Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Novináři vzali vůz před smrtí a dokonale ho vyleštili. Pak se ptali lidí, co by za něj dali
24.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Říká se, že obal prodává a některé reklamy na leštěnky na auto na tom dokonce staví svou existenci. Co je na tom ale ve skutečnosti pravdy?
Dost možná vzpomenete na reklamu na čistič na auto s Horstem Fuchsem, ve které fiktivní výkupčí autobazaru napřed vůz ohodnotí jako vrak vhodný leda k sešrotování, ale po dokonalém vyleštění jej ocenil na několik desítek tisíc korun. Byla to reklama, takže řídit se jí by nebylo moudré, úplný nesmysl to ale nebyl.
Totiž, když jdete na rande nebo na pohovor do nové práce, taky chcete vypadat co nejlépe. Je jedno, že zaměstnavatel ví, že práci za vás neodbude pěkná kravata a potenciální partnerka tuší, že krásný život ji nezajistí vaše nové tupé, přesto to dělá na druhou stranu dobrý dojem, probouzí další zájem. A s prodejem auta je to stejné - když jej před příchodem zájemce či nabídnutím autobazaru dáte do co nejlepšího vizuálního stavu, může to prolomit ledy nebo alespoň donutit druhou stranu méně smlouvat o ceně.
Jestli to skutečně funguje, vyzkoušeli kolegové z CarThrottlu na jednom konkrétním autě, Hondě Accord. Tu koupili ve stavu, který sami označili jako před smrtí, třebaže vůz byl stále pojízdný, přihlášený k provozu a měl platnou STK. Chvíli jej používali k jiným účelům, nakonec ho ale nechali pořádně vyčistit, zakrýt nejviditelnější šrámy a naleštit.
Vůz prošel profesionálním detailingem, který by sám o sobě jistě stál tisíce Kč, ale podobně kvalitní čištění zvládne leckdo i sám doma. Návodům, jak pečlivě vyčistit auto, jsme se už věnovali, také jsme psali o chybách při mytí auta a o vhodných nástrojích a pomůckách, takže postup mytí tentokrát vynecháme; ostatně, můžete si ho prohlédnout níže.
Podstatný bude hlavně výsledek a pochopitelně také rozdíl oproti původnímu stavu, který je nejmarkantnější zepředu - při detailingu totiž byl totiž vrácen lesk zašlým předním světlům a jen tohle dělá opravdu hodně. Alex Kersten pak Trevora, jak Accord pojmenoval, vzal do ulic, aby se lidí zeptal, kolik by za auto byli ochotni zaplatit.
Slyšel čísla od 500 do 1 000 liber, tedy zhruba od 14 do 28 tisíc korun. Na takovýto Accord to je českou optikou poměrně málo, na tuto generaci Accordu je u nás potřeba si připravit okolo 50 tisíc korun, ale v Británii jsou ojetá auta obecně levnější. Co je hlavní, Alex za tento Accord zaplatil 450 liber, tj. necelých 13 tisíc korun. Kdyby tedy dostal průměr toho, co mu bylo nabízeno a kdyby si auto vyčistil sám, dostal by 750 liber. Nejde snad ani o to, že by vydělal asi 8 500 Kč (na zemi je ovšem nenajdete...) či že cenu zvýšil o dvě třetiny (což také není málo), zajímavý je spíše fakt, že pouhé vyleštění jinak stejného auta má na cenu takový vliv.
Alex tedy mohl i slušně vydělat, ale byl korektní a auto neprodal. Tedy, korektní směrem k osloveným zájemcům, vůz samotný zavraždil tankem, který přes něj nechal přejet. Někomu, kdo nesleduje CarThrottle a neví, čím už si Trevor prošel, to může přijít hanebné, ale prostě to tak je.
Tento experiment na každý pád budiž poučením pro ty, kteří auta kupují i pro ty, kteří je prodávají. Kupujícím připomíná, že není vhodné se nechat zmást krásným vzhledem auta, je třeba vždy zkoumat to, co je pod povrchem, alespoň tak, jak to jde. A prodávajícím říká, že je dobré vůz nabízet v co nejlepším vizuálním stavu, i když je svou podstatou skvělý. Může to pomoci dostat za něj víc peněz...
Prodávané auto má díky pouhému vyčištění větší hodnotu, tak to prostě je - obal stále prodává
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22