Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy

Noví majitelé Formule 1 k velké nelibosti publika změnili logo seriálu. A i když to vážně není změna k lepšímu, další návrhy ukazují, že mohlo být ještě hůř.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy

29.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Noví majitelé Formule 1 k velké nelibosti publika změnili logo seriálu. A i když to vážně není změna k lepšímu, další návrhy ukazují, že mohlo být ještě hůř.

Šampionát Formule 1 lze v posledních letech jen stěží nazývat královskou motoristickou disciplínou. Pravda, monoposty jsou aktuálně nejvýkonnější a nejrychlejší v historii, nicméně co je nám to platné, když sportovní stránka utrpěla nesmysly jako je DRS, piloti často jezdí více na spotřebu paliva a trvanlivost techniky než na rychlost, monoposty zní jako vysavače a pořadí se častěji mění kvůli penalizacím než předjížděcím manévrům. Ve výsledku tak u televizních obrazovek pomalu usínáme nudou a o mnoho jiné to není ani v dějišti závodů, kde si již rozhodně nemusíte dávat špunty do uší, i kdybyste se nacházeli přímo v boxech.

Výhled do budoucna navíc není optimističtější, hybridní jednotky tu totiž s námi velmi pravděpodobně zůstanou i po příchodu nové dekády. Navíc od nového majitele šampionátu lze očekávat kroky posunující závodní víkendy spíše směrem k pouťovosti než ke sportovnosti. Obchodní ředitel Sean Bratches totiž kupříkladu uvedl, že by jezdce na startovní rošt mohly doprovázet děti jako hráče na fotbalové zápasy. Je tohle cesta k větší atraktivitě?

Společnost Liberty Media tak začíná působit tak trochu jako slon přešlapující v porcelánu, který navíc utrácí tam, kde je to nejméně potřeba. Máme tu tedy nové londýnské ústředí a nový personál, ale také nové logo, které se s nadšeným přijetím též nesetkalo.

Jak se ovšem ukazuje, mohlo být i hůř. Záznamy z evropského úřadu pro ochranu duševního vlastnictví totiž ukazují, že krátce před zveřejněním nové podoby loga si firma Formula One Licensing patřící do konglomerátu společností ovládaných Liberty Media nechala registrovat hned několik možných podob nového loga. Kromě toho nakonec vybraného šlo rovněž o jistou osmičku napojenou na jedničku, jenž měla dozajista symbolizovat tvar okruhu a současně spojení F1. Dále pak byl ve hře emblém, který nám velmi připomíná logo filmové série Rychle a zběsile (s ohledem na směřování šampionátu by vlastně byl ten pravý).

Nakonec ovšem zvítězila varianta, jenž dle marketingové šéfky Ellie Norman odkazuje na dva automobily, které jedou po okruhu a bojují o prvenství v cíli. Toto logo by přitom mělo být v nové digitální éře snadněji aplikovatelné ve všech ohledech, zároveň má být pro všechny i snadněji pochopitelné. V tomto ohledu ale lze s tvůrci polemizovat, zvláště u verze bez doprovodného textu - také ty byly pro všechny možné podoby loga registrovány.

Nemáme pocit, že by kterákoli alternativa byla lepší, to spíše naopak. A zůstáváme přesvědčeni, že tak výrazná změna, navíc takovým směrem není šťastná. Samozřejmě, loga firem procházejí vývojem a níže můžete vidět, že ani ty nejslavnější firmy nepoužívají pořád to samé. Stejně tak ale uvidíte, že za poslední dekády neprošlo žádné z log opravdu významných světových značek dramatickou proměnou, jen jistým laděním. Takovým směrem se podle nás měla vydat i F1, bohužel zvolila směr jiný...


Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 1 - Formule 1 nove logo alternativy 01Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 2 - Formule 1 nove logo alternativy 02Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 3 - Formule 1 nove logo alternativy 03
Vedle nového loga (na prvním obrázku) byly k dispozici i další alternativy...

Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 4 - Formule 1 nove logo alternativy 04Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 5 - Formule 1 nove logo alternativy 05Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 6 - Formule 1 nove logo alternativy 06
...a to i ve variantě bez nápisu Formula 1

Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 7 - Formule 1 nove logo alternativy 07Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 8 - Formule 1 nove logo alternativy 08
My zůstáváme stále nejblíže původnímu, 23 let starému logu, které mělo nápad i dynamiku. Občerstvení si zasloužilo, dramatickou změnu nikoli

Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 9 - Formula 1 nove logo navrhy 03Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 10 - Formula 1 nove logo navrhy 04Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 11 - Formula 1 nove logo navrhy 05Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 12 - Formula 1 nove logo navrhy 06Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 13 - Formula 1 nove logo navrhy 07Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 14 - Formula 1 nove logo navrhy 08Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 15 - Formula 1 nove logo navrhy 09Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 16 - Formula 1 nove logo navrhy 10Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 17 - Formula 1 nove logo navrhy 11Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 18 - Formula 1 nove logo navrhy 12Nové logo Formule 1 mohlo vypadat i hůř, podívejte se na další návrhy - 19 - Formula 1 nove logo navrhy 13
Loga v průběhu času změnily prakticky všechny známé značky, včetně Ferrari, Mercedesu či Coca-Coly. Na vývoji ale vidíte, že v posledních dekádách si žádná z nich dramatickou proměnu nedovolila - a těžko kdy dovolí. Jsou ikonami, jakou bylo i logo F1...

Zdroj: EU IPO

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.