Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový VW Golf se ještě více opozdí, ze zkrácení životních cyklů nezbylo nic
25.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Osmá generace evropského bestselleru měla být původně na trhu už nyní, pak byla odložena o pár let. Teď už je jasné, že sedmička si na světě ještě chvíli pobude.
Stávající Volkswagen Golf čeká poměrně dlouhý životní cyklus, ač jej původně měl potkat pravý opak. Sedmá generace přišla na podzim 2012 a teď už jsme měli vítat tu osmou. Nakonec je tu ale jen facelift a na plnohodnotného nástupce si počkáme ještě skoro tři roky. Udávaným důvodem je, že jej německá automobilka chce uvést na trh prakticky souběžně s další důležitou novinkou, a sice elektrickým hatchbackem I.D.. Alespoň tak to prezentuje prodejní a marketingový šéf značky Jürgen Stackmann.
„Nový Golf 8 bude extrémně silným vozem, jeho odhalení přijde pouhý měsíc předtím, než ukážeme I.D. Věříme, že oba modely budou stát pevně na svých nohou a každý z nich bude úspěšný na vlastním písečku,“ uvedl Stackmann. Zároveň přitom dodal, že s oběma novinkami máme počítat v roce 2020, což je hlavně v případě Volkswagenu Golf 8 překvapivé - dosud byl s tímto vozem spojován nanejvýš rok 2019. A víme více i o tom, co auto samo nabídne.
„Elektrifikaci příští generace skončí u plug-in hybridní verze. Pokud se podíváte na paket s bateriemi u platformy MQB, pak akumulátory najdete prakticky všude. Vypadá to možná fantasticky, ale optimální to není,“ popisuje věci budoucí Stackmann. A dodává, že úlohu dnešního Volkswagenu e-Golf převezme právě nový hatchback I.D., který dorazí na platformě MEB zasvěcené přímo elektromobilům.
Tato novinka by dle prodejního šéfa německé automobilky měla nabízet pokrytí v pásmu 400 až 600 kilometrů v rámci laboratoří, což znamená zhruba 300- až 450kilometrový dojezd v reálu. Cílem Volkswagenu je cena na úrovni dieselového Golfu, jehož nejlevnější verze 1,6 TDI se 115 koňmi aktuálně startuje na 535 900 Kč. Tak málo se ale za hatchback I.D. nejspíše platit nebude.
Důvodem jsou úpravy dieselových motorů, jimiž v příštích několika málo letech v důsledku stále přísnějších emisních regulí musí tyto motory projít. Cena aut s pohonnými jednotkami TDI tedy zamíří vzhůru, otázkou jen je, jak moc vysoko. Nicméně tipujeme, že pod 600 tisíc korun bude možné dieselový Golf pořídit, velmi pravděpodobně tedy pod stejnou úrovní bude startovat i Volkswagen I.D.
Pokud se automobilce skutečně povede srazit ceny tak nízko, pak snad může počítat s alespoň nějak větším zájmem, který dnes elektrická auta míjí. Zvláště když díky dotacím by I.D. mohlo být reálně ještě levnější. Automobilka navíc hatchback záhy doplní minibusem i crossoverem, cíl v podobě milionu prodávaných elektromobilů ročně by tak do roku 2025 skutečně mohla splnit. Že i to bude v rámci jejích desetimilionových ročních prodejů pořád jen kapka v moři, nemusíme dodávat...
Produkční verze Volkswagenu I.D. dorazí na počátku roku 2020, pouhý měsíc po odhalení osmé generace Golfu
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 43 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 41 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva