Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od pětimetrového dvoutunového vozu nejspíše nečekáte, že si bude libovat v prudkých vyhýbacích manévrech. Přesně to ale německý liftback dělá.
Pokud si kupujete nový automobil, jak přesně postupujete? Většina lidí nejspíše zamíří na internet, vybere si auto s parametry odpovídajícími jejich představám a zapátrá po zkušenostech s ním. Někteří se ještě podívají na hodnocení v crash testu, nicméně tím rešerše v podstatě končí a přichází vyjednávání o ceně. Je přitom překvapivé, že málokdo si během hledání nevzpomene na losí test.
Právě tato disciplína je ovšem do značné míry určující, odhaluje jízdní schopnosti i bezpečnost daného vozu. V poslední době jsme zde přitom měli velmi rozdílné výsledky, neboť zatímco takové BMW X2 se hrnulo po tečně takovým způsobem, jaký jsme ještě neviděli, VW Golf GTI překvapivě vykazoval spíše přetáčivost. Oba vozy přitom mají pohon předních kol.
Nyní zamíříme o několik úrovní trhu výše, konkrétně pak k Audi A7. To je takřka pětimetrový vůz, jenž na ručkách vah vykáže dvě tuny. Nemalými rozměry a hmotností se ovšem tento liftback rozhodně nenechal rozhodit, naopak byla demonstrována jeho působivá ovladatelnost. A to vlastně během všech testů, které proběhly v rychlostech 75, 76, 77 a 78 km/h.
Všechny testy pochopitelně neproběhly zcela bez chybičky. Při nejnižším tempu je Audi A7 klidné a vyrovnané, navýšení rychlosti na 76 km/h již vede k lehčímu rozvlnění. Sražení kužele je banalitou, více pozornosti je třeba věnovat návratu vozu do původního pruhu, kdy je patrné, že řidič už musí krocení vozu věnovat více úsilí. Nejvíce jsou rozměry a hmotnost patrné v rychlosti 78 km/h, nicméně stále nejde o stav, který by měl komukoliv přidělat vrásky na čele, zvláště když si uvědomíme, v jaké třídě se nachází. Však takhle losí test nezvládají ani mnohé mrštné kompakty.
Stojí za tím hlavně řiditelná zadní náprava, která je na trhu stále výjimečným řešením. Pokud tedy hledáte velký rodinný vůz, nemělo by na vašem seznamu jako jedna z možných voleb Audi A7 chybět. Při sepisování objednávky ovšem nezapomeňte standardní podvozek s ocelovými pružinami vyměnit za vzduchové měchy, jimiž byl osazen i testovací vůz. Pouze v takové chvíli totiž můžete počítat s agilní jízdou, kterou uvidíte na záběrech níže...
Nové Audi A7 v losím testu uspělo. Daná dynamika a bezpečnost jsou přitom o to působivější, že jde o pětimetrový a dvoutunový vůz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024 - Fotky nových aut Muskovy další firmy SpaceX způsobily poprask, místo Tesel používá konkurenční elektromobily
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda