Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Ford Fiesta je neuvěřitelný propadák. Ztratil největší baštu, prohrává i s Fabií
6.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na pouhou šestinu březnových prodejů předchozí generace se během půl roku propracovala ta nová. V prodejích už nevítězí ani tam, kde léta neprohrála.
Od příchodu nové generace Fordu Fiesta zmiňujeme, že modrý ovál se dopustil kardinální chyby. V segmentu malých vozů, kde se hledí na každou korunu, totiž začal nabízet vůz, který je již na základním stupni Trend více než drahý. Třeba na českém trhu je totiž Fiesta k mání od 299 990 Kč, přičemž pod kapotou má v takové chvíli atmosférický 1,1litrový motor naladěný na 70 koní. Potíž je ale v tom, že za stejnou sumu (vlastně o 90 Kč nižší) můžete koupit Škodu Rapid Spaceback 1,0 TSI s 95 koňmi.
Ponechme teď stranou averzi, jakou k jedné či druhé značce můžete cítit, a zkusme se na celou záležitost podívat trochu objektivně. Ano, Ford Fiesta je novějším a pro někoho i pohlednějším vozem. Je také vybaven modernějšími technologiemi. Nicméně je menší, prostorem v kabině a zavazadelníku se Škodě Rapid Spaceback nemůže rovnat, s ohledem na pohonné jednotky pak zaostává i dynamicky. Přesto je o oněch 90 korun dražší a to je třeba říci, že Fiesta je u nás na evropské poměry ještě docela levná.
Nechtěli jsme být špatnými proroky, stalo se ale to, co se stát muselo - zájem o novinku modrého oválu není zrovna enormní. V září bylo na českém trhu prodáno jen 147 kusů, což vozu stačilo na sedmé místo v segmentu. Ještě loni byl ovšem Ford Fiesta s 591 prodanými vozy na druhé příčce. Strmý sešup je tedy evidentní i viditelný. Je nám přitom jasné, kam řada z vás ve svých myšlenkách míří - vždyť český trh není pro Ford až tak podstatný.
Jenže „anti-Fiestovské“ nálady lze vycítit všude, dokonce i v největší baště tohoto vozu, tedy ve Velké Británii. Zde malý hatchback modrého oválu léta platil za neotřesitelného lídra, který několik let s nikým neprohrál a jehož registrace byly častokrát i dvakrát vyšší než u nejbližšího konkurenta. Nicméně v září se Fiesta musela spokojit až se třetí příčkou - poražena byla nejen Nissanem Qashqai, ale dokonce i Volkswagenem Golf, který v Británii nikdy nebyl takovým hitem jako ve zbytku Evropy.
Říkáte si, že to jsou pořád jen dvě země? Pak se podívejme na celoevropské prodeje Fiesty v srpnu, posledním zatím uzavřeným měsícem statistiků z JATO Dynamics. Dle jejich dat bylo v Evropě prodáno za srpen pouhých 8 072 exemplářů Fordu Fiesta - dříve se stabilně řadil do nejlepší desítky, tento výsledek stačí jen na 33. místo. Evropská jednička Golf je s 30 986 tisíci prodanými vozy úplně jinde, dvakrát více se i prodalo Škody Octavia (15 857 vozů) a lepší je dokonce i Fabia, která si v evropském měřítku na Fiestu běžně ani netroufá (10 918 aut).
Ještě v březnu přitom Ford prodal 47 610 Fiest, když vyprazdňoval sklady staré generace, loni byl skoro na dvojnásobku letošních čísel. Teď paběrkuje a říká, že Fiestu zatím prodává jen v části výbavových stupňů ze šesti, nicméně to je při vstupu nového modelu na trh normální. Přesto to bývají chvíle, kdy se jej prodává nejvíce, u Fiesty to nefunguje.
S jistotou tedy lze tvrdit, že Ford zkrátka tentokrát skutečně přestřelil, bohužel u jednoho ze svých klíčových modelů. A nedaří se ani jiným dřívějším stálicím. To jistě vědí také u modrého oválu, kde marketingové a prodejní oddělení nepochybně přemýšlí, jak ze zapeklité situace ven bez ztráty květinky. Jsme zvědavi, jak si poradí...
S výbavou Titanium je Ford Fiesta k mání od 331 990 Kč...
...jako ST-Line startuje na 377 990 Kč...
...a za vrcholnou výbavu Vignale dáte minimálně 456 990 Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 16:41 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis