Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko

Hypertrofované ledvinky BMW jsou terčem vášnivých debat od představení nové řady X7 a ani o měsíce později emoce neochládají. Americký novinář ukázal jejich absurdnost výmluvně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko

8.6.2019 | Petr Miler

Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hypertrofované ledvinky BMW jsou terčem vášnivých debat od představení nové řady X7 a ani o měsíce později emoce neochládají. Americký novinář ukázal jejich absurdnost výmluvně.

Asi není nutné dlouze debatovat o tom, že BMW se během uplynulých dvou dekád výrazně změnilo. Z firmy oslovující klientelu v prvé řadě technickými kvalitami svých aut se stala značka stavící hlavně na image pramenící ze své někdejší jedinečnosti. To, co u BMW bývalo základním stavebním kamenem úspěchu, se stalo doplňkem a způsob, jak se nyní mnichovská značka stylizuje, není podpořen až tak výjimečným produktem.

S tímto posunem souvisí i změna přístupu k designu, který stále více míří k tomu, aby se vlastnictví BMW stalo co nejjasněji čitelným symbolem společenského postavení. Mnichovská auta snad nikdy nebyla vizuálně nezajímavá, ještě v dobách BMW M3 generace E46 šlo ale o decentní, designově nevtíravé stroje. Poslední M3 je o mnoho výraznější, a to vlastně je relativně staré auto. Aktuální modely zacházejí se svou designovou agresivitou ještě citelně dál.

Souvisí s tím i neustálé zvětšování jejich ledvinek, tedy typické masky chladiče bavorských aut. Kdysi šlo o decentní specifikum designového řešení předních partií, dnes jde o jasně dominantní prvek. Zejména poslední modely řad X7 a 7 poslaly jejich velikost do stratosféry a nelichotivé poznámky na jejich adresu míří už pěkných pár měsíců. Snad nikdo ale dosud neukázal jejich absurditu tak výmluvně jako Jason Cammisa - známý americký novinář, kterého proslavilo hlavně jeho působení u Motor Trendu.

Ten vzal novou X7, její ledvinky zaměnil s řadou 3 generace E30 z přelomu 80. a 90. let a všechno zaznamenal na pár fotek. Je těžké k nim něco dodat, jsou výmluvné samy o sobě a nutí k trochu hořkému smíchu. Původní ledvinky trojky E30 se na nové X7 skoro ztrácí, naopak ty nové na E30 působí jako karikatura z internetových malůvek. Novější provedení není větší dvakrát, ale možná i víc jak desetkrát.

Je to opravdu neskutečný rozdíl a jak uvidíte dále ani ledvinky větší pětky ze stejného období nepůsobí vedle nové X7 jinak. Podle nás BMW zkrátka zašlo už moc daleko a v tomto případě mohlo zvolit elegantnější řešení. Na druhou stranu, pokud o sobě chtělo i tímto způsobem dát vědět, uspělo na jedničku - ukažte nám jinou masku chladiče, o které se tak živě diskutuje poté, co ji každý viděl nejméně desetkrát...


Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko - 1 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 01Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko - 2 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 02Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko - 3 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 03Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko - 4 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 04Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko - 5 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 05Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko - 6 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 06Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko - 7 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 07Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko - 8 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 08Novinář zaměnil ledvinky na BMW X7 a staré 3, situace zjevně zašla moc daleko - 9 - BMW ledvinky 3 E30 vs X7 2019 09
Tragikomické srovnání ledvinek nového BMW X7 s těmi z řady 3 genare E30 ukazuje, jak absurdní hypertrofie tento designový prvek u BMW stihla

Zdroj: Jason Cammisa@Instagram

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.