Reklama

Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem

Letošní evropská motorová apokalypsa nabírá stále jasnějších a stále hrozivějších rozměrů. Jediného motoru V12 v nabídce BMW bude opravdu škoda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem

26.2.2018 | Petr Prokopec | 49 příspěvků

Letošní evropská motorová apokalypsa nabírá stále jasnějších a stále hrozivějších rozměrů. Jediného motoru V12 v nabídce BMW bude opravdu škoda.

Letošní rok je pro automobilový svět zlomový, minimálně v Evropě. Počínaje zářím začne platit nová měřicí procedura WLTP pro všechny nově prodané vozy a už v lednu jsme naznačovali, jak velký vliv na nabídku motorů to bude mít. Všech dopadů zatím nejsme schopni dohlédnout, podle dosavadních informací ale se zdá, že nejvíce budou změnou metodiky zasaženy prémiové značky. Tedy ty, které přirozeně nabízí více objemnějších a výkonnějších motorů. Nejjasnější zprávy zatím přichází od BMW - mnichovská automobilka chystá razantní čistku, kterou brzy odskáčou modely M3 a M550i. A nebudou v tom samy.

Nyní se po bok této dvojice přidává další vůz, extrémní limuzína M760Li. Řada 7 tedy přijde o dvanáctiválcovou verzi, byť je zatím otázka, kdy na přesně její exodus dojde. Spojen má být s příchodem faceliftu sedmičky, který je naplánován na příští rok, ale sama verze M760Li může z nabídky vypadnout dříve. S touto informací přišel web BMW Blog, jenž obvyklé má dobré a spolehlivé zdroje a v případě výše zmiňovaných modelů se spletl nanejvýš v rámci data.

S koncem vrcholného modelu generace G12 tedy lze počítat a snad ani nemusíme dodávat, že se týká jen Evropy. Nová metodika měření spotřeby a emisí se sice jmenuje „světová”, ale třeba USA se netýká a tam bude motor V12 v nabídce i nadále. A skoro se divíme, že se BMW těchto variant vzdává v evropské nabídce vcelku bez boje - M760Li je jistě okrajová verze, když se ale podíváte do nabídky ojetých aut, už teď jich najdete k mání dost a dost. A nejen v Německu, i u nás. Nelze tedy říci, že by o vrcholnou sedmu nebyl zájem.

Další otázkou je, jak tento krok ovlivní budoucí modely. Spekulovalo se, že s dvanáctiválcem bude spojeno i BMW X7. Pokud by ovšem 6,6litrová jednotka pod kapotou řady 7 skončila, pak se velmi pravděpodobně neobjeví ani v motorovém prostoru chystaného SUV, tedy znovu minimálně v Evropě.

Pokud se pak na celou záležitost podíváme v širším kontextu, máme tu ještě Rolls-Royce, které používají tentýž motor. Pro úzkoprofilovou značku fungující pod hlavičkou samostatné (třebaže BMW stoprocentně vlastněné) entity ale bude Evropská unie tolerovat výjimky.

Nejsou to veselé zprávy, právě proto ale na závěr dodáme jednu fotografii pro rozjasnění dne s plejádou modelů M760Li v zářivých barvách. Za jejich specifikaci je zodpovědné dealerství Abu Dhabi Motors, které zároveň některé vozy nechalo osadit i agresivnějším bodykitem od AC Schnitzer. Zelený a hnědý vůz pak nemají pod kapotou dvanáctiválec, ale osmiválec od Alpiny vyladěný na stejných 610 koní. Takovou skvadru nedá dohromady žádný dealer BMW v Evropě už teď, natož pak v příštím roce...

Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 1 - BMW M760Li Individual Colors 2018 prvni foto
Řada 7 se ukázala ve veselých barvičkách. Většina aut přitom byla osazena dvanáctiválcem, některé mají osmiválec upravený Alpinou

Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 2 - BMW M760Li oficialni prvni 01Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 3 - BMW M760Li oficialni prvni 02Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 4 - BMW M760Li oficialni prvni 03Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 5 - BMW M760Li oficialni prvni 04Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 6 - BMW M760Li oficialni prvni 05Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 7 - BMW M760Li oficialni prvni 06Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 8 - BMW M760Li oficialni prvni 07Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 9 - BMW M760Li oficialni prvni 08Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 10 - BMW M760Li oficialni prvni 09Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 11 - BMW M760Li oficialni prvni 10Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 12 - BMW M760Li oficialni prvni 11Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 13 - BMW M760Li oficialni prvni 12Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 14 - BMW M760Li oficialni prvni 13Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 15 - BMW M760Li oficialni prvni 14Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 16 - BMW M760Li oficialni prvni 15Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 17 - BMW M760Li oficialni prvni 16Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 18 - BMW M760Li oficialni prvni 17Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 19 - BMW M760Li oficialni prvni 18Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 20 - BMW M760Li oficialni prvni 19Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 21 - BMW M760Li oficialni prvni 20Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 22 - BMW M760Li oficialni prvni 21Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 23 - BMW M760Li oficialni prvni 22Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 24 - BMW M760Li oficialni prvni 23
Právě pro verzi V12 má být letošní rok tím posledním...

Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 25 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 01Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 26 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 02Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 27 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 03Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 28 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 04Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 29 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 05Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 30 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 06Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 31 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 07Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 32 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 08Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 33 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 09Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 34 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 10Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 35 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 11Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem - 36 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 12
...po faceliftu už má být k dispozici pouze pro vybrané mimoevropské trhy

Zdroj: BMW Blog

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 49 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše