Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Ford Fiesta je neuvěřitelný propadák. Ztratil největší baštu, prohrává i s Fabií
6.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na pouhou šestinu březnových prodejů předchozí generace se během půl roku propracovala ta nová. V prodejích už nevítězí ani tam, kde léta neprohrála.
Od příchodu nové generace Fordu Fiesta zmiňujeme, že modrý ovál se dopustil kardinální chyby. V segmentu malých vozů, kde se hledí na každou korunu, totiž začal nabízet vůz, který je již na základním stupni Trend více než drahý. Třeba na českém trhu je totiž Fiesta k mání od 299 990 Kč, přičemž pod kapotou má v takové chvíli atmosférický 1,1litrový motor naladěný na 70 koní. Potíž je ale v tom, že za stejnou sumu (vlastně o 90 Kč nižší) můžete koupit Škodu Rapid Spaceback 1,0 TSI s 95 koňmi.
Ponechme teď stranou averzi, jakou k jedné či druhé značce můžete cítit, a zkusme se na celou záležitost podívat trochu objektivně. Ano, Ford Fiesta je novějším a pro někoho i pohlednějším vozem. Je také vybaven modernějšími technologiemi. Nicméně je menší, prostorem v kabině a zavazadelníku se Škodě Rapid Spaceback nemůže rovnat, s ohledem na pohonné jednotky pak zaostává i dynamicky. Přesto je o oněch 90 korun dražší a to je třeba říci, že Fiesta je u nás na evropské poměry ještě docela levná.
Nechtěli jsme být špatnými proroky, stalo se ale to, co se stát muselo - zájem o novinku modrého oválu není zrovna enormní. V září bylo na českém trhu prodáno jen 147 kusů, což vozu stačilo na sedmé místo v segmentu. Ještě loni byl ovšem Ford Fiesta s 591 prodanými vozy na druhé příčce. Strmý sešup je tedy evidentní i viditelný. Je nám přitom jasné, kam řada z vás ve svých myšlenkách míří - vždyť český trh není pro Ford až tak podstatný.
Jenže „anti-Fiestovské“ nálady lze vycítit všude, dokonce i v největší baště tohoto vozu, tedy ve Velké Británii. Zde malý hatchback modrého oválu léta platil za neotřesitelného lídra, který několik let s nikým neprohrál a jehož registrace byly častokrát i dvakrát vyšší než u nejbližšího konkurenta. Nicméně v září se Fiesta musela spokojit až se třetí příčkou - poražena byla nejen Nissanem Qashqai, ale dokonce i Volkswagenem Golf, který v Británii nikdy nebyl takovým hitem jako ve zbytku Evropy.
Říkáte si, že to jsou pořád jen dvě země? Pak se podívejme na celoevropské prodeje Fiesty v srpnu, posledním zatím uzavřeným měsícem statistiků z JATO Dynamics. Dle jejich dat bylo v Evropě prodáno za srpen pouhých 8 072 exemplářů Fordu Fiesta - dříve se stabilně řadil do nejlepší desítky, tento výsledek stačí jen na 33. místo. Evropská jednička Golf je s 30 986 tisíci prodanými vozy úplně jinde, dvakrát více se i prodalo Škody Octavia (15 857 vozů) a lepší je dokonce i Fabia, která si v evropském měřítku na Fiestu běžně ani netroufá (10 918 aut).
Ještě v březnu přitom Ford prodal 47 610 Fiest, když vyprazdňoval sklady staré generace, loni byl skoro na dvojnásobku letošních čísel. Teď paběrkuje a říká, že Fiestu zatím prodává jen v části výbavových stupňů ze šesti, nicméně to je při vstupu nového modelu na trh normální. Přesto to bývají chvíle, kdy se jej prodává nejvíce, u Fiesty to nefunguje.
S jistotou tedy lze tvrdit, že Ford zkrátka tentokrát skutečně přestřelil, bohužel u jednoho ze svých klíčových modelů. A nedaří se ani jiným dřívějším stálicím. To jistě vědí také u modrého oválu, kde marketingové a prodejní oddělení nepochybně přemýšlí, jak ze zapeklité situace ven bez ztráty květinky. Jsme zvědavi, jak si poradí...
S výbavou Titanium je Ford Fiesta k mání od 331 990 Kč...
...jako ST-Line startuje na 377 990 Kč...
...a za vrcholnou výbavu Vignale dáte minimálně 456 990 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch