Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové testy EU odstřelily další špičkový motor. A Audi to bůh ví proč nechce přiznat
8.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
„V baru jménem Motorový ztráty, má teď i Audi svůj stůl,” zapěl by možná Michal Prokop. K legráckám ale moc není důvod, motorů je v nabídce stále méně.
Letošním rokem se jako jedna smutná černá nit táhnou informace o evropské motorové apokalypse, před kterou jsme poprvé varovali už lednu. Od letošního září totiž budou muset úplně všechna auta prodávaná na starém kontinentu vyhovět novému způsobu měření emisí a spotřeby paliva, což v kombinaci s nástupem přísnější emisní normy Euro a nutnosti certifikovat každou prodávanou verzi zvlášť znamená, že automobilky neudrží v nabídce značnou část dosud nabízených motorů. Některé proto, že novým normám v kombinaci s novými testy prostě nevyhoví, jiné proto, že upravit je by bylo příliš nákladné vzhledem k jejich prodejům, další kvůli tomu, že jsou už v posledních letech svého výrobního cyklu a přednost dostanou novější typy.
Není tedy divu, že tahle sekyra dopadá hlavně na výjimečné agregáty - ty jsou obvykle objemné, výkonné a relativně málo prodávané, což znamená, že pro výrobce jsou na okraji zájmu. Naposledy jsme psali o V12 Mercedesu a ptali se, kolik jich ještě bude. Ono je jich už teď docela dost, stačí si projít „galerii” oběti u BMW a člověk bude rázem litovat, že má jen 20 prstů. Tohle ale zdaleka není konec, je teprve duben, do září tedy zbývá skoro pět měsíců a omezováním nabídky se nikdo nechlubí.
Nejnověji britští kolegové z Autocaru odhalili, že konec na evropském trhu stihne i jen chvíli prodávané Audi SQ5. Automobilka totiž už na konci března zastavila prodeje, což neuděláte, pokud se nestane něco mimořádného. A to se tady stalo - vůz během následujících týdnů přestane být vyráběn pro evropské trhy, protože jeho dvakrát přeplňovaný šestiválcový benzinový třílitr (skoro...) není s to vyhovět novým emisním testům.
Můžeme jen spekulovat, zda vůbec, nebo firma jen nestihne vůz upravit například doplněním filtru pevných částic. Pravděpodobnější je to druhé, nakonec 2,9 V6 od Audi najdeme i v jiných modelech, které (alespoň nyní) zůstávají běžně v nabídce. Není ale znám termín, kdy se SQ5 do prodeje vrátí a pokud o ni máte zájem právě v tuto chvíli, vystačit si musíte už jen se skladovými kusy.
Pikantní je, že Audi odmítá přiznat, že vůz vyřadila z nabídky kvůli WLTP resp. upraveným emisním normám Euro. Oficiálním stanoviskem je, že byla vyprodána kompletní výrobní kvóta pro letošní rok, což se v dubnu může stát jen tehdy, pokud se auto přestane vyrábět o mnoho dříve než v prosinci. Nabídka motorů tak zkrátka utrpěla další ztrátu a je to znovu špičkový motor.
Můžeme tedy jen zopakovat, že pokud máte zájem o některý z dnes dostupných motorů v novém autě, doporučujeme jej objednat dříve, než bude pozdě. V případě SQ5 je pozdě už nyní, většina stižených BMW končí v květnu, u jiných aut bude třeba jen doplněn filtr pevných částic, který omezí výkon - jako u nejsilnější škodovky. A máme pocit, že ani o to jako zákazníci nebudete stát...
Audi SQ5 je nejnovější obětí letošní motorové apokalypsy. Kdy a zda vůbec se vrátí do nabídky, zatím nevíme
Živé fotky z premiéry před pouhými 14 měsíci v Detroitu. To bylo ještě hej...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 3 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 13:55 - Milanito
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22