Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od pětimetrového dvoutunového vozu nejspíše nečekáte, že si bude libovat v prudkých vyhýbacích manévrech. Přesně to ale německý liftback dělá.
Pokud si kupujete nový automobil, jak přesně postupujete? Většina lidí nejspíše zamíří na internet, vybere si auto s parametry odpovídajícími jejich představám a zapátrá po zkušenostech s ním. Někteří se ještě podívají na hodnocení v crash testu, nicméně tím rešerše v podstatě končí a přichází vyjednávání o ceně. Je přitom překvapivé, že málokdo si během hledání nevzpomene na losí test.
Právě tato disciplína je ovšem do značné míry určující, odhaluje jízdní schopnosti i bezpečnost daného vozu. V poslední době jsme zde přitom měli velmi rozdílné výsledky, neboť zatímco takové BMW X2 se hrnulo po tečně takovým způsobem, jaký jsme ještě neviděli, VW Golf GTI překvapivě vykazoval spíše přetáčivost. Oba vozy přitom mají pohon předních kol.
Nyní zamíříme o několik úrovní trhu výše, konkrétně pak k Audi A7. To je takřka pětimetrový vůz, jenž na ručkách vah vykáže dvě tuny. Nemalými rozměry a hmotností se ovšem tento liftback rozhodně nenechal rozhodit, naopak byla demonstrována jeho působivá ovladatelnost. A to vlastně během všech testů, které proběhly v rychlostech 75, 76, 77 a 78 km/h.
Všechny testy pochopitelně neproběhly zcela bez chybičky. Při nejnižším tempu je Audi A7 klidné a vyrovnané, navýšení rychlosti na 76 km/h již vede k lehčímu rozvlnění. Sražení kužele je banalitou, více pozornosti je třeba věnovat návratu vozu do původního pruhu, kdy je patrné, že řidič už musí krocení vozu věnovat více úsilí. Nejvíce jsou rozměry a hmotnost patrné v rychlosti 78 km/h, nicméně stále nejde o stav, který by měl komukoliv přidělat vrásky na čele, zvláště když si uvědomíme, v jaké třídě se nachází. Však takhle losí test nezvládají ani mnohé mrštné kompakty.
Stojí za tím hlavně řiditelná zadní náprava, která je na trhu stále výjimečným řešením. Pokud tedy hledáte velký rodinný vůz, nemělo by na vašem seznamu jako jedna z možných voleb Audi A7 chybět. Při sepisování objednávky ovšem nezapomeňte standardní podvozek s ocelovými pružinami vyměnit za vzduchové měchy, jimiž byl osazen i testovací vůz. Pouze v takové chvíli totiž můžete počítat s agilní jízdou, kterou uvidíte na záběrech níže...
Nové Audi A7 v losím testu uspělo. Daná dynamika a bezpečnost jsou přitom o to působivější, že jde o pětimetrový a dvoutunový vůz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB