Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové nejlépe zrychlující auto je ve skutečnosti ještě rychlejší, než se zdálo
21.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čas 2,3 sekundy zrychlení na stovku je excelentní, nejlepší na světě. Jenže ve světle toho, co dokáže Tesla, se nezdál tak ohromující. Vše je ale trochu jinak.
Odhalování nového Dodge Challenger SRT Demon trvalo déle než postupné „svlékání” jakékoli Škody. Leckomu během té doby došla trpělivost a na amerického pekelníka přestala být zvědavá, o to více ale značka kompletním odhalením ohromila celý svět. Nikoliv díky vzhledu, ten se vůči provedení Hellcat až tak moc nezměnil. A možná ani výkonem, který ve výsledku nepřekročil naznačovanou metu tisíce koní. Nicméně v akceleraci se verzi Demon nemůže nikdo na světě rovnat.
Dodge během odhalení oznámil, že stovku (přesněji 97 km/h, tedy 60 mph) pokoří novinka za pouhých 2,3 sekundy. To je rychleji než Bugatti Chiron, což je vůz ověnčený mnohonásobně vyšší cenou a disponující 1 500 koňmi i pohonem všech kol. Novinka je i rychlejší než drtivě akcelerující Porsche 911 Turbo a překonává také Teslu Model S P100D, která má v oficiálních údajích ve stejné disciplíně uváděný čas 2,5 sekundy.
Přesto výsledek fanoušky strojů Elona Muska na zadek neposadil. Oficiální údaj o akceleraci je jedna věc, jenže Motor Trend dokázal vozu naměřit i 2,28 sekundy, bez jakýchkoli speciálních úprav, pneumatik, ničeho z toho, co dělá Demon tak rychlým. Tento čas je tedy trochu specifický, není to kompletní zrychlení na stovku, není započítán tzv. one-foot-rollout, což jsme si podrobně vysvětlovali. Jenže to není nic neobvyklého a mělo se za to, že ani Dodge tento tuto první stopu jízdy (neboli 30,48 centimetru) do času nepočítal - během závodů ve sprintu se to nedělá a Demon je hlavně sprinter. Jenže realita je jiná.
Tim Kuniskis, který má u severoamerické části koncernu FCA na starosti osobní vozy, nově potvrdil, že Dodge provedl u modelu Demon měření akcelerace v obou případech a v oficiálních údajích použil čas bez onoho rolloutu. „Většina lidí neví, co to rollout je,” říká zcela správně, a tak se FCA nechce ohánět výsledkem, který běžný smrtelník bude vnímat jako skutečnou akceleraci z nuly na sto, ne z „něco víc než nula - nikdo neví kolik” na sto. Ona akcelerace za 2,3 sekundy je tedy skutečně z 0 na 97 km/h a to je disciplína, kterou Tesla za méně než 2,5 s vážně nedá. Konkrétně Motor Trend ji v tomto ohledu naměřil 2,54 sekundy.
Dodge přesto změřil i rychlení s oním rolloutem, ve kterém Tesla excelovala výsledkem 2,28 s a má svůj: 2,10 sekundy. Zapotřebí je sice v tu chvíli stooktanové závodní palivo a příplatkový systém Direct Connection, který vám odemkne maximálních 852 koní, nicméně stále zde mluvíme o sériovém voze se sériovým silničním obutím. A to je docela důležité, protože použití slicků určených pro závody dragsterů může čas dále zlepšit.
Jinými slovy: ačkoli se předpokládalo, že čas 2,3 sekundy je onen „rolloutový”, tedy sprinterský, není tomu tak. Je to skutečný čas akcelerace z klidu na 97 km/h a tomu se dnes vážně neblíží nic. I pokud srovnáme Demon s Teslou v kategorii „rollout vs. rollout”, jsme u rozdílu téměř 2 desetiny sekundy, skoro 10 procent času. To je na této úrovni akcelerace něco jako věčnost a nedá se tedy předpokládat, že by Demonu jeho tituly v dohledné době něco vzalo - tohle už jen softwarová úprava Tesly nesrovná...
Kompletní galerie fotek Dodge Challenger SRT Demon
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB