Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem
26.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní evropská motorová apokalypsa nabírá stále jasnějších a stále hrozivějších rozměrů. Jediného motoru V12 v nabídce BMW bude opravdu škoda.
Letošní rok je pro automobilový svět zlomový, minimálně v Evropě. Počínaje zářím začne platit nová měřicí procedura WLTP pro všechny nově prodané vozy a už v lednu jsme naznačovali, jak velký vliv na nabídku motorů to bude mít. Všech dopadů zatím nejsme schopni dohlédnout, podle dosavadních informací ale se zdá, že nejvíce budou změnou metodiky zasaženy prémiové značky. Tedy ty, které přirozeně nabízí více objemnějších a výkonnějších motorů. Nejjasnější zprávy zatím přichází od BMW - mnichovská automobilka chystá razantní čistku, kterou brzy odskáčou modely M3 a M550i. A nebudou v tom samy.
Nyní se po bok této dvojice přidává další vůz, extrémní limuzína M760Li. Řada 7 tedy přijde o dvanáctiválcovou verzi, byť je zatím otázka, kdy na přesně její exodus dojde. Spojen má být s příchodem faceliftu sedmičky, který je naplánován na příští rok, ale sama verze M760Li může z nabídky vypadnout dříve. S touto informací přišel web BMW Blog, jenž obvyklé má dobré a spolehlivé zdroje a v případě výše zmiňovaných modelů se spletl nanejvýš v rámci data.
S koncem vrcholného modelu generace G12 tedy lze počítat a snad ani nemusíme dodávat, že se týká jen Evropy. Nová metodika měření spotřeby a emisí se sice jmenuje „světová”, ale třeba USA se netýká a tam bude motor V12 v nabídce i nadále. A skoro se divíme, že se BMW těchto variant vzdává v evropské nabídce vcelku bez boje - M760Li je jistě okrajová verze, když se ale podíváte do nabídky ojetých aut, už teď jich najdete k mání dost a dost. A nejen v Německu, i u nás. Nelze tedy říci, že by o vrcholnou sedmu nebyl zájem.
Další otázkou je, jak tento krok ovlivní budoucí modely. Spekulovalo se, že s dvanáctiválcem bude spojeno i BMW X7. Pokud by ovšem 6,6litrová jednotka pod kapotou řady 7 skončila, pak se velmi pravděpodobně neobjeví ani v motorovém prostoru chystaného SUV, tedy znovu minimálně v Evropě.
Pokud se pak na celou záležitost podíváme v širším kontextu, máme tu ještě Rolls-Royce, které používají tentýž motor. Pro úzkoprofilovou značku fungující pod hlavičkou samostatné (třebaže BMW stoprocentně vlastněné) entity ale bude Evropská unie tolerovat výjimky.
Nejsou to veselé zprávy, právě proto ale na závěr dodáme jednu fotografii pro rozjasnění dne s plejádou modelů M760Li v zářivých barvách. Za jejich specifikaci je zodpovědné dealerství Abu Dhabi Motors, které zároveň některé vozy nechalo osadit i agresivnějším bodykitem od AC Schnitzer. Zelený a hnědý vůz pak nemají pod kapotou dvanáctiválec, ale osmiválec od Alpiny vyladěný na stejných 610 koní. Takovou skvadru nedá dohromady žádný dealer BMW v Evropě už teď, natož pak v příštím roce...
Řada 7 se ukázala ve veselých barvičkách. Většina aut přitom byla osazena dvanáctiválcem, některé mají osmiválec upravený Alpinou
Právě pro verzi V12 má být letošní rok tím posledním...
...po faceliftu už má být k dispozici pouze pro vybrané mimoevropské trhy
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva