Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové Audi A7 ohromilo v losím testu. Jako by popíralo své rozměry i hmotnost
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od pětimetrového dvoutunového vozu nejspíše nečekáte, že si bude libovat v prudkých vyhýbacích manévrech. Přesně to ale německý liftback dělá.
Pokud si kupujete nový automobil, jak přesně postupujete? Většina lidí nejspíše zamíří na internet, vybere si auto s parametry odpovídajícími jejich představám a zapátrá po zkušenostech s ním. Někteří se ještě podívají na hodnocení v crash testu, nicméně tím rešerše v podstatě končí a přichází vyjednávání o ceně. Je přitom překvapivé, že málokdo si během hledání nevzpomene na losí test.
Právě tato disciplína je ovšem do značné míry určující, odhaluje jízdní schopnosti i bezpečnost daného vozu. V poslední době jsme zde přitom měli velmi rozdílné výsledky, neboť zatímco takové BMW X2 se hrnulo po tečně takovým způsobem, jaký jsme ještě neviděli, VW Golf GTI překvapivě vykazoval spíše přetáčivost. Oba vozy přitom mají pohon předních kol.
Nyní zamíříme o několik úrovní trhu výše, konkrétně pak k Audi A7. To je takřka pětimetrový vůz, jenž na ručkách vah vykáže dvě tuny. Nemalými rozměry a hmotností se ovšem tento liftback rozhodně nenechal rozhodit, naopak byla demonstrována jeho působivá ovladatelnost. A to vlastně během všech testů, které proběhly v rychlostech 75, 76, 77 a 78 km/h.
Všechny testy pochopitelně neproběhly zcela bez chybičky. Při nejnižším tempu je Audi A7 klidné a vyrovnané, navýšení rychlosti na 76 km/h již vede k lehčímu rozvlnění. Sražení kužele je banalitou, více pozornosti je třeba věnovat návratu vozu do původního pruhu, kdy je patrné, že řidič už musí krocení vozu věnovat více úsilí. Nejvíce jsou rozměry a hmotnost patrné v rychlosti 78 km/h, nicméně stále nejde o stav, který by měl komukoliv přidělat vrásky na čele, zvláště když si uvědomíme, v jaké třídě se nachází. Však takhle losí test nezvládají ani mnohé mrštné kompakty.
Stojí za tím hlavně řiditelná zadní náprava, která je na trhu stále výjimečným řešením. Pokud tedy hledáte velký rodinný vůz, nemělo by na vašem seznamu jako jedna z možných voleb Audi A7 chybět. Při sepisování objednávky ovšem nezapomeňte standardní podvozek s ocelovými pružinami vyměnit za vzduchové měchy, jimiž byl osazen i testovací vůz. Pouze v takové chvíli totiž můžete počítat s agilní jízdou, kterou uvidíte na záběrech níže...
Nové Audi A7 v losím testu uspělo. Daná dynamika a bezpečnost jsou přitom o to působivější, že jde o pětimetrový a dvoutunový vůz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva