídnete oproti Hondě a Toyotě nějakou opravdu výraznou výhodu, pak danou bitvu s největší pravděpodobností prohrajete,“ říká Dennis Bulgarelli, šéf automobilové sekce v analytické firmě Millward Brown Digital. Tím naznačuje, že strategie Mazdy s vyššími cenami, které měly zaručovat vyšší zůstatkovou hodnotu, není správná. Značka by tak měla velmi urychleně přijít s řešením daného problému, jinak čelí ještě většímu - do června totiž bude v Mexiku otevřena nová továrna, která má vyrábět 10 000 kusů Mazdy 3 měsíčně.
Tyto vozy jsou samozřejmě určeny právě pro severoamerický trh, čímž automobilka riskuje vysoké skladové zásoby. Podle Jima Bagana z texaského dealerství v Austinu tak již Mazda začíná zavádět nové regionální slevové programy, které by napomohly k většímu odbytu. „Tohle auto je pro značku i továrnu důležité stejnou měrou, jakou je důležité i pro nás dealery. Nyní se tak nacházíme v bodě, kdy musíme vyrazit na trh obhlédnout možnosti a zjistit, jak tyto vozy prodávat.“
Uvidíme tedy, jaký vstupní bonus Mazda americkým zákazníkům nabídne. Pokud však výsledné ceny nebudou alespoň srovnatelné s Hondou a Toyotou, s prodeju zřejmě těžko pohne. „I přesto, že je totiž okolo trojky vyšší internetový ruch než okolo konkurence, zákazníci nakonec stejně místo ní koupí Toyotu Corolla,” dodává k celé záležitosti Bulgarelli.
My jen dodáme, že na podobné závěry z nám bližších trhů je zatím brzy. Během pár měsíců ale uvidíme, jestli se trojce tak úplně nedaří jen v USA, nebo se s podobnými potížemi bude potýkat i v Evropě.
Novou Mazdu 3 si v Americe můžete pořídít jako hatchback od 18 945 USD (378 900 Kč)...
...sedan je o dva tisíce dolarů levnější. Ani to ovšem na konkurenci nestačí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien