Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové testy EU odstřelily další špičkový motor. A Audi to bůh ví proč nechce přiznat
8.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
„V baru jménem Motorový ztráty, má teď i Audi svůj stůl,” zapěl by možná Michal Prokop. K legráckám ale moc není důvod, motorů je v nabídce stále méně.
Letošním rokem se jako jedna smutná černá nit táhnou informace o evropské motorové apokalypse, před kterou jsme poprvé varovali už lednu. Od letošního září totiž budou muset úplně všechna auta prodávaná na starém kontinentu vyhovět novému způsobu měření emisí a spotřeby paliva, což v kombinaci s nástupem přísnější emisní normy Euro a nutnosti certifikovat každou prodávanou verzi zvlášť znamená, že automobilky neudrží v nabídce značnou část dosud nabízených motorů. Některé proto, že novým normám v kombinaci s novými testy prostě nevyhoví, jiné proto, že upravit je by bylo příliš nákladné vzhledem k jejich prodejům, další kvůli tomu, že jsou už v posledních letech svého výrobního cyklu a přednost dostanou novější typy.
Není tedy divu, že tahle sekyra dopadá hlavně na výjimečné agregáty - ty jsou obvykle objemné, výkonné a relativně málo prodávané, což znamená, že pro výrobce jsou na okraji zájmu. Naposledy jsme psali o V12 Mercedesu a ptali se, kolik jich ještě bude. Ono je jich už teď docela dost, stačí si projít „galerii” oběti u BMW a člověk bude rázem litovat, že má jen 20 prstů. Tohle ale zdaleka není konec, je teprve duben, do září tedy zbývá skoro pět měsíců a omezováním nabídky se nikdo nechlubí.
Nejnověji britští kolegové z Autocaru odhalili, že konec na evropském trhu stihne i jen chvíli prodávané Audi SQ5. Automobilka totiž už na konci března zastavila prodeje, což neuděláte, pokud se nestane něco mimořádného. A to se tady stalo - vůz během následujících týdnů přestane být vyráběn pro evropské trhy, protože jeho dvakrát přeplňovaný šestiválcový benzinový třílitr (skoro...) není s to vyhovět novým emisním testům.
Můžeme jen spekulovat, zda vůbec, nebo firma jen nestihne vůz upravit například doplněním filtru pevných částic. Pravděpodobnější je to druhé, nakonec 2,9 V6 od Audi najdeme i v jiných modelech, které (alespoň nyní) zůstávají běžně v nabídce. Není ale znám termín, kdy se SQ5 do prodeje vrátí a pokud o ni máte zájem právě v tuto chvíli, vystačit si musíte už jen se skladovými kusy.
Pikantní je, že Audi odmítá přiznat, že vůz vyřadila z nabídky kvůli WLTP resp. upraveným emisním normám Euro. Oficiálním stanoviskem je, že byla vyprodána kompletní výrobní kvóta pro letošní rok, což se v dubnu může stát jen tehdy, pokud se auto přestane vyrábět o mnoho dříve než v prosinci. Nabídka motorů tak zkrátka utrpěla další ztrátu a je to znovu špičkový motor.
Můžeme tedy jen zopakovat, že pokud máte zájem o některý z dnes dostupných motorů v novém autě, doporučujeme jej objednat dříve, než bude pozdě. V případě SQ5 je pozdě už nyní, většina stižených BMW končí v květnu, u jiných aut bude třeba jen doplněn filtr pevných částic, který omezí výkon - jako u nejsilnější škodovky. A máme pocit, že ani o to jako zákazníci nebudete stát...
Audi SQ5 je nejnovější obětí letošní motorové apokalypsy. Kdy a zda vůbec se vrátí do nabídky, zatím nevíme
Živé fotky z premiéry před pouhými 14 měsíci v Detroitu. To bylo ještě hej...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien