Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové testy EU odstřelily další špičkový motor. A Audi to bůh ví proč nechce přiznat
8.4.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
„V baru jménem Motorový ztráty, má teď i Audi svůj stůl,” zapěl by možná Michal Prokop. K legráckám ale moc není důvod, motorů je v nabídce stále méně.
Letošním rokem se jako jedna smutná černá nit táhnou informace o evropské motorové apokalypse, před kterou jsme poprvé varovali už lednu. Od letošního září totiž budou muset úplně všechna auta prodávaná na starém kontinentu vyhovět novému způsobu měření emisí a spotřeby paliva, což v kombinaci s nástupem přísnější emisní normy Euro a nutnosti certifikovat každou prodávanou verzi zvlášť znamená, že automobilky neudrží v nabídce značnou část dosud nabízených motorů. Některé proto, že novým normám v kombinaci s novými testy prostě nevyhoví, jiné proto, že upravit je by bylo příliš nákladné vzhledem k jejich prodejům, další kvůli tomu, že jsou už v posledních letech svého výrobního cyklu a přednost dostanou novější typy.
Není tedy divu, že tahle sekyra dopadá hlavně na výjimečné agregáty - ty jsou obvykle objemné, výkonné a relativně málo prodávané, což znamená, že pro výrobce jsou na okraji zájmu. Naposledy jsme psali o V12 Mercedesu a ptali se, kolik jich ještě bude. Ono je jich už teď docela dost, stačí si projít „galerii” oběti u BMW a člověk bude rázem litovat, že má jen 20 prstů. Tohle ale zdaleka není konec, je teprve duben, do září tedy zbývá skoro pět měsíců a omezováním nabídky se nikdo nechlubí.
Nejnověji britští kolegové z Autocaru odhalili, že konec na evropském trhu stihne i jen chvíli prodávané Audi SQ5. Automobilka totiž už na konci března zastavila prodeje, což neuděláte, pokud se nestane něco mimořádného. A to se tady stalo - vůz během následujících týdnů přestane být vyráběn pro evropské trhy, protože jeho dvakrát přeplňovaný šestiválcový benzinový třílitr (skoro...) není s to vyhovět novým emisním testům.
Můžeme jen spekulovat, zda vůbec, nebo firma jen nestihne vůz upravit například doplněním filtru pevných částic. Pravděpodobnější je to druhé, nakonec 2,9 V6 od Audi najdeme i v jiných modelech, které (alespoň nyní) zůstávají běžně v nabídce. Není ale znám termín, kdy se SQ5 do prodeje vrátí a pokud o ni máte zájem právě v tuto chvíli, vystačit si musíte už jen se skladovými kusy.
Pikantní je, že Audi odmítá přiznat, že vůz vyřadila z nabídky kvůli WLTP resp. upraveným emisním normám Euro. Oficiálním stanoviskem je, že byla vyprodána kompletní výrobní kvóta pro letošní rok, což se v dubnu může stát jen tehdy, pokud se auto přestane vyrábět o mnoho dříve než v prosinci. Nabídka motorů tak zkrátka utrpěla další ztrátu a je to znovu špičkový motor.
Můžeme tedy jen zopakovat, že pokud máte zájem o některý z dnes dostupných motorů v novém autě, doporučujeme jej objednat dříve, než bude pozdě. V případě SQ5 je pozdě už nyní, většina stižených BMW končí v květnu, u jiných aut bude třeba jen doplněn filtr pevných částic, který omezí výkon - jako u nejsilnější škodovky. A máme pocit, že ani o to jako zákazníci nebudete stát...
Audi SQ5 je nejnovější obětí letošní motorové apokalypsy. Kdy a zda vůbec se vrátí do nabídky, zatím nevíme
Živé fotky z premiéry před pouhými 14 měsíci v Detroitu. To bylo ještě hej...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 42 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva